רוצה פרטים על חקלאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תוכנית לימודים - לימודי חקלאות

רוצה לדעת על חקלאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי חקלאות ... למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

טפטוף עמוק

 

לימודי חקלאות בזמנינו משלבים ידע חדשני בתחומי הביולוגיה עם החקלאות המודרנית להגברת ייצור מזון איכותי, תרופות ובשמים, צמחי נוי, חומרי מוצא לתבלינים, ייצור חומרי ריבוי של בעלי חיים וצמחים וחומרי גלם לתעשייה.


בחקלאות המודרנית הפיתוח מתאפיין בשילוב אמצעים קלאסיים יחד עם כלים טכנולוגיים וביוטכנולוגיה למטרת השבחה ושמירה על איכות הסביבה. הלימודים יחשפו אתכם להכרה ושימוש מושכל במשאבי הטבע, ותרכשו מומחיות בהגנת הצומח, בהבנת התהליכים החלים במהלך גידולם של צמחים ושל בעלי-חיים בבתי גידול.

 

 

בנוסף, תלמדו על תנאי ההזנה והסביבה האידיאליים להעצמת היבולים ולשיפור איכותם וכיצד להשתמש בכלים המודרניים של כלכלה, ניהול ושיווק להשאת רווחים מהפעילות המשקית הכוללת. 
 

מה לומדים?


לימודי חקלאות מיועדים גם לעוסקים בתחום הרוצים להרחיב את ידיעותיהם ובהמשך ליישם ידע זה במשקיהם, גידוליהם ובשדות. הלימודים מתאימים גם לעוסקים בתחומי החקלאות השונים, תחומי המזון, תזונה, ההתיישבות העובדת ועוד. החקלאות בימינו משלבת התפתחויות טכנולוגיות וביולוגיות חדישות עם שיטות גידול מסורתיות.


ישראל היא אחת מן המדינות המשופעות בהמצאות חדשות לשיטות גידול חקלאי. אולי ההמצאה החשובה ביותר, שבה עושים שימוש בכל העולם, היא שיטת הטפטפות להשקייה מבוקרת של הצמחייה. אך זוהי כבר חדשה ישנה. בכל תקופה מתקיים כנס בינלאומי בישראל להמצאות בחקלאות, ובו מציגים מדענים צעירים את פיתוחיהם המרשימים.

 

תואר בחקלאות, אם כן, סולל בפניכם את הדרך להרבה מאוד אפשרויות. במהלך הלימודים תקבלו את הידע הדרוש בתחומים, כגון: כלכלה ושיווק של ענפי החקלאות, מדעי הסביבה וניצול משאבי טבע.

 

מסלולי הלימוד בתחום החקלאות

 

המסלולים המגוונים המוצעים בבתי הספר בישראל מציעים לכם שילובים חיוניים כגון: חקלאות וביולוגיה של הצמח, חקלאות ולימודי סביבה, כלכלה וניהול בחקלאות, ביוטכנולוגיה וחקלאות ועוד. כמו כן מי שמעוניין בכך יכול ללמוד במסלול להוראת החקלאות שיקנה לו תואר ראשון B.Ed עם תעודת הוראה.

 

נושאי הלימוד לתואר ראשון בחקלאות

 

מטרת לימודי החקלאות הינה לספק לסטודנטים ידע רחב ורב תחומי שיאפשר להם להתמודד עם האתגרים של חקלאות מודרנית, המבוססת על פיתוחים מתחומים כגנטיקה, ביוטכנולוגיה וביולוגיה מולקולרית, ועל מודעות לפרקטיקות מקיימות.

 

לימודי החקלאות כוללים נושאי לימוד מגוונים כגון: לימודי יסוד במתמטיקה, כימיה, פיזיקה, שיטות מחקר וסטטיסטיקה, וכן נושאים הקשורים לתחום מדעי החיים והביולוגיה. נושאי לימוד נוספים בתואר הם גנטיקה מולקולרית, גנומיקה וביוטכנולוגיה, אשר תורמות לשיפור הטיב והמגוון של הייצור החקלאי.

 

מהו משך זמן הלימודים?

 

  • לימודי חקלאות לתואר B.A נמשכים שלוש שנים.
  • לימודי חקלאות - הנדסה חקלאית לתואר B.Sc מוסמך למדעים נמשכים ארבע שנים.
  • לקבלת תואר הנדסאי בתחום תלמדו שנתיים.

    כמה זה עולה?


בפקולטה לחקלאות שכר הלימוד הינו אוניברסיטאי. במכללות ניתן להגיע ל-17,000 ₪ לשנת לימודים.

 


היכן לומדים?

 

  • הפקולטה לחקלאות רחובות - המוסד הידוע ביותר בארץ ללימודי חקלאות. הפקולטה מקנה לבוגריה תארים אקדמיים מלאים בתחומי החקלאות, התזונה הקלינית והרפואה הווטרינרית. באחריות אקדמאית של האוניברסיטה העברית.

 

  • הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל, הממוקם בחיפה מציע לימודי הנדסה חקלאית.

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין - בית ספר להנדסאים הפועל במסגרת המרכז האקדמי רופין והמציע מגוון רחב של מגמות לימוד. ברופין מציעים מסלול ייחודי להנדסאי חלקאות, המתמקד בתחום הרפת.

 

  • המכללה האקדמית תל חי - במסגרת החוג לביוטכנולוגיה קיים מסלול .B.Sc לתואר ראשון בחקלאות. התכנית מקיפה 132 נקודות זכות, ומתמקדת במדעי הצמח, בטכנולוגיות השקייה והדברה ובהנדסה גנטית.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי לימודי חקלאות יכולים להשתלב בתעשיות המזון ובענף החקלאות. בוגרי לימודי חקלאות יוכלו לעבוד בתור אגרונומים, יועצים בתחום הגנת הצומח, מדריכים או מורים לחקלאות או בתור חוקרים במכונים להשבחת זנים. מקומות התעסוקה בהם יוכלו לעבוד הם: משקים, בתי מלון, חברות מסחריות הפעילות בתחומי ההשקיה; חומרי הדברה; זרעים או ייצור מזון, וכן בארגונים ומפעלים העוסקים בשימור ובשיפור איכות הסביבה והמים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על חקלאות?

רוצה לדעת יותר על חקלאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קבלה ללימודי חקלאות אגרונומיה
קבלה ללימודי חקלאות בחוג לביוטכנולוגיה
לימודי חקלאות באוניברסיטה העברית