רוצה פרטים על וטרינריה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תוכנית לימודים - לימודי וטרינריה

רוצה לדעת על וטרינריה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי וטרינריה, להיות וטרינר ... למי זה מתאים? כמה זה עולה?

 

הווטרינר הוא רופא המטפל בחיות. רבים מאיתנו לא ערים לעובדה כי בעלי החיים תופסים מקום חשוב בחיינו. ניתן ללמוד עובדה זו מסיפור מעניין שמגיע מהמזרח הרחוק. בשנות ה - 90  גדלה מאוד אוכלוסיית החתולים בסינגפור. השלטונות ראו בחתולים מטרד והחליטו לחסל אותם באופן שיטתי, וכך היה. לאחר זמן קצר פקדה אותם מכת עכברים קשה ובלתי נסבלת. העכברים, שעד כה חשו מאוימים ואף היוו מזון לחתולים, יצאו מחוריהם והרגישו די חופשי ברחובות הערים. בלית ברירה, נאלצו הסינגפורים לייבא חתולים ממדינות זרות ולפזר אותם חזרה ברחובותיהם.

 

סיפור אמיתי זה מעיד על חשיבות מציאותם של החיות באזורי המגורים של בני האדם, אך גם על תפקידה החשוב של מערכת מאוזנת ומגוונת של מינים בכל סביבה שהיא. מעבר לכך, הקשר בין חיות לבני אדם מגיע במקרים מסוימים לרמות מרגשות של הדדיות, אהבה, מסירות והכרת תודה. כלבים יודעים לנבא אצל הבעלים שלהם התקף לב מתקרב, חתולים מזהים עצב אצל בעליהם ובאים לנחם אותם. חיות סובלות בדיוק כמו בני אדם ממחלות הנגרמות מתנאי סביבה מזוהמים. וכאן נביא סיפור מרגש. מנתח ראש מומחה הביא למרפאה שלו, לחדר הניתוחים, את כלבו הנאמן שסבל מגידול סרטני במוח. המנתח השתמש בכל הידע הרפואי שהיה לו, ובניתוח פרטי הצליח להציל את חייו של הכלב ולרפאו. 

 

כמו שרפואה לבני אדם יכולה לסייע גם לבעלי חיים, כך הוטרינריה היא מקצוע שבו לומדים לא רק לעזור לבעלי חיים, אלא לומדים גם לסייע לבני אדם באמצעות הידע המחקרי הקיים על ממלכת החיות. לא כל וטרינר מטפל בחיות. וטרינרים בתחום המחקר, למשל, היו אלה שהתחילו לבודד זנים של סלמונלה וגורמים נוספים למחלות שמקורם במשק החי. ביניהם פעלו אותם האנשים שסייעו לקדם את הטיפול במחלות המלריה והקדחת הצהובה. המפגש עם סוגים שונים של חיות הביא לייצור חומרים חשובים ברפואת אדם, כמו למשל, חומר המונע קרישת דם, שבו משתמשים כדי לעזור לחולי לב. בעקבות מפגש זה אף פותחו ושוכללו שיטות להחלפת ולשתילת איברים.

 

עוד מסלולים בתחום:

 

 

לימודי וטרינריה - רפואה וטרינרית

 

בתכניות הוטרינריה מכשירים סטודנטים לטפל בסוגי בעלי החיים השונים, וביניהם - חיות מחמד, חיות משק, חיות בר ועוד. עולם החיות הוא מגוון מאוד ומעניין, והכניסה אליו היא בהחלט חוויה. וטרינרים רבים יעידו על התחושה הנהדרת שהם חשים השורה בתוכם לאחר שהם מטפלים בבעל חיים פצוע או חולה, וכן על הכרת התודה לה הם זוכים מצד בעליה.

 

בתום הלימודים, האורכים בישראל שבע שנים, זוכים הבוגרים בתואר "דוקטור לווטרינריה". לאחר מכן הם יכולים להמשיך ללימודי רפואה, ללימודים מתקדמים בוטרינריה וללימודי מינהל מערכות בריאות. בתום הלימודים, תוכלו לעבוד עם בעלי חיים, ולטפל בהם במסגרת מרפאה פרטית, או כחלק מן העבודה במשקים חקלאיים. תוכלו לטפל בחיות מחמד קטנות, בעדרי צאן ובקר ובחיות משק. בנוסף, יהיה באפשרותכם להשתלב במערכות לבריאות הציבור, לסביבה ותברואה, בארגונים רפואיים, במחקר מעבדתי ובתעשייה, וכן באקדמיה במסגרת תארים מתקדמים ומחקר אקדמי.

 

תוכנית לימודים

 

כאמור, בעלי החיים הינם חלק מהותי בחיי האדם בעולם המסורתי והמודרני, ומסיבה זו פועלים וטרינרים לשיפור בריאותם ורווחתם. אחריותם של הוטרינרים נרחבת עד מאד, והם אמונים על דאגה לחיות המשק והמחמד בכל הנוגע לפיקוח על בטיחות ואיכות אספקת המזון ושמירה, ועל בריאות הציבור מפני מחלות שעשויות לעבור מבעלי חיים לבני אדם. הסטודנטים בתואר זה לומדים את כלי האבחון והטיפול בחיות, רוכשים ידע בסיסי במבואות הרפואיים ומתמחים במקצועות הקליניים השונים.

 

סוגי תארים

 

וטרינריה ניתן ללמוד במסלול משולב לתואר DVM, במסלול מוסמך במדעים M.Sc בהתמחות מדעי בעלי החיים, ובמסלול לתואר שלישי Ph.D בפילוסופיה. מסיימי המסלולים מקבלים את הרישיון שלהם לעסוק במקצוע מטעם משרד החקלאות הממשלתי, מנהל השירותים הווטרינריים.

 

תנאי קבלה והרשמה

 

לתוכנית הלימודית לרפואה וטרינרית יתקבלו מועמדים שממלאים אחר התנאים הבאים:

 

  • תואר בוגר באחד מן המקצועות: רפואה, חקלאות, מדעי המעבדה הרפואית, רפואת שיניים, ביו רפואה, הנדסה ביו רפואית, רוקחות, פסיכוביולוגיה, ביוטכנולוגיה, מדעי הים ומדעי הטבע
  • ציון ממוצע בתואר ראשון של 85 לפחות
  • ציון 80 ומעלה בקורסים מסוימים, כגון: אימונולוגיה, ביולוגיה, ביוכימיה, גנטיקה ועוד.
  • ציון של 600 ומעלה במבחן פסיכומטרי 
  • רמת פטור באנגלית
  • רמת פטור בשפה העברית
  • אזרחות ישראלית
  • ניסיון מעשי בעבודה בפועל עם בעלי חיים
     
  • קראו עוד בהרחבה על תנאי קבלה לוטרינריה

 

כמה שנים לומדים וטרינריה?

 

בישראל הלימודים מתפרשים על פני שבע שנים, ואילו במדינות אחרות ברחבי העולם ישנה אפשרות לסיים את התואר בתוך תקופה של חמש או שש שנים בלבד.

 

כמה זה עולה?

 

שכר הלימוד ללימודי וטרינריה הינו אוניברסיטאי.

 

איפה לומדים וטרינריה?

 

האוניברסיטה העברית - הפקולטה לחקלאות

 

ניתן ללמוד וטרינריה בארץ בפקולטה לחקלאות ברחובות של האוניברסיטה העברית. תנאי קבלה הכרחי הוא תואר ראשון בתחום רלוונטי, כמו למשל - מדעי בעלי החיים, ביולוגיה וכדומה. מתקבלים בעלי ציונים גבוהים בתואר הבוגר ובפסיכומטרי. מספר המקומות בביה"ס לווטרינריה מוגבל מאוד.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על וטרינריה?

רוצה לדעת יותר על וטרינריה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד וטרינריה
שאלות הגולשים בנושא
כמה זמן אורכים לימודי וטרינריה?
קבלה ללימודי וטרינריה דרך מסלול אחים וטרינרים
לימודי וטרינריה - סף ציונים
מסלול מקוצר ללימודי וטרינריה
לימודי וטרינריה - מה ללמוד בתואר הראשון?
האם יש לימודי וטרינריה במכללת רופין?
אפשר להמשיך ללימודי וטרינריה מתואר בפסיכוביולוגיה?