רוצה פרטים על תואר באדריכלות נוף?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי אדריכלות נוף לתואר ראשון

רוצה לדעת על תואר באדריכלות נוף? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי אדריכלות נוף לתואר ראשון - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

עיר יפה וירוקה

 

אדריכלי נוף אמונים על מציאת האיזון הבריא שבין שינוי לשימור, ובין פיתוח תעשייתי לסביבה טבעית. באפשרותם לפעול בתוך ערים, ולשקוד על הקמה ועיצוב של פארקים ציבוריים, גני שעשועים לילדים, מרכזי קניות וכדומה. הם יכולים לעסוק בארגון תשתיות ביישובים, ככבישים, מדרכות, שתילת עצים, פרחים ושיחים, ועוד. מוקד מקצועי מיוחד הוא המוקד של שימור מבנים עתיקים ושחזור של בניינים ישנים.

 

המעוניינים ללמוד את התחום יכולים לעשות זאת במסגרת תואר ראשון. כיום, תואר ראשון באדריכלות נוף מוצע בטכניון בחיפה בלבד. תואר זה נמשך ארבע שנים והוא מקנה לבוגריו אפשרות לרישום ולרישוי כאדריכלי נוף בישראל. על פי החוק, הטכניון הוא המוסד היחיד בישראל היום שמקנה היתר לעסוק במקצוע אדריכלות הנוף.

 

מסלול קצר הנדסאי אדריכלות נוף


חשוב להדגיש כי במוסדות לימוד אחרים (מכללות טכנולוגיות), מציעים מסלול הנדסאי אדריכלות נוף. במסלולים אלה לומדים לקבלת דיפלומת הנדסאי של מה"ט (ולא מקבלים תואר ראשון). המסלולים נבדלים באורכם, בתכני הלימוד ובמתכנת הלימוד.

 

מה לומדים בתואר?


במסגרת הלימודים תרכשו ידע עיוני ומעשי בתחומים כגון: הנדסה, עיצוב, מדעי הסביבה והטבע, טכנולוגיה ועוד. תלמדו ארכיטקטורת מבנים, תכנון עירוני, טכנולוגיות בנייה ותיעוש, גישות בבינוי ערים, יחסי גומלין אדם - סביבה ועוד. עבודתו של האדריכל אינה פשוטה כלל ועיקר. עליו להתייחס לדרישות הרשויות המקומיות, ולקחת בחשבון אילוצים המוצבים לו מצד מתכננים ומהנדסים מתחומים אחרים.

 

הסטודנטים מתמקדים בגישה כוללת בתכנון הסביבה, תוך שהם מכירים את נופי הארץ הייחודיים, לומדים על תולדות התחום ורוכשים ידע הנדסי, אקולוגי ותכנוני מתאים בעזרתו ניתן לנהל משאבי טבע וסביבה. הלימודים נוגעים גם בהיבטים רלוונטיים בחקיקה וכלכלה, וכן בסוגיות חברתיות ופסיכולוגיות הנוגעות לתכנון נופים וסביבה.

כמה זמן לומדים?


משך התואר הראשון הוא ארבע שנים.

 

הלימודים משלבים קורסים תיאורטיים ופרקטיים. הסטודנטים לוקחים חלק בהתנסות במעבדות בתחומים כגון דיגום, חומרים, הדפסת תלת ממד ועוד. הם גם מתנסים בסדנאות תכנון שבהן מתרגלים את התהליכים הנלמדים בפועל.

כמה זה עולה?

 

שכר הלימוד הוא אוניברסיטאי. נכון לשנת תשפ"ב גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי הוא 10,391 שקלים. גובה סכום זה משתנה מדי שנה ונקבע על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה). 

 

 

איזו תעודה מקבלים?


בסיום הלימודים זכאים הבוגרים לקבל תואר ראשון B.L.A באדריכלות נוף.


התואר מאפשר הרשמה בפנקס המהנדסים והאדריכלים במדור המתאים לכך.


את הבקשה לקבלת רישיון אדריכל נוף במדור לאדריכלות נוף, הנדסת מבנים ואדריכלות ניתן להגיש אחרי שלוש שנים של רישום בפנקס המהנדסים, אחרי עמידה בתנאים הנדרשים - צבירת 3 שנים של ניסיון מקצועי רלוונטי, ולעיתים גם מעבר מבחנים.

היכן לומדים?

 

  • הטכניון (חיפה) -  הטכניון הוא מוסד הלימוד האקדמי היחיד בישראל שבו ניתן ללמוד אדריכלות נוף לתואר ראשון, וזהו המוסד היחידי שבו ניתן לקבל היתר לעסוק במקצוע, בהתאם לתקנות של אגודת האדריכלים והמהנדסים. המסלול מתקיים במסגרת הפקולטה לארכיטקטורה של הטכניון, ואורכו 4 שנים. בתכנית זו מקנים לסטודנטים את כל הידע והכלים לתכנן ולעצב את הסביבה הפיזית. הלימודים כוללים קורסים עיוניים לצד קורסים מעשיים וסטודיו שבו מתרגלים בפועל תהליכי תכנון ועיצוב.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

כיווני ההתפתחות המקצועיים והעבודה הם רבים ומעניינים. לאחר סיום התואר ניתן להשתלב ולעבוד בחברות בנייה, משרדי תכנון, חברות בתחום הבנייה הירוקה, מועצות מקומיות ועיריות, וכמובן לעבוד באופן עצמאי בתכנון סביבה של פרויקטים גדולים או קטנים. אנשי המקצוע גם משתלבים בתהליכי קביעת מדיניות ותכנון תכניות לשימור נופים, וכן באפשרותם לקחת חלק בצוותי תכנון רב תחומיים להגנה של תכניות מתאר ברמה המקומית, האזורית או הארצית.

 

בוגרים המעוניינים בכך יכולים להמשיך לתואר שני באדריכלות נוף. מטרת תכנית זו לאפשר להעמיק את המחקר והפרקטיקה בענף. בתכנית ניתן להכיר גישות חדשניות ומתקדמות לפתרון של בעיות סביבתיות ותכנוניות. כיום המוסד היחיד המציע מסלול לתואר שני בתחום הוא הטכניון.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר באדריכלות נוף?

רוצה לדעת יותר על תואר באדריכלות נוף?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
התלבטות - האם כדאי ללמוד אדריכלות נוף?
מה ההבדל בין אדריכלות לאדריכלות נוף?
לימודי אדריכלות נוף ללא בגרות מלאה
ביקוש עבודה באדריכלות נוף.
אדריכלות נוף - מה ההבדל בין הנדסאי לתואר?
הסבה לאדריכלות נוף - האם יש אפשרות לגשת ישר לתואר שני?
מבחן פסיכוטכני במכון "תיל" כתנאי קבלה להנדסאי אדריכלות נוף