רוצה פרטים על תואר שני במנהל מערכות חינוך?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני במנהל מערכות חינוך

רוצה לדעת על תואר שני במנהל מערכות חינוך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בניהול מערכות חינוך

 

העידן הפוסטמודרני שינה את המרחב הבית ספרי המוכר וההירככי והפך אותו למערכת מורכבת המחייבת לא רק ביצוע שינויים בדרכי הניהול והפעולה, אלא גם הכשרה של מנהלים שיוסמכו לתפקד בכל התחומים הארגוניים, המנהליים והחינוכיים שבאחריותם. התכנית ללימודי תואר שני בחינוך, התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך מיועדת להרחיב ולהעמיק את רפרטואר הידע של מורים ומנהלים בעלי הכשרה וניסיון בתחום החינוך.

 

תוכניות הלימוד לתואר שני בניהול מערכות חינוך

 

הלימודים לתואר שני בניהול מערכות חינוך מכסים ידע רב-תחומי ממינהל החינוך, ממדעי הניהול והמינהל הציבורי ומחדדים את הקשר שבין היבטים עיוניים ומחקריים עדכניים בתחומי הדעת הרלוונטיים. התוכנית נשענת על התפיסה כי המנהלים הם למעשה המנהיגים של בית הספר, ולכן בין שאר מרכיבי התוכנית מושם דגש רב על פיתוח מנהיגות. הסטודנטים במסלול לומדים לעצב זהות חינוכית ולנסח את מטרות החינוך שלהם, כמו גם לרכוש מיומנויות וכלים לצורך ניהול שוטף ולפיתוח של בית הספר.

 

התכנית אף מעניקה פרספקטיבה רחבה על מערכת החינוך בישראל ושמה את הדגש על נקודת מבט מוסרית, חברתית ופוליטית, שמאפשרת לבחון את מרחב הפעולה של המנהיגים החינוכיים במאה העשרים ואחת. מלבד זאת , הסטודנטים בתוכנית לומדים להפגין ערכים של חינוך שוויוני וייצוג של תרבויות ומכירים במחויבות שלהם כלפי התלמידים, ההורים, והקהילה.

 

התכנית שמה לה למטרה לטפח מנהלים שישמשו כאנשי ציבור וכמנהיגים חינוכיים בעלי עמדה חברתית-פוליטית ומוסרית-ביקורתית . לשם כך התוכנית לתואר שני בניהול מערכות חינוך פועלת לספק לסטודנטים ידע ומיומנויות אישיות בתחומי הניהול והארגון, כמו גם תובנות הנוגעות לקביעת מדיניות חינוכית ומיומנויות וערכים הנדרשים לפיתוח מנהיגות חינוכית

 

מהו מנהל מערכות חינוך?

 

תחום מנהל מערכות חינוך משלב בין נושאים רבים כגון ניהול משאבי אנוש, מנהל עסקים, פסיכולוגיה, חינוך וכדומה. מטרתם של לימודים אלה מסייעים לבכירים במערכת החינוך להתמודד עם האתגרים הרבים אשר מציבה בפניהם מערכת מורכבת זו. למעשה, מנהל מערכות חינוך הינו כמעט תואר חובה לכל מנהל בית ספר או מוסד חינוכי.

 

היקף הלימודים

 

היקף הלימודים לתואר שני במנהל מערכות חינוך הינו דו שנתי. במהלך השנה השנייה ידרשו הסטודנטים להתמחות בהיקף של יום בשבוע למשך סמסטר אחד. תוכנית הלימוד כוללת מספר קורסי יסוד וקורסי בחירה על פי החלטתו של הסטודנט. מוסדות הלימוד השונים מאפשרים קורסי בחירה בתחומים כגון מדיניות חינוך, מנהיגות חינוכית, פיתוח ארגוני, מצב החינוך בעולם, אמצעים לניהול מוסדות חינוך, פיתוח מנהיגות וכדומה.

 

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה לתוכנית הלימוד לתואר שני במנהל מערכות חינוך דורשים, על פי רוב, תואר ראשון בחינוך או בתחום החינוך. כמו כן, הסטודנטים נדרשים להציג בפני המכללה ניסיון של מספר שנים בתחום ההוראה. בנוסף, ישנם מוסדות לימוד הדורשים עמידה בראיון אישי.

 

 

היכן לומדים?

 

  • הקריה האקדמית אונו: תכנית הלימודים לתואר שני M.A בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך משלבת למידה תיאורטית לצד למידה פעילה וחווייתית, הכוללת ניתוח אירועים ומשחקי תפקידים מהמציאות הניהולית החינוכית. תכנית המבטיחה אופק תעסוקתי אמיתי במגוון תפקידים ניהוליים בארגונים ציבוריים.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון - קמפוס אילת: קמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון מציע מסלול לתואר שני במנהל, חברה ומדיניות בחינוך. המסלול, שאורכו כשנתיים, מקיף סוגיות בחברה, בפסיכולוגיה ובמשאבי אנוש לצד היבטים פדגוגיים בניהול בתי ספר.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע): בקמפוס האוניברסיטה בבאר שבע מתקיימת תכנית תואר שני במנהל ומדיניות בחינוך. כמו כן, מציעים תכניות לתואר שני בתחומים נוספים כגון תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שני בסוציולוגיה של חינוך.

  

  • תל חי - קמפוס חדשנות בחינוך ובהוראה (לשעבר מכללת אוהלו): מתקיים מסלול ניהול וארגון מערכות חינוך לתואר שני, וכן מסלול במוקד הגיל הרך שמיועד לגננות המעוניינות להתקדם לניהול גנים.

 

  • סמינר הקיבוצים (תל אביב) - מכללה אקדמית הממוקמת בצפון תל אביב אשר הפכה לשם דבר בתחום הוראת החינוך והענקת תארים מתקדמים בענף זה. המכללה מפעילה תוכנית יוקרתית לניהול וארגון מערכות חינוך.

 

  • המכללה האקדמית אורנים (קריית טבעון): במכללה מציעים מסלול מנהיגות בחינוך - ניהול וארגון מערכות חינוך. במסלול מושם דגש על פיתוח זהות מנהיגותית.

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא) - יו"ר התוכנית למנהל מערכות חינוך, ד"ר יורם הרפז, הינו דמות מוערכת בעולם החינוך והינו עורך כתב העת "הד החינוך". התוכנית מכשירה מנהלים מובילים בענף החינוך ובוגריה משתלבים בתפקדי מפתח בענף ובמשרד החינוך.

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה) - המכללה, אשר ממוקמת באזור קריית מלאכי בדרום, מפעילה תוכנית לימודים לתואר שני במנהל מערכות חינוך M.A המיועדת לבעלי תואר ראשון במגוון תחומים המעוניינים לשנות את פני החינוך בישראל. ניתן ללמוד גם במסלול תואר שני במינהל מערכות חינוך לגיל הרך ללא תזה, שמיועד לגננות, מנהלים ובעלי תפקידים במערכת החינוך לגיל הרך.

 

  • אוניברסיטת חיפה - במסגרת הפקולטה לחינוך, מפעילה אוניברסיטת חיפה היוקרתית תוכנית לימודים למנהל מערכות חינוך למצטיינים. תנאי הקבלה לתוכנית זו דורשים ממוצע של 85 לפחות בתואר הראשון, המלצה מגורם אקדמי, ראיון אישי וניסיון בהוראה.
     
  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - בבר אילן ניתן ללמוד בתואר שני במנהיגות וניהול מערכות חינוך, תכנית ששמה דגש על תחומים כקהילה, חינוך בני נוער וכישורי ניהול. קיימת גם תכנית לתואר שני במנהל חינוכי עם התמחות בחינוך הלא פורמלי.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - באוניברסיטה ניתן להשתתף בלימודים אלו במסגרת תכנית ייעודית במנהל ומנהיגות בחינוך, שמקנה תואר שני בחינוך בשנה אחת.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במנהל מערכות חינוך?

רוצה לדעת יותר על תואר שני במנהל מערכות חינוך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני במנהל מערכות חינוך
שאלות הגולשים בנושא
לימודי תואר שני בניהול מערכות חינוך - האם יש הגבלת גיל?
איפה יש מסלול של תואר שני בניהול מערכות חינוך?
תואר שני בניהול מערכות חינוך - ללמוד עוד השנה
ללמוד לתואר שני בניהול מערכות חינוך במקביל לסיום התואר הראשון
לימודי יעוץ חינוכי אחרי תואר שני בניהול מערכות חינוך
קבלה לתואר שני בניהול מערכות חינוך
תכנית הלימודים לתואר שני בניהול מערכות חינוך