רוצה פרטים על לימודי גיאוגרפיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תוכנית לימודים - לימודי גיאוגרפיה

רוצה לדעת על לימודי גיאוגרפיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי גיאוגרפיה - תואר ראשון בגיאוגרפיה ולימודי סביבה

 

למי זה מתאים? למה זה מוביל?

 

אם תמיד התעניינת בסוגיות רחבות כגון מדוע צמחו הערים והכפרים כפי שהנם. מדוע פני כדור הארץ נראים כפי שהנם, או כיצד ניתן לחזות צונאמי, לשמר את פני הטבע או להתאים את חיינו לשמירה על כדור הארץ, לימודי גיאוגרפיה וסביבה הם בשבילך. אם אתה בעל עניין במגוון תחומים, ושואף לעיסוק שירחיב את אופקיך במגוון תחומי דעת, גיאוגרפיה ולימודי סביבה מורכבים מתחומים שעשויים לגרום לך עניין וסיפוק רב.

 

אם שאפת לעיסוק מגוון ודינאמי, שיפתח בפניך היכרות של הסביבה בה אנו חיים, בארץ או בעולם, ויכיר לך תופעות גלובאליות ומקומיות המעוררות שאלות, כגון למה צונאמי? מדוע נשתמרה מסורת מסוימת , וכיצד לשמר את משאבי המים שלנו? – זהו תחום הלימודים עבורך.

 

במה עוסקים לימודי גיאוגרפיה וסביבה?

 

תחום הגיאוגרפיה ולימודי הסביבה עוסק בפרישתן של תופעות אנושיות ופיזיות אשר מעצבות את המרחב של כדור הארץ, תוך לימוד הנוף הטבעי במרחב בו אנו חיים , חקר הפעילות האנושית במרחב זה , ולמידת יחסי הגומלין בין הפעילות האנושית לנוף ולמרחב. זהו תחום מדעי מבוסס מזה מספר מאות שנים, השואב ידע מתחומים רבים, תוך שיתוף עם נושאים משיקים או משותפים עם מדעי החברהמדעי הרוח, מדעי הטבע והמדעים המדויקים.

 

מטרת הלימודים לתרום להבנת תופעות ותהליכים במרחב הפיזי , ולמימוש שיטות מדעיות ומקצועיות מתאימות לטיפול בתופעות אלו ממגוון זוויות ראיה ותוך אפשרות לפתח תחומי התמחות ייחודיים.

 

בהמשך ללימודי תואר ראשון, ניתן לרכוש תואר שני ואף שלישי, במיקוד יישומי או מחקרי . האדם המשכיל בתחום גיאוגרפיה וסביבה הוא אדם ערני ומודע לסביבתו המיידית והעולמית, בעל תודעה חברתית ורב תחומית, אשר רכש כלי ניתוח מתאימים, והוא בעל כלים להבין ולפעול עם השינויים המהירים והמשמעותיים העוברים על כדור הארץ ועל החברה האנושית.

 

תחומי העיסוק של בוגרי לימודים בגיאוגרפיה וסביבה

 

בוגרי תואר ראשון בגיאוגרפיה ולימודי סביבה עוסקים, בין השאר, בפיתוח ותכנון ערים ואזורים, בניהול מערכות מידע גיאוגרפיות, כלכלה גיאוגרפית, גיאוגרפיה חברתית, חקלאות, דמוגרפיה, שימור נופים ושטחים, טיפול באסונות טבע וניהולם, חיזוי אקלים ומזג אויר, מערכות ניהול סביבה ואיכות סביבה, תכנון וניהול תיירות, תכנון תחבורה, תכנון תואם אקלים, מערכות אקולוגיות עירוניות ואזוריות, לימודי היסטוריה ותרבות בהיבט גיאוגרפי, חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי, התמחות בידיעת הארץ, הדרכת מטיילים , לימוד ומחקר של תרבות ומורשת.

 

נושאי הלימוד העיקריים בגיאוגרפיה ולימודי סביבה לתואר הראשון:

 

  • גיאוגרפיה פיזיקאלית - השפעתם של גורמים פיזיים על הנוף : כדור הארץ ומערכת השמש, גיאומורפולוגיה, אקלים ושינויי אקלים, משאבי טבע וסביבה,משאבי מים ביבשה ובאוקינוס,
  • גיאוגרפיה חברתית - יחסי האדם והחברה עם המרחב הסובב על פני כדור הארץ: גיאוגרפיה אזורית,גיאוגרפיה עירונית וישובית , תיירות ,פנאי ונופש, גיאוגרפיה תרבותית, גיאוגרפיה פוליטית (למשל התפתחות ערים בהיבט פוליטי), גיאוגרפיה כלכלית, גלובליזציה, תחבורה , חקלאות, דמוגרפיה, שימור נופים ושטחים, אסטרטגיות תכנון ושימור, תרבות ומורשת, מרחבים ציבוריים.
  • מדעי הרוח - התפתחות ערים ואזורים בראיה היסטורית, ארכיאולוגית ותרבותית.
  • מדעים מדויקים - גיאוגרפיה חישובית :עיצוב וארגון בסיס נתונים, מערכות חישה , מיפוי, מערכות מידע גיאוגרפיות , ניטור סביבות ועוד.
  • מדעי הטבע - כדור הארץ ומערכת השמש, שימור משאבי טבע, משאבי מים וקרקע , קרקע וסלע, איכות סביבה, אקולוגיה , גיאולוגיה, שימור נופים ושטחים, אסונות טבע,אקולוגיה אזורית של הצומח, הר ומדבר.

 

הארגונים בהם עשויים בוגרי לימודי גיאוגרפיה וסביבה להשתלב:

 

אם שאלתם את עצמכם - לימודי גיאוגרפיה, מה עושים עם זה? התשובה היא שהאפשרויות רחבות ומגוונות. בין היתר, ניתן לעסוק בתפקידים שונים של תכנון ומעקב, מחקר, וקידום סוגיות סביבתיות במקומות עבודה רבים: במשרדי ממשלה, רשויות מוניציפאליות, מערכות ביטחוניות, רשויות לאומיות כגון רשות הגנים הלאומיים או הרשות להגנת הטבע, ארגוני שימור או פיתוח סביבתי, מפעלי תעשיה, מוסדות חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי, מוסדות מחקר, ארגוני תיירות.

 

מהו משך הלימודים

 

הלימודים לתואר ראשון נמשכים בדרך כלל שלוש שנים. הלימודים מתקיימים בדרך כלל במסלול יום שבו לומדים ארבעה עד חמישה ימיםמלאים בשבוע. עם זאת, אנשים עובדים יכולים למצוא גם מסלולים ללימודי ערב בגיאוגרפיה. בתכניות אלה לומדים בשעות אחר הצהריים והערב, בדרך כלל במספר ימים מצומצם בשבוע.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה לגיאוגרפיה משתנים בין המסגרות הלימודיות, אך לרוב כוללים שקלול בין תעודת הבגרות וציון הפסיכומטרי, או הישגים גבוהים במיוחד בבגרות. כל מוסד מציב את רף הדרישות המתאים לו.

 

לימודי גיאוגרפיה ללא פסיכומטרי מוצעים בחלק ממוסדות הלימוד, עבור מועמדים בעלי הישגים גבוהים במיוחד. כמו כן קיימים מוסדות לימוד שבהם ניתן להתקבל באופן ישיר על סמך ציון פסיכומטרי גבוה, וזכאות לבגרות (בלי שקלול של הממוצע בבגרויות). גם לימודי מכינה יכולים להיות משוקללים ביחד עם ציון הפסיכומטרי במקום ממוצע הבגרויות; יש לשים לב כי גם במקרה זה, המועמדים נדרשים להציג זכאות לבגרות.

 

כמו כן, קיימות דרישות לידיעת השפה האנגלית. כדי למלא אותן יש להציג ציון בפרק האנגלית בפסיכומטרי או במבחני אמי"ר או אמיר"ם. הצגת ציון במבחן ידיעת עברית נדרשת ממי ששפת ההוראה בתיכון שלהם אינה עברית.

 

היכן ניתן ללמוד?

 

ניתן ללמוד את המקצוע בכל האוניברסיטאות ובמספר מכללות. כל מוסד שם דגש ייחודי על הלמודים בהתאם להתמחות המדענים המלמדים בו, אולם בכולם נלמדים נושאי הבסיס הזהים בתחום.

 

  • המכללה האקדמית אורנים (טבעון): מתקיימים לימודים לתואר ראשון בחוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה, עם תעודת הוראה רב גילית. משך הלימודים 4 שנים.

 

  • אוניברסיטת בר-אילן (רמת גן): ניתן ללמוד במסלול מורחב, במסלול דו ראשי מובנה, במסלול דו ראשי שאינו מובנה, או במסלול משני. משך הלימודים 3 שנים.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): מוצעת תכנית לתואר בוגר בגאוגרפיה סביבה וגאואינפורמטיקה, אשר שמה דגש על הקניית ידע מדעי בתחום המידע הגיאוגרפי, ולימוד שיטות חישוביות. משך הלימודים 3 שנים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי גיאוגרפיה?

רוצה לדעת יותר על לימודי גיאוגרפיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי גיאוגרפיה
שאלות הגולשים בנושא
לימודי סביבה כלימודים אקדמיים
לימודי גיאוגרפיה ולימודי סביבה
לימודי סביבה או הנדסת סביבה
האם תואר שני בלימודי סביבה באוניברסיטת תל אביב מומלץ?
תואר שני בלימודי סביבה - האם ניתן לסיים בשנה?