תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטה העברית

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בפסיכולוגיה?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על האוניברסיטה העברית - פסיכולוגיה חינוכית קלינית לתואר שני.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני במגמה הקלינית חינוכית של הילד באוניברסיטה העברית

 

מטפלים ומטפחים

 

השילוב בין פסיכולוגיה חינוכית לבין פסיכולוגיה קלינית, מאפשר לגעת בעולמו הפנימי של הילד מבלי להשאיר את מציאות חייו מחוץ לחדר הטיפולים. האוניברסיטה העברית מציעה מגמה קלינית חינוכית לתואר שני בפסיכולוגיה, המשלבת בין הכשרה דינמית בדגש התפתחותי לבין העמקה במשימות הערכה ואבחון, המכינה את הבוגרים לעבודה איכותית במערכת הרווחה או במערכת החינוך.

 

תכנית הלימודים

 

מדובר בתכנית לימודים משותפת למחלקה לפסיכולוגיה ולבית הספר לחינוך. היא כוללת העמקה בנושאים הקשורים בפסיכופתולוגיה התפתחותית, לצד רכישת מיומנויות בשיטות מחקר מגוונות ובהן סקרים, ראיונות ותצפיות. המשתתפים מכירים תיאוריות טיפוליות, עורכים התערבויות ואבחונים ונחשפים לעבודה מערכתית בגנים ובבתי הספר. במקביל, הם מתנסים בכתיבת עבודה מחקרית, כהכנה לעבודת התזה שלהם.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית מתפרשים על פני שנתיים ומשלבים בין קורסים תיאורטיים לבין עבודה מעשית במסגרות חינוכיות וקליניות. בשנה הראשונה הסטודנטים נמצאים באוניברסיטה יומיים או שלושה בשבוע ובשנה השנייה - יומיים בלבד. בנוסף, הם לוקחים חלק בהתנסות מעשית (פרקטיקום) בהיקף של עד יומיים בשבוע בשנה הראשונה, ועד שלושה ימים בשבוע בשנה השנייה. כחלק מהכשרתם, הם משתתפים בישיבות צוות ובאינטייקים, בטיפולים ובסמינרים.

 

 

נושאי הלימוד

 

  • הפרעה פוסט טראומטית
  • טיפול משפחתי 
  • הפרעות התקשרות וקשר
  • הפרעות אכילה
  • טיפול התנהגותי קוגניטיבי
  • פסיכודיאגנוסטיקה
  • טיפולים מבוססים אמפירית 
  • איחורים התפתחותיים
  • הערכה פסיכולוגית פרטנית
  • פסיכולוגיה של הלמידה     
  • התנהגות מרדניות והפרעות התנהגות
  • ועוד
  • ליקויי למידה והפרעות קשב - אבחון וטיפול      
 

 

תנאי קבלה

 

מועמדים כשירים לתואר שני במגמה הינם בעלי תואר ראשון, עם ציון 87 לכל הפחות בחוג לפסיכולוגיה וציון ממוצע כללי של 85 ומעלה. במידה ולא למדו בעבר בחוג לפסיכולוגיה, יוכלו להירשם בכפוף ללימודי השלמה. בנוסף, כל הסטודנטים המבקשים ללמוד במגמה נדרשים להשיג ציון 125 לפחות בבחינת המתא"ם. מיון המועמדים ייעשה על פי דירוג הציונים ובעלי הנתונים הגבוהים ביותר יזומנו לריאיון. כמו כן על המועמדים להגיש קורות חיים, מסמך הצהרת כוונות ושני מכתבי המלצה. בסופו של דבר מתקבלים למגמה מדי שנה בין 15 ל - 20 סטודנטים.

 

סגל הוראה

 

כמה מבין המרצים שתפגשו במהלך הלימודים במגמה: פרופסור המשמש כיועץ לשר הבריאות וכיושב הראש של מועצת הפסיכולוגים, העוסק במחקריו בהתערבות מונעת בקרב ילדים בגיל הגן ובפסיכותרפיה אינטגרטיבית, וכן מתמחה בטיפול בבעיות בוויסות הרגשי; פרופסור המתמקדת בהבנה של תהליכי הורות, בהסתגלות של ילדים בתנאים של מצוקה ולחץ סביבתי, שיזמה וכתבה תכנית לקידום הקשר בין הורים לילדים, המיושמת מזה מספר שנים במעונות יום בערי פריפריה; פרופסור בעל תחומי עניין מרובים, העוסק בדרכי מדידה והמשגה של רוחניות, בזהות של עולים ומהגרים ובשונות תרבותית כמסייעת להסתגלותו של הפרט; ועוד.

 

תעודה

 

בסיום הלימודים מקבלים הבוגרים תואר שני בפסיכולוגיה קלינית וגם בפסיכולוגיה חינוכית , כך שהם רשאים להמשיך להתמחות בכל אחד מהתחומים, על פי בחירתם.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

חוות דעת של סטודנטים על האוניברסיטה העברית - פסיכולוגיה חינוכית קלינית לתואר שני

התקבלו 3 דירוגיםבציון ממוצע: 4.3 מתוך 5

האוניברסיטה העברית בירושלים
10/02/2019

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוניברסיטה מוכרת ברמה עולמית שבה לומדים סטודנטים מכל העולם והמרצים הם ברמה מאד גבוהה ועם קורות חיים  קרא עוד...

על הקמפוס

הכל נגיש, אווירה חמה מרחב גדול ופתוח שבו מרגישים במקום מכובד ולשוב. אוניברסיטה שמאפשרת התפתחות וח קרא עוד...

טיפים

חשוב להיות ממוקדים מטרה ולפעמים יותר חשוב ההשקעה ופחות איזה מסלול בוחרים. בכל מסלול יש אינסוף אפשרו קרא עוד...

האוניברסיטה העברית בירושלים
30/11/2018

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת - מקצועיות, רמה אקדמית גבוהה, מרצים טובים, מחקרים מקצועיים, אווירה טובה לא אוהבת - דרישות אקד קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס לא בנוי נוח, הוא מבלבל ואינו מאפשר אינטראקציה עם סטודנטים שאינם לומדים באותו מסלול כמוך. יש ל קרא עוד...

טיפים

הלימודים בתואר זה עמוסים מאוד ומאפשרים עבודה מינימלית אם בכלל. יש להתכונן כלכלית לתקופה מאתגרת מאוד. קרא עוד...


ssssssssss

פורום לימודי פסיכולוגיה

ספרים של פסיכולוגיה חיובית
יעל
ללא תגובה
קורס טיפול בבישול
מזל
ללא תגובה
מקצועות מתחום הפסיכולוגיה
שיר
1 תגובות
עדיף מכללה או אוניברסיטה בלימודי פסיכולוגיה התפתחותית?
נועה
1 תגובות
לימודים עצמיים בתחום הפסיכולוגיה
יעל
1 תגובות
לימודי בוקר בהתמקדות באזור המרכז
נעמי
2 תגובות
לימודי הסמכה להפרעות אכילה
נועה
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 29,043 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל1,223 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר686 חוות דעת

  • 4.2

    מכללת תל חי555 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בפסיכולוגיה

ורדה רזיאל ז`קונט
הפסיכולוגית ואשת התקשורת ורדה רזיאל ז'קונט מאמינה שאמפתיה ואכפתיות הם כלי חשוב לכל מטפל. "התכונות החשובות למטפלים טובים הן התעניינות עצומה באנשים, וגם יושר פנימי וחיצוני בלתי מתפשר. כמובן שגם אי אפשר בלי ניסיון שקשור בתובנות לגבי החיים, שחלק מהם רוכשים תוך כדי העבודה."
ורדה רזיאל ז`קונט
פסיכולוגית, סופרת, עיתונאית ואשת תקשורת
Whatsapp Whatsapp