תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטה העברית

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בפסיכולוגיה?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על האוניברסיטה העברית - פסיכולוגיה חינוכית קלינית לתואר שני.

המידע באתר הועיל ל91% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני במגמה הקלינית חינוכית של הילד באוניברסיטה העברית

 

מטפלים ומטפחים

 

השילוב בין פסיכולוגיה חינוכית לבין פסיכולוגיה קלינית, מאפשר לגעת בעולמו הפנימי של הילד מבלי להשאיר את מציאות חייו מחוץ לחדר הטיפולים. האוניברסיטה העברית מציעה מגמה קלינית חינוכית לתואר שני בפסיכולוגיה, המשלבת בין הכשרה דינמית בדגש התפתחותי לבין העמקה במשימות הערכה ואבחון, המכינה את הבוגרים לעבודה איכותית במערכת הרווחה או במערכת החינוך.

 

תכנית הלימודים

 

מדובר בתכנית לימודים משותפת למחלקה לפסיכולוגיה ולבית הספר לחינוך. היא כוללת העמקה בנושאים הקשורים בפסיכופתולוגיה התפתחותית, לצד רכישת מיומנויות בשיטות מחקר מגוונות ובהן סקרים, ראיונות ותצפיות. המשתתפים מכירים תיאוריות טיפוליות, עורכים התערבויות ואבחונים ונחשפים לעבודה מערכתית בגנים ובבתי הספר. במקביל, הם מתנסים בכתיבת עבודה מחקרית, כהכנה לעבודת התזה שלהם.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית מתפרשים על פני שנתיים ומשלבים בין קורסים תיאורטיים לבין עבודה מעשית במסגרות חינוכיות וקליניות. בשנה הראשונה הסטודנטים נמצאים באוניברסיטה יומיים או שלושה בשבוע ובשנה השנייה - יומיים בלבד. בנוסף, הם לוקחים חלק בהתנסות מעשית (פרקטיקום) בהיקף של עד יומיים בשבוע בשנה הראשונה, ועד שלושה ימים בשבוע בשנה השנייה. כחלק מהכשרתם, הם משתתפים בישיבות צוות ובאינטייקים, בטיפולים ובסמינרים.

 

 

נושאי הלימוד

 

  • הפרעה פוסט טראומטית
  • טיפול משפחתי 
  • הפרעות התקשרות וקשר
  • הפרעות אכילה
  • טיפול התנהגותי קוגניטיבי
  • פסיכודיאגנוסטיקה
  • טיפולים מבוססים אמפירית 
  • איחורים התפתחותיים
  • הערכה פסיכולוגית פרטנית
  • פסיכולוגיה של הלמידה     
  • התנהגות מרדניות והפרעות התנהגות
  • ועוד
  • ליקויי למידה והפרעות קשב - אבחון וטיפול      
 

 

תנאי קבלה

 

מועמדים כשירים לתואר שני במגמה הינם בעלי תואר ראשון, עם ציון 87 לכל הפחות בחוג לפסיכולוגיה וציון ממוצע כללי של 85 ומעלה. במידה ולא למדו בעבר בחוג לפסיכולוגיה, יוכלו להירשם בכפוף ללימודי השלמה. בנוסף, כל הסטודנטים המבקשים ללמוד במגמה נדרשים להשיג ציון 125 לפחות בבחינת המתא"ם. מיון המועמדים ייעשה על פי דירוג הציונים ובעלי הנתונים הגבוהים ביותר יזומנו לריאיון. כמו כן על המועמדים להגיש קורות חיים, מסמך הצהרת כוונות ושני מכתבי המלצה. בסופו של דבר מתקבלים למגמה מדי שנה בין 15 ל - 20 סטודנטים.

 

סגל הוראה

 

כמה מבין המרצים שתפגשו במהלך הלימודים במגמה: פרופסור המשמש כיועץ לשר הבריאות וכיושב הראש של מועצת הפסיכולוגים, העוסק במחקריו בהתערבות מונעת בקרב ילדים בגיל הגן ובפסיכותרפיה אינטגרטיבית, וכן מתמחה בטיפול בבעיות בוויסות הרגשי; פרופסור המתמקדת בהבנה של תהליכי הורות, בהסתגלות של ילדים בתנאים של מצוקה ולחץ סביבתי, שיזמה וכתבה תכנית לקידום הקשר בין הורים לילדים, המיושמת מזה מספר שנים במעונות יום בערי פריפריה; פרופסור בעל תחומי עניין מרובים, העוסק בדרכי מדידה והמשגה של רוחניות, בזהות של עולים ומהגרים ובשונות תרבותית כמסייעת להסתגלותו של הפרט; ועוד.

 

תעודה

 

בסיום הלימודים מקבלים הבוגרים תואר שני בפסיכולוגיה קלינית וגם בפסיכולוגיה חינוכית , כך שהם רשאים להמשיך להתמחות בכל אחד מהתחומים, על פי בחירתם.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

כלים שיעזרו לך לבחור

Whatsapp Whatsapp