רוצה פרטים על תואר שני ריפוי בעיסוק?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ריפוי בעיסוק לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני ריפוי בעיסוק? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בריפוי בעיסוק

 

ריפוי בעיסוק שייך לתחום הפרה רפואי והוא עוסק בתפקוד האדם ובשילובו בקהילה. תחום זה שואף לסייע למטופלים להשיג חיים עצמאיים ומספקים והמטפלים בתחום זה אמונים על אבחון ושיקום אוכלוסיות הסובלות מבעיות תפקודיות שנגרמו מסיבות נפשיות, מסיבות פיזיות או מסיבות חברתיות. הטיפול מאפשר למטופלים לפתח כישורים בינאישיים, כישורים תחושתיים, כישורים מוטוריים ותפקודיים ולצורך כך המטפלים עושים שימוש במגוון סוגי אומנות כמו פיסול, ציור ונגרות.

 

תואר ראשון בריפוי בעיסוק מסמיך את בוגריו לעבוד כמרפאים, אך היקף החומר הנלמד בו אינו נותן את מלוא הכלים להתפתחות עתידית במקצוע. לעומת זאת, בוגרי תואר מוסמך בריפוי בעיסוק יכולים להעניק טיפול ברמה הגבוהה ביותר, תוך שהם נחשבים למומחים בתחומם. כמו כן, יכולים הבוגרים להשתלב כחוקרים הבוחנים בעיות שונות בתחום, וחלקם פונים אף לפיתוח מסגרות טיפול חדשות ויעילות.

 

תוכנית הלימודים

 

לימודי תואר שני בריפוי בעיסוק מעמיקים את הידע של הסטודנטים בתחומים העיוניים והמקצועיים ומכשירים אותם להשתלבות במחקר, בחינוך, בניהול ובהתערבויות קליניות.

 

התוכנית פועלת לפיתוח ולהעמקה של תחומי הידע בריפוי בעיסוק באמצעות מחקר בסיסי ויישומי ומספקת ידע תיאורטי ויישומי בתחומי ההתמחות של המקצוע. ידע זה יעדכן את העוסקים בריפוי בעיסוק באבחון, בהערכה ובשיטות טיפול ושיקום חדשניות.

 

בתוכנית הלימודים לתואר שני בריפוי בעיסוק נלמדים קורסי חובה וקורסי בחירה שונים. הקורסים המוצעים בלימודי תואר שני בריפוי עוסקים בתחומי הרפואה המשלימה ובריפוי בעיסוק וכוללים תכנים כמו ארגונומיה, יצירתיות ומשחק, למידה מוטורית, נגישות והתאמת הבית והסביבה.

 

מסלולי לימוד

 

הלימודים מתנהלים בשני מסלולים: מסלול מחקרי, הכולל כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) ומסלול יישומי, הכולל הגשת פרויקט (ללא תזה).

 

המסלול המחקרי עוסק בפיתוח מחקר בתחום העיסוק האנושי והסטודנטים במסלול זו מוסמכים לשמש כחוקרים מומחים בכל הקשור למקצוע הריפוי בעיסוק, על כל צדדיו. תוכנית הלימודים בשני המסלולים מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים: קוגניציה (מוח, חישה ועיסוק), ליקויי למידה ותפקוד, ומינהל הדרכה ויזמות. המסלול היישומי מעמיק את הידע הפרקטי בטיפול בריפוי בעיסוק.

 

הלימודים לתואר שני בריפוי בעיסוק אורכים בין שנתיים לשלוש שנים, זאת בהתאם למסלול הנבחר (מחקרי או לא). התואר מיועד לבוגרי ריפוי בעיסוק לתואר ראשון, אך גם אקדמאים מתחומים אחרים יכולים ללמוד ריפוי בעיסוק לתואר שני בהתאם לתנאי קבלה המשתנים בין מוסד למוסד. עם זאת, התואר השני אינו מסמיך את בוגריו לתעסוקה בתחום, ולכן בעלי תואר ראשון מחוגים אחרים לא יורשו לעבוד כמרפאים בעיסוק בפועל.

 

יתרון תעסוקתי?

 

מרפאים בעיסוק בוגרי תואר מוסמך, יכולים להשתלב כחוקרים בתחום בעיות ההתפתחות וליקויי הלמידה. בנוסף, התואר השני מעניק למטפלים, העובדים כשכירים במערכת הבריאות, לקבל הכרה לצורך תגמול והעלאה בשכר.

 

מרפאים בעיסוק העובדים כעצמאיים בקליניקות פרטיות, יהיו בעלי ידע מעמיק יותר ויוכלו למשוך קהל לקוחות רחב בזכות הסמכתם. כמו כן, מרפאים אלו יוכלו לחנוך טוב יותר מרפאים העובדים תחתם בקליניקות, ובכך לשפר את טיב השירות.

 

 

איפה לומדים?

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - הלומדים לתואר מוסמך באוניברסיטה העברית בוחרים אחד מתוך שני מסלולים: מסלול מחקרי ומסלול יישומי. המסלול המחקרי עוסק בפיתוח מחקר בתחום העיסוק האנושי. הסטודנטים יוכשרו להיות חוקרים מומחים בכל הקשור למקצוע הריפוי בעיסוק, על כל צדדיו.

    המסלול היישומי מעמיק את הידע הפרקטי בטיפול בריפוי בעיסוק. במסגרת מסלול זה נלמדים לעומק נושאים כגון אבחון והתערבות בקרב ילדים, טכנולוגיה שיקומית, נוירולוגיה, מדעי המוח ועוד. תנאי הקבלה למסלול המחקרי באוניברסיטה העברית הינם תואר ראשון בריפוי בעיסוק או בתחומים נלווים בציון 89 ומעלה.

    תנאי הקבלה למסלול הלא מחקרי הינם תואר ראשון בריפוי בעיסוק בממוצע 85 ומעלה. חשוב לציין כי הלימודים לתואר דוקטור יתאפשרו לתלמידי המסלול המחקרי בלבד. יש לעבור יום אוריינטציה.

 

  • אוניברסיטת חיפה - הלימודים לתואר מוסמך באוניברסיטת חיפה יבוצעו באחד משני מסלולים: מסלול עם עבודה מחקרית-תזה ומסלול עם פרוייקט גמר. תוכנית הלימודים בשני המסלולים תתמקד בשלושה תחומים עיקריים: קוגניציה (מוח, חישה ועיסוק), ליקויי למידה ותפקוד, ומנהל הדרכה ויזמות.

    תנאי הקבלה: תואר ראשון בריפוי בעיסוק בציון 85 לפחות, ניסיון מקצועי של שנתיים לפחות. בעלי תואר ראשון שאינו בריפוי בעיסוק יאלצו לבצע השלמות מתאימות ונדרשים לממוצע 88 ומעלה בתואר הראשון. בנוסף, על המועמדים להגיש קורות חיים ולספק שני מכתבי המלצה - האחד מתחום האקדמיה והשני מעולם התעסוקה.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - באוניברסיטת תל אביב ניתן לבחור בין מסלול עם תזה לבין מסלול ללא תזה (בו יבוצע פרוייקט גמר). תנאי הקבלה: בעלי תואר ראשון בריפוי בעיסוק או מרפאים אשר ביצעו הסבה לריפוי בעיסוק באוניברסיטאות תל אביב וחיפה, ציון ממוצע 80 ומעלה בתואר הראשון. באוניברסיטה מתקיימים מסלולים רבים נוספים לתואר שני טיפולי.

 

שכר לימוד

 

שכר הלימוד הינו אוניברסיטאי. כמו כן, הלומדים לתואר שני יכולים לשמש כעוזרי הוראה ולקבל שכר מהאוניברסיטה, ובכך להקל על עצמם את תשלום שכר הלימוד.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני ריפוי בעיסוק?

רוצה לדעת יותר על תואר שני ריפוי בעיסוק?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני ריפוי בעיסוק