פסיכולוגיה חינוכית לתואר שני במרכז האקדמי פרס

שירות אישי - צור קשר

המרכז האקדמי פרס

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס

 

לעזור לילדים

 

פסיכולוגים חינוכיים עובדים בגני ילדים ובבתי ספר בשיתוף פעולה עם הצוותים המקצועיים והמשפחות, והם מסייעים לילדים ולבני נוער להשתלב במערכת הן מבחינה חברתית ורגשית והן מהבחינה הלימודית. המרכז האקדמי פרס מציע מסלול ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, המשלב ידע עיוני מחקרי לצד כלים יישומיים לעבודה במוסדות החינוך, ומיועד לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה.

 

בתכנית זו מקנים לסטודנטים ידע וכלים במגוון רחב של נושאים בענפים כגון חינוך, הגיל הרך ולקויות למידה שפותחים בפני המוסמכים שלל אפיקים לקריירה וכן הזדמנות להובלת שינוי חברתי.

 

תכנית לימודים

 

תכנית לימודים זו לתואר שני בפסיכולוגיה עוסקת בהיבטים חברתיים, לימודיים ורגשיים של ילדים ובני נוער בתוך מסגרות חינוכיות. במהלכה הסטודנטים נחשפים אל התפתחותם התקינה והחריגה של ילדים, הם מכירים את תהליכי הלמידה השונים ורוכשים כלים יישומיים לאבחון ולטיפול.

 

במסגרת הלימודים ניתן לבחור בין שתי התמחויות: האחת עוסקת בתחום לקויות הלמידה, ומקנה למשתתפיה כלים לאבחון צרכים מיוחדים ושיטות להעצמת החוסן הרגשי ולהתמודדות עם קשיים. השנייה מתמקדת בגילאי טרום וראשית בית הספר, ועוסקת בעיקרה במעברים שבין רמות הגן ובין הגן לבית הספר. במסגרת לימודי ההתמחות הסטודנטים מקבלים כלי ייעוץ למערכות חינוך ולמשפחות ולומדים להוביל תכניות התערבות לקידום ההתפתחות של הילד.

 

מתכונת הלימוד

 

התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס מתפרשת על פני שנתיים אקדמיות, שיעורים מתקיימים פעמיים בשבוע במתכונת בוקר.

 

התכנית כוללת קורסים עיוניים ומעשיים, שיעורי דיאגנוסטיקה ופרקטיקום. במהלך הלימודים, הסטודנטים נדרשים לכתוב עבודת מחקר אמפירית, בהנחייתו של מרצה בכיר. את הנושא לעבודה יש להגיש בתום השנה הראשונה, ובמהלך השנה השנייה תתקיים סדנה ייעודית, המלווה את תהליכי כתיבת הסמינר.

 

נושאי לימוד

 

  • פסיכופתולוגיה של ילדים
  • שיטות מחקר
  • טיפול התנהגותי קוגניטיבי
  • לקויות למידה
  • תפישת העצמי בגיל הרך
  • הדרכת הורים
  • תהליכי חברות והסתגלות
  • הורות בגיל הרך
  • עקרונות הטיפול המשפחתי
  • פסיכולוגיה חיובית
  • פסיכו דיאגנוסטיקה של ילדים ובני נוער
  • התמודדות עם משברים     
  • התמודדות עם סטיגמה וסטריאוטיפים
  • ועוד
  • תפקידו של הפסיכולוג במערכת החינוך     
 

 

סגל הוראה

 

בתכנית זו לתואר שני מלמדים פסיכולוגים המתמחים בתחומי עניין מגוונים. ביניהם תוכלו לפגוש: פסיכולוגית קלינית שעובדת עם בני נוער, אשר את עבודת הדוקטורט שלה כתבה בנושא המעבר להורות; מטפלת משפחתית וזוגית שחקרה את התמודדותם של קבוצות מיעוט, כמו עולים חדשים וערבים, בקרב קבוצות הרוב. תחומי מחקר נוספים של חברי הסגל כוללים: בדידות ותקווה של ילדים ובני משפחתם, ליקויי למידה, הפרעות התפתחות והתנהגות, תקשורת וחברות וירטואלית, כישורי השפה האנגלית בקרב ילדים ועוד.

 

תנאי קבלה

 

לתכנית זו יכולים להתקבל מועמדים בוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה בממוצע של 90 לפחות, ושברשותם ציון מתא"ם 90 ומעלה.

 

מומלץ לפנות למוסד הלימוד לקבלת המידע העדכני אודות תנאי הקבלה.

 

 

תנאי הסמכה

 

חשוב לציין, כי הסטודנטים נדרשים להשיג לפחות ציון 70 בכל קורסי המבוא, וכן ציון 80 ומעלה בקורס "עבודת הפסיכולוג במערכת החינוכית", על מנת לעבור משנה אחת לשנייה. התואר יוענק לבוגרים שעמדו בכל דרישות המסלול, והשיגו ממוצע ציונים של 70 ומעלה.

עוד מסלולי לימוד - המרכז האקדמי פרס

חוות דעת של סטודנטים על תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית - המרכז האקדמי פרס

התקבלו 3 דירוגיםבציון ממוצע: 3.7 מתוך 5

המרכז האקדמי פרס
08/09/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את הלימודים בתואר השקעה ששמקבלים ממרצים, והיחס האישי של כל מרצה

על הקמפוס

קמפוס קטן, ואין לפעמים אווירה של קמפוס חסר מדשאות וירוק מסביב למבנים

טיפים

אין לי עצות לתת לסטודנטים שרוצים ללמוד שם.רק לנסות ולבדוק שזה אכן עומד בציפיות שלכן

המרכז האקדמי פרס
03/08/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את זה שיש יחס אישי, לא אוהבת את שכר הלימוד

על הקמפוס

זהו קמפוס קטן ומשפחתי


לכל חוות הדעת
ssssssssss
Whatsapp Whatsapp