רוצה פרטים על תואר שני בפסיכולוגיה חברתית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

פסיכולוגיה חברתית לתואר שני - כל מה שחשוב לדעת!

רוצה לדעת על תואר שני בפסיכולוגיה חברתית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בפסיכולוגיה חברתית
  
מה משפיע על הרגלי הצריכה שלנו יותר מהכל? מה גורם לאנשים לחזור בתשובה? כיצד משפיעות דמויות מופת על תהליך גיבוש הזהות האישית שלנו? איך מעוצבות הדעות שלנו על קבוצות אנשים שאיננו מכירים כלל וכלל? בשאלות אלו, ובעוד רבות נוספות ומרתקות, עוסקת הפסיכולוגיה החברתית. מטרתו של תחום מדעי זה היא חקירת הזיקה וקשרי ההשפעה שבין נפשו של היחיד לקונסטלציות הגדולות העוטפות אותו, כדוגמת מערכת החינוך, המוסדות הכלכליים, אמצעי התקשורת ועוד. מטרה נוספת היא פיענוח תהליכים בחברה ויחסים בין קבוצות חברתיות, בהקשרים פסיכולוגיים.
 
 
תכנית הלימודים
 
מגמות לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית הן מטבען בינתחומיות, ועוסקות בזיקות הקיימות בין תיאוריות מדעיות בתחומי מדעי החברה השונים. הניסיון הוא להתחקות אחר תהליכי גיבוש של הכרה, תודעה ותפישה בקרב אנשים פרטיים, ביחס לעצמם וביחס לאחרים, בהיבט אישי, בינאישי, קבוצתי ובין קבוצתי. במהלך הלימודים לתואר השני מוכשרים הסטודנטים בבניית שאלוני מחקר ובניתוח תוצאות סטטיסטיות.
 
התכניות כוללות נושאים מתחום הסוציולוגיה, והן עוסקות למשל בדרכי גיבושן של עמדות חברתיות, בסיגולם של ערכים ונורמות תרבותיים, בהיכנעות לחשיבה סטיגמטית וסטריאוטיפית ועוד. בנוסף, התוכניות כוללות נושאים הקשורים לכלכלה ומנהל עסקים, כמו למשל – תרבות ארגונית והתנהגות בארגון, מוטיבציות כלכליות וכדומה. חלק מן התכניות כוללות הכשרה בייעוץ ארגוני ומיון להשמה.
 
מתכונת הלימוד
 
התכניות כוללות לימודי מבוא, סטטיסטיקה ושיטות מחקר, קורסי בחירה, סמינרים להעמקה בנושאים נבחרים, ביצוע מחקר עצמאי והשתתפות בפרקטיקום – קבוצת מחקר העוברת יחדיו שלבים שונים בתהליך הלימודי. במוסדות לימוד מסוימים הכיוון הוא מחקרי יותר, ואילו באחרים ישנה גם אפשרות ללימודים יישומיים בתחומים של ייעוץ ארגוני, הנחיית קבוצות, הכוונה תעסוקתית, מיון עובדים ועוד.
 
נושאי הלימוד
 
  • פסיכולוגיה בריאותית
  • זהות מגדרית
  • הסכסוך היהודי ערבי
  • דת ופסיכולוגיה
  • תהליכי קבלת החלטות
  • יחסים בינאישיים
  • תהליכי שיפוט חברתיים
  • תודעה חברתית
  • עימות בין קבוצות בחברה
  • תהליכי משא ומתן
  • התפתחות המוסר אצל הפרט
  • התנהגויות כלכליות     
  • התנהגות בקבוצה והנחיית קבוצות
  • ועוד
  • גישות לפסיכולוגיה מנקודות מבט תרבותיות שונות     
 
 
תנאי הקבלה
 
על מנת להתקבל למסלולים השונים על המועמדים להיות בוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה, בעלי ממוצע ציונים בתואר הראשון של 85 עד 90 לפחות, ובעלי ציון של 100 ומעלה במבחן המתא"ם. בדרך כלל נדרשים גם המלצות ומעבר של ראיון אישי. לעיתים על המועמדים להגיש גם קורות חיים המעידים על רקע רלוונטי, והצהרת כוונות.
 
בוגרי תואר ראשון בתחומים שאינם פסיכולוגיה יכולים להשתתף בתכניות הסבת אקדמאים לפסיכולוגיה המוצעות במוסדות לימוד שונים.
 
איפה לומדים?
  
  • האוניברסיטה הפתוחה (רעננה) - התכנית מציגה את הבסיס התיאורטי והמחקרי של הפסיכולוגיה החברתית לצד מגוון רחב של קורסי בחירה, חלקם בעלי דגש תיאורטי - מחקרי וחלקם בעלי דגש יישומי ארגוני - תעסוקתי. לסטודנטים ולסטודנטיות המעוניינות והמעוניינים בדגש יישומי, התכנית מציעה היכרות עם נושאים בתחום הפסיכולוגיה הארגונית - תעסוקתית תוך אפשרות לבצע התנסות מעשית בשדה במוסד המתמחה בייעוץ ובאבחון ארגוני, במיון ואבחון תעסוקתי או במחקר ויעוץ חברתי יישומי. בתכנית ניתן ללמוד במסלול מחקרי עם תזה או במסלול ללא תזה עם עבודת גמר, לבחירת הסטודנטים והסטודנטיות. הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע, בימים שני וחמישי, ניתן לסיים את התואר בשנתיים או לפרוס אותו עד לחמש שנות לימוד. הלימודים מתקיימים ברעננה במתכונת פרונטלית, הנוכחות חובה.

 

  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) - באוניברסיטת רייכמן אפשר ללמוד בתכנית שמעניקה הבנה של נפש האדם ושל יחסי הגומלין בין הפרט לחברה. התכנית מקנה מיומנויות ייעוץ והדרכה של פרטים, קבוצות וחברות, ניתן להעמיק באחד מבין כמה תחומים: יחסים בין אישיים, קבלת החלטות ותהליכים קבוצתיים או פסיכולוגיה של ספורט. ניתן ללמוד במסלול עם או ללא תזה.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע) – שם פועלת מגמה באוריינטציה מחקרית במטרה לעודד סטודנטים מצטיינים להמשיך למחקר מתקדם בתואר השלישי. התכנית נמשכת שנתיים וכוללת עבודת תזה.

 

 

  • אוניברסיטת חיפה – מקיימת מסלול תלת שנתי לתואר השני, הכולל פרקטיקום ועבודת תזה. את הצעת המחקר נדרשים הסטודנטים לנסח עד סוף השנה הראשונה ללימודים, ולהשלים את ביצוע המחקר עד סוף השנה השנייה.

 

 

  • אוניברסיטת תל אביב – מציעה מגמה הכוללת כתיבת עבודה מחקרית ומתמקדת בהיבטים תיאורטיים של הפסיכולוגיה החברתית (בניגוד להיבטים יישומיים).

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים – במגמה הפועלת באוניברסיטה העברית יש אפשרות לבחור בכיוונים יישומיים יותר מצד אחד, ומצד שני יש עידוד למצוינות ולהמשך במחקר.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) – מציעה תכנית בעלת מוקד יישומי, הכוללת גם הכשרה בייעוץ ארגוני. הסטודנטים משתלבים בפרקטיקום מעשי, שבו הם מתנסים במתן ייעוץ תחת פיקוח. התכנית כוללת כתיבת עבודת תזה.

 

תעסוקה - במה עובדים?


לאחר תום תואר המוסמך ניתן להשתלב בתפקידים שונים במרחב העסקי והארגוני ובהם אבחון ומיון עובדים, מדידה והערכת ביצועי עובדים, ייעוץ ארגוני, מנהלי הון אנושי ועוד. ניתן גם להשתלב במסגרות חברתיות וקהילתיות בתפקידי ייעוץ ומדידה. כמו כן, מוסמכי המסלול המחקרי עם תזה יכולים להמשיך לתואר שלישי (דוקטורט) ולפתוח דלת להשתלבות בתפקידים מחקריים, באקדמיה ובמכוני המחקר.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בפסיכולוגיה חברתית?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בפסיכולוגיה חברתית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
ביקוש לבוגרי תואר שני בפסיכולוגיה חברתית/ארגונית תעסוקתית
דרישות לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית
תחומי עיסוק לבוגרי תואר שני בפסיכולוגיה חברתית
הסבה לטיפול רגשי בילדים לבוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חברתית
בוגר תקשורת חזותית יכול להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית או קוגניטיבית?