לימודים לתואר שני בתקשורת

רוצה להתקדם לתואר שני בתקשורת? במיוחד עבורך ריכזנו את כל המידע החשוב על כל המסלולים לתואר שני בתקשורת כולל: תנאי קבלה, חוות דעת של סטודנטים, מלגות, ימים פתוחים ועוד. לא מצאת? נשמח לסייע!

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
תואר שני תקשורת?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בתקשורת

 

גדי סוקניק אולי לא למד לתואר שני בתקשורת, אולם התחום המתפתח בצעדי ענק בכל העולם, הכולל מערכות חדשות, מולטימדיה, אינטרנט, שידורי לווין ומעבר אינפורמציה במהירות האור בין יבשות מצריך יותר ויותר מומחים בתחום. תואר שני בתקשורת מתקיים במסלול שאינו מחקרי, ללא חובת הגשת תיזה.


גם בוגרי תואר ראשון שאינם מתחום התקשורת יכולים להתקבל לתואר שני בתקשורת, אולם יידרשו ללימודי השלמה מסוימים. תואר שני בתקשורת מאפשר לשלב לימודים עיוניים, הכוללים קורסי תשתיות בתחום התקשורת לצד קורסים מתקדמים, עם התמחות מעשית בתחומי התקשורת השונים, הכוללים סדנאות יצירה והפקה בתחומים שונים כגון: עיתונות, רדיו, יחסי ציבור, קולנוע, תקשורת סלולרית, דוברות, הפקה, פרסום, ועוד.

 

מטרת הלימודים

 

כדאי ללמוד לתואר שני בתקשורת בשל העובדה כי רבים מסיימים כיום תקשורת לתואר ראשון במכללות ובאוניברסיטאות בארץ במסלולים דו חוגיים וחד חוגיים, וקיימת רוויה בשוק הישראלי. יתרון משמעותי יינתן לאלו שיסיימו תואר שני. הבוגרים ישתלבו בתעשיית הטלוויזיה, הקולנוע, האינטרנט, הפרסום והשיווק ועוד. הכסף הוא בהחלט גדול, בעיקר בתחום השיווק והפרסום.

 

לימודי תואר שני בתקשורת

 

בשנים האחרונות, בשל ההתפתחות המואצת של תחום התקשורת, עלה הביקוש ללימודי תואר שני בתקשורת. לימודים אלה מיועדים בעיקר לבעלי תואר ראשון בתקשורת, אך גם בוגרי תארים אחרים יוכלו להגיש מועמדותם למסלול. לימודי תואר שני בתקשורת אפשריים במסגרת מסלול שאינו מחקרי - מסלול ללא תיזה, או במסלול מחקרי, הכולל תיזה.

 

מי שבוחר במסלול המחקרי יוכל להמשיך ללימודי דוקטורט. לימודי תקשורת לתואר שני מוצעים במגוון מסלולים כגון: תקשורת ועיתונות, תקשורת השוואתית, תקשורת פוליטית, טכנולוגיה וחברה ועוד.

 

מטרת התוכנית היא להקנות הכשרה אקדמית מתקדמת ומקיפה בתחום התקשורת שביסודה חשיבה ערכית, ביקורתית ובונה. הכשרה זו תסייע לסטודנטים לעשות שימוש בידע הנרכש בביצוע עבודתם בפועל.

 

 

תוכניות הלימוד

 

תוכניות הלימוד במסלול לתואר שני בתקשורת כוללות תכנים עדכניים בתחום התקשורת וחושפות את הסטודנטים להבנת הסביבה התקשורתית המודרנית בישראל ובעולם ולאמצעי התקשורת החדשים. כמו כן, במהלך הלימודים הסטודנטים מתוודעים אל ארגוני התקשורת הפועלים, ולומדים להכיר את קהליהם ואת הגורמים התרבותיים, הכלכליים ,החברתיים, והפוליטיים המעצבים אותם.

 

לימודי תואר שני בתקשורת מעניקים ידע נרחב בתחומי תקשורת המונים, מדיה, חברה, דעת קהל, פוליטיקה, תרבות ועוד. בין הנושאים העיקריים ניתן למנות: תקשורת ותרבות, מדיה חברה ותרבות, עיתונות, אתיקה בתקשורת, שיווק ופרסום, דמוקרטיה ומהפיכה תקשורתית, עיתונאות כתובה ומשודרת, תקשורת חזותית וקולנוע, עריכת חדשות, פוסט מודרניות בתקשורת, תקשורת פוליטית, קסטואליות, קופירייטינג, חזותית בדיון הציבורי, מדיניות תקשורת, משטר מדינת ישראל, מוסדות התקשורת, תיאוריות ושיטות מחקר בתקשורת ועוד.

 

בנוסף, הסטודנטים משפרים את יכולת הניתוח האקדמי שלהם באמצעות השתתפות בסמינריונים שנתיים הכוללים נושאים רבים כגון: חקר השיח והטקסט,מעברים בצמתים של תקשורת, המקרים והמסרים של טכנולוגיה ומבנה, תקשורת בצמתים של חברה ותרבות, מיתוסים וריטואלים, גלובליזציה וזהות לאומית בעידן של ריבוי ערוצים, תקשורת במלחמה ושלום, אסטרטגיות של סיקור, תקשורת, דעת קהל ועוד.

 

 

קורסים וסדנאות

 

במהלך הלימודים מתקיימות גם סדנאות מעשיות מתקדמות וקורסי מעבדות. במסגרת הסדנאות, מפתחים הסטודנטים את יכולותיהם בתחומים שונים כגון: דברור, הופעה בציבור , מיומנויות מתקדמות בכתיבה, מיומנויות מתקדמות בתקשורת דיגיטאלית סדנת רדיו ועוד.

 

קורסי המעבדות מקנים לסטודנטים התנסות מעשית בתחום התקשורת ומתבססים על סוגיות אמיתיות ועל חשיבה ומחקר עיוניים. קורסי המעבדות כוללים, בין השאר, מעבדת תקשורת במיזמים חברתיים, מעבדת תקשורת ודמוקרטיה, מעקב מדיה, מעבדת סיקור בטחוני וכתבות צבאית, מעבדת דיפלומטיה ציבורית (הסברה), מעבדת תקשורת, משפט ואתיקה ועוד.

 

לבסוף, נדרשים הסטודנטים במגמה להגיש פרויקט סיום שמסכם את הידע העיוני והמעשי שנרכש במהלך הלימודים ומהווה המשך ישיר לסמינרים ולמעבדות.

 

 

מהו משך זמן הלימודים?

 

תואר שני בתקשורת נלמד במשך שנתיים במגוון תכניות לימודים.

 

כמה זה עולה?

 

שכר לימוד ללימודי תואר שני משתנה בהתאם למוסד הלימודים. לרוב, ניתן להגיש בקשה לקבלת מלגות ע"י מוסד הלימודים או גופים חיצוניים.

 

היכן לומדים?

 

בארץ ניתן ללמוד הן במכללות והן באוניברסיטאות. בין היתר ניתן ללמוד תקשורת לתואר שני במוסדות הבאים:  

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - באוניברסיטת אריאל מתקיים תואר שני בתקשורת מידע וממשל, במסלול עם תזה ובמסלול ללא תזה. משך התכנית שנתיים.

 

  • המכללה האקדמית נתניה - הלימודים לתואר השני לתקשורת במכללה האקדמית נתניה מוכרים ע"י המועצה להשכלה גבוהה, ומתקיימים במסלול לא מחקרי. משך הלימודים שנה קלנדרית אחת, הלימודים מותאמים לאנשים עובדים.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום) - מתקיים תואר שני בתקשורת וניו מדיה ללא תזה, בהתמחות ניהול קהילות דיגיטליות. משך הלימודים שנה ושלושה חודשים, הלימודים נערכים יום בשבוע. שלושה סמסטרים נלמדים במתכונת פיזית במכללה, וסמסטר אחד (קיץ) במתכונת מקוונת.

 

  • אוניברסיטת חיפה - האוניברסיטה הצפונית מעניקה תואר מוסמך בתקשורת לבוגריה במגמת תקשורת, דגש על התמחות בנושא מחקרי.

 

  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) - באוניברסיטת רייכמן מתקיימת תכנית לתואר שני בתקשורת ומדיה חדשים, אשר בא להכשיר אנשי מקצוע להבנת התרחשויות דינמיות בעולם התקשורת הדיגיטלית. המסלול נפרש על פני שנה אחת הכוללת שלושה סמסטרים רצופים והוא מותאם לאנשים עובדים.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע) - האוניברסיטה מציעה תואר שני בתקשורת, במסלול לא מחקרי, עם דגש על לימודי כתיבה ועריכה עיתונאית, רדיו וטלויזיה.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) - תואר שני בתקשורת ועיתונאות של האוניברסיטה העברית מתקיים בתכנית מחקרית או במסלול ללא תזה. הסטודנטים יכולים לבחור בין המגמות בתקשורת פוליטית, באינטרנט ומדיה חדשים, בתקשורת וקולנוע או במסלול לימודי תקשורת רב תחומיים.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב - התואר השני בתקשורת של אוניברסיטת תל-אביב כולל היכרות קרובה עם מגוון פלטפורמות מדיה, הסטודנטים משתתפים במפגשים עם אנשי תקשורת וחוקרים ולוקחים חלק בפרקטיקום בארגונים חברתיים שבו הם מתנסים בשימוש במדיה לשינוי חברתי.
     

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני תקשורת?

רוצה לדעת יותר על תואר שני תקשורת?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
טיפים ממומחים בנושא תואר שני בתקשורת
רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייח קרא עוד...
רענן שקד
עיתונאי
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בתקשורת עם תואר ראשון בהוראה
תואר שני באסטרטגיות תקשורת ויחסי ציבור - זה רלוונטי למשהו?
תואר שני בתקשורת אסטרטגיות יחסי ציבור
תואר שני בתקשורת ושיווק - מסלולי לימוד
להמשיך לאקדמיה - תואר שני בתקשורת
תואר שני בתקשורת- מסלול מחקרי
תואר שני בתקשורת ושיווק