תואר שני במדיה חדשה באוניברסיטה העברית בירושלים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני מדעי החברה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בניו מדיה - האוניברסיטה העברית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני באינטרנט ומדיה חדשים באוניברסיטה העברית
 
המחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית ידועה בחברי הסגל המרשימים שלה, הכוללים בין השאר שמות, כגדי טאוב וזהר קמפף; אנשי תעשייה רוויי ניסיון, שעיצבו במידה רבה את סדר היום הציבורי בישראל במשך שנים רבות, אם במערכות עיתונים ארציות מובילות, ואם בטלוויזיה וברדיו.
 
אך לא רק. בין חברי הסגל במחלקה זו תוכלו למצוא גם חוקרים מאוניברסיטאות מכובדות בעולם, כאוקספורד וקיימברידג', שעוסקים בתקשורת של עידן המידע הדיגיטלי, ובמחקר בנושאים כגון: תהליכי שכפול תרבותי, בניית זהות לאומית, יחסי גומלין בין תקשורת לדמוקרטיה, דעת קהל, כריית מידע ועוד.
 
אלה הם המרצים המלמדים באוניברסיטה העברית במגמה מיוחדת לתואר שני בתקשורת – ההתמחות באינטרנט ומדיה חדשים. התמחות זו מתאימה הן לאלה הרוצים לכתוב תזה מחקרית, והן לאלה המעוניינים להשתתף במסלול לתואר שני עיוני (ללא תזה). יחד עם זאת, במחלקה מעדיפים לקבל תלמידים המתכוונים לערוך מחקר ולכתוב עבודת תזה.
 
כך או כך, הלימודים מהווים בסיס להתבוננות ולמחקר מעמיקים על אודות תהליכי שינוי בהתנהגות ארגונים ואנשים, על רקע הופעתן של פרקטיקות תקשורת חדשות. התכנית היא בינתחומית, וקיים בה שיתוף פעולה בין בית הספר למנהל עסקים ובין המחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית. התמחות זו מאפשרת לתלמידים אף לערוך מחקרים עבור, או בשיתוף, חברות הייטק.
 
 
תכנית הלימודים
 
התכנית לתואר שני באינטרנט ומדיה חדשים באוניברסיטה העברית אורכת שנתיים. לאלה הכותבים תזה מחקרית יש אפשרות להמשיך לאחר מכן לתואר שלישי. התכנית מורכבת מלימודי חובה, מקורסי בחירה  ומשני סמינריונים. בנוסף, התלמידים יכולים להשתתף בקורס פייתון, בקורס מבוא לטכנולוגיות אינטרנט, בקורס סוציולוגיה של חדשנות ובסמינריון במערכות מידע – המוצעים כחלק מתכניות לימודים בחוגים אחרים באוניברסיטה העברית.
 
משתתפי התכנית צריכים לבחור אחד משלושה כיוונים בשיטות מחקר – ניתוח מבע טקסטואלי, חקר נרטיבים מתקדם או מחקר כמותי בתקשורת והתנהגות פוליטית. מלבד שיטות מחקר, לימודי החובה חושפים את התלמידים לגישות תיאורטיות בחקר תרבות ותקשורת, ומכירים להם את עולם המידע ואמצעי התקשורת החדשים.
 
תיאור כיווני המחקר
 
  • ניתוח מבע טקסטואלי – שימוש בגישות תיאורטיות שונות לצורך ניתוח טקסטים, כשהמטרה היא לחשוף שיח מכונן או שולט בתקשורת ובתרבות הפופולרית.

 

  • חקר נרטיבים – פירוק לגורמים, חקירה ואפיון של שיח מכונן מוגדר, תוך שימוש בגישות לשוניות, פסיכולוגיות ואתנוגרפיות.

 

  • מחקר כמותי בתקשורת והתנהגות פוליטית – כיוון זה מומלץ לאלה המתכוונים לערוך תזה ולהמשיך לתואר שלישי. מדובר במחקר אמפירי, המבוסס על איסוף וניתוח של ממצאים סטטיסטיים, במטרה לזהות דפוסים ומגמות ביחסי ההשפעה ההדדיים שבין תקשורת ופוליטיקה.
 
תנאי קבלה
 
תנאי הקבלה לתואר שני בתקשורת, בהתמחות אינטרנט ומדיה חדשים, הוא תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה. יכולים להתקבל גם מועמדים שציון הממוצע שלהם הוא מעל 83, ויש להם ניסיון מוכח של שנתיים ויותר בתעשיית התקשורת. בוגרי תואר ראשון במקצוע שאינו תקשורת צריכים לעבור סמסטר של לימודי השלמה נדרשים, כמוגדר בחוג.
 
נושאי לימוד
 
  • אמצעי ייצוג ויזואלי וניתוח של מידע מקוון
  • סוגי כתיבה
  • ז'אנרים ישנים וחדשים בתרבות הפופולרית
  • תעמולה והשפעה
  • זהות אישית והוויה חברתית בעידן הדיגיטלי
  • העיתונות כאמצעי בידור
  • צורות ויזואליות חדשות בתקשורת החזותית
  • סאטירה ברשת החברתית
  • סטרוקטורליזם, פוסט סטרוקטורליזם וסמיוטיקה
  • מחקר באינטרנט וסוגיות אתיות     
  • דפוסי צריכה והפצה של מידע כמעצבי תרבות וחברה
  • ועוד
  • הקשר בין רגשות, מחשבות וייצוגים אישיים לעיצוב טכנולוגיות חדשות     
 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

כלים שיעזרו לך לבחור