תואר שני בתכנון לימודים באוניברסיטת תל אביב

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על תכנון לימודים לתואר שני - אוניברסיטת תל אביב.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בתכנון לימודים באוניברסיטת תל אביב

 

דמוקרטיה וטכנולוגיה במערכת החינוך

 

מערכת החינוך נמצאת כל הזמן במגמת שינוי והתקדמות, כשהמטרה היא לשפר את איכות חווית בית הספר עבור הילדים ובני הנוער, ולהגיע לתוצאות טובות יותר, הן מבחינת הישגיהם בלימודים והן מבחינת התפתחותם הרגשית והחברתית. מסלול הלימודים לתואר שני בתכנון לימודים של אוניברסיטת תל אביב נועד להכשיר מומחים לתפקידי ייעוץ והדרכת מורים במסגרות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות.

 

התכנית לתואר שני בתכנון לימודים מתמקדת בהיבטים שונים של הפעילות במערכת החינוך, כמו הכשרת מורים לטכנולוגיות עדכניות ובניית תכניות לימוד חדשניות, כל זאת על מנת לשפר ולייעל את עבודתם של המורים ואת תהליכי רכישת הידע של התלמידים בבתי הספר.

 

תכנית הלימודים

 

משתתפי התכנית לומדים שיטות מחקר להערכת תלמידים ומורים, מפתחים כלי מדידה לניתוח נתונים כמותיים, ודנים בסוגיות פילוסופיות ופסיכולוגיות הסובבות את מערכת החינוך. הם נחשפים לתהליכי הלמידה הרבים בבתי הספר אצל אוכלוסיות שונות כמו: מהגרים, לקויי למידה ותלמידים בעלי צרכים מיוחדים. הם מכירים שיטות יצירתיות להוראה, כמו השימוש בייצוגים ויזואליים וביישומי מחשב ואינטרנט, ובנייה ועיצוב של סביבת למידה מאתגרת. כמו כן, חלק מן התכנית מוקדש להבנת דרכי ההתפתחות המקצועית של מורים.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים אורכים שנתיים אקדמיות, ובסיומם מקבלים תואר שני בחינוך. הלימודים אפשריים בשני מסלולים, עם תזה ובלי תזה. בנוסף, תוכלו לבחור בתכנית הרגילה לתכנון הלימודים או במגמת תחומי התקשורת והמחשבים בחינוך. מועמדים בעלי רקע בחינוך דמוקרטי רשאים להתמחות במגמה לתכנון ההוראה והחינוך בבתי הספר הדמוקרטיים.

 

התמחויות

 

התמחות בחינוך דמוקרטי

 

מטרת התמחות זו היא להקנות ידע מחקרי ועיוני על משמעות ותפישת בית הספר הדמוקרטי ועל תהליכי החינוך והלמידה הקיימים בו. התכנית מיועדת למועמדים בעלי ניסיון במסגרות חינוך דמוקרטיות, שיש בידיהם תואר ראשון עם ממוצע ציונים הנע בין 85 ל – 90 לפחות.
במסגרת מגמת ההתמחות, הסטודנטים נחשפים לסוגיות פילוסופיות ופסיכולוגיות ברוח החינוך הדמוקרטי, ולומדים איך אפשר לתכנן ולשפר את הלימודים במסגרת זו. משתתפי המגמה דנים בנושא הדיאלוג החינוכי, לפי תורתם של מרטין בובר ופאולו פרירה, ושמים דגש על הרוחניות בחינוך ועל פיתוח והעצמת האישיות.

 

 

התמחות בתחומי התקשורת והמחשבים

 

מטרת התמחות זו היא להכשיר חוקרים לקידום המפגש בין תהליכי ההוראה והלמידה ובין האפשרויות שמציגות טכנולוגיות תקשוב מתקדמות. משתתפי המגמה לומדים לפתח ולתכנן מערכות הוראה ממוחשבות, להכשיר מורים לשימוש בטכנולוגיות השונות, ולהתאים אותן לתלמידים לפי הצרכים האישיים שלהם.

 

 

נושאי לימוד

 

  • הישגים לימודיים אצל תלמידים מהגרים 
  • טכנולוגיות קוגניטיביות
  • סוגיות בהתפתחותו הפנימית של התלמיד
  • התנ"ך ומקומו במערכת החינוך
  • מאפיינים התפתחותיים ורגשיים אצל לקויי למידה
  • תפישות בהערכה אצל מורים ותלמידים     
  • סביבה וירטואלית לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים     
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

המועמדים לקבלה לתואר שני בחינוך, במסלול לתכנון לימודים באוניברסיטת תל אביב, נדרשים להיות בעלי תואר ראשון בכל תחום בממוצע 80 ומעלה, או בוגרי מדעי החיים או מדעים מדויקים בממוצע 75 ומעלה, או בעלי תואר ראשון בהוראה בממוצע 85 לפחות. המועמדים המתאימים יעברו ועדת קבלה שתדון בהתאמתם למסלול הלימודים. סטודנטים חסרי רקע רלוונטי יידרשו להשתתף בקורסי השלמה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

מסיימי התכנית יוכלו להשתלב במסגרות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות בתפקידי ייעוץ לתכניות של מורים חונכים ומורים מאמנים, הם יוכלו לעבוד כרכזי מקצועות, לפתח וליזום תכניות חדשות בבתי הספר, להכשיר מורים, לשמש כמדריכים פדגוגיים ועוד.
 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

ssssssssss

פורום לימודי חינוך

מה הפרוצדורה בהסבה מגננת למורה
מילה
ללא תגובה
לא יודעת לאן להמשיך
שושי
1 תגובות
איזה תפקידים יש בחינוך מיוחד
יהונתן פז
1 תגובות
מה ההבדל בין תעודה של הוראה מתקנת לתעודה של חינוך מיוחד?
אפרת גרינבלט
1 תגובות
מסלול חד שנתי להשלמת תעודת הוראה
שלי
1 תגובות
מה שואלים בראיון קבלה להוראה?
שרון
1 תגובות
מורה ללא תעודת הוראה
בטי
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,834 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן949 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב966 חוות דעת

  • 4.1

    מכון טכנולוגי חולון588 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp