רוצה פרטים על תואר שני במדעי התזונה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מדעי התזונה לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני במדעי התזונה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני במדעי התזונה

 

המודעות לתזונה הולידה זה מכבר מחקרים מדעיים וחברתיים רבים, אשר קושרים תזונה נכונה לבריאות ולאיזון בין גוף לנפש. באמצעות הידע הרפואי שנרכש בעשרות השנים האחרונות, שמירה על דיאטה נכונה יכולה להביא לאורח חיים בריא, תוך מניעה של מחלות מסוימות לצד סיוע בהתמודדות עם מחלות אחרות.

 

לימודי מדעי התזונה נשענים על מספר דיסציפלינות – מדעי הבריאות, תזונה קלינית, תזונת האדם וחקר המזון. הלימודים כוללים גם תחומים נוספים כגון לימודי הסביבה, מדעי הטבע, ביוטכנולוגיה, מדעי החיים ועוד. הלימודים נערכים בשלוש רמות אפשריות – לימודי תעודה, לימודים לתואר הנדסאי מזון ולימודים לתואר אקדמאי (ראשון ושני).

 

למי מתאימים הלימודים?

 

לימודי המוסמך מתאימים לאלה הרוצים לעסוק במגוון תחומים שונים של ענף המזון כגון הנדסת מזון, מדעי המזון בשילוב עם ביוכימיה, דיאטניות ועוד. כמו כן, מדובר על לימודים מחקריים אשר יכולים להוביל את החוקר לתוצאות משמעותיות ולקדם את הידע המדעי בתחום, והם מתאימים במיוחד למעוניינים להשתלב במשרות מחקר ופיתוח או בתפקידים מחקריים באקדמיה ובגופי מחקר פרטיים וציבוריים.

 

למה כדאי לי ללמוד?

 

עליית המודעות לתחום בשנים האחרונות יצרה ביקוש רב למומחים בענף המזון והם דרושים בתעשייה, הן בתחום הציבורי (לדוגמה, תזונה בצה"ל) והן במגזר הפרטי (דיאטניות, בתחום הספורט וכו’).

 

תואר שני במדעי התזונה יכול לשמש גם כדלת לתארים מתקדמים, למי שבוחרים במסלול מחקרי עם תזה.

 

מהו משך זמן הלימודים?

 

היקפו של התואר הוא כשנתיים. בחלק מן המוסדות ניתן לבחור בין מסלול מחקרי (עם תזה) למסלול נלמד (ללא תזה). לעיתים ניתן לפרוס את התואר המחקרי על פני שנה נוספת, באישור מיוחד.

 

 

היכן לומדים?

 

ניתן ללמוד במספר מוסדות - 

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון: באוניברסיטת אריאל מתקיימת תכנית לתואר שני מחקרי בתחום. בוגרי התואר הראשון יכולים לפתח את המיומנויות המחקריות ולהעשיר את הידע המקצועי שברשותם כדי לפתוח דלת לפיתוח קריירה באפיקים קליניים ומדעיים שונים.

 

  • המכללה האקדמית תל חי (צפון, סמוך לקריית שמונה): במכללה האקדמית תל חי ניתן ללמוד במסלול עם תזה או ללא כתיבת תזה. לתכנית מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון במקצועות מדעי הטבע ומדעי החיים השונים.

 

 

מהם תנאי הקבלה?

 

לתכנית מתקבלים בוגרי תואר ראשון בתזונה בממוצע ציונים של 80 ומעלה. לעיתים קבלה למסלול המחקרי היא לבעלי ציון גבוה יותר, של 85 ומעלה.


במסגרת תהליך הקבלה יש לעבור ראיונות אישיים וכן להציג המלצות מטעם גורמים באקדמיה ובשוק העבודה, המעידים על הישגים ויכולות המועמדים.


בחלק מן המוסדות, ניתן להתקבל גם על סמך תואר ראשון בענפים רלוונטיים אחרים כגון פיזיקה, כימיה או מדעי הטבע, בכפוף למעבר לימודי השלמה בהיקף שנקבע על ידי מוסד הלמוד.

 

שכר - כמה מרוויחים?


המשך לתארים מתקדמים יכול לסייע לעוסקים בתחום להעלות את רות השכר. הדבר משמעותי בסקטור הציבורי שבו תואר מתקדם יכול לשמש לעלייה בדרגות שכר. כמו כן, גם בגופי מחקר וחברות בתחום ההייטק והפוד-טק תואר מחקרי עם תזה יכול לסייע להגדיל את הסיכויים לקבלה למשרות מחקר ופיתוח. בעזרת התואר ניתן לרכוש יתרון גם לתפקידים כגון יועצים בכירים לחברות, תפקידים בשירות הציבור ועוד.


שכר דיאטנים נע בין 10,000 - 15,000 שקלים לאחר צבירת וותק מקצועי. טכנולוגים של מזון יכולים להגיע למשכורות שבין 8,000 - 14,000 שקלים. בענפים משיקים, כגון מהנדסי מזון, המשכורות בתחילת הדרך הן בין 9,000 - 12,000 שקלים ועובדים ותיקים יותר משתכרים בין 15,000 - 18,000 שקלים.

 

רוצים לדעת עוד על תואר שני? לחץ/י תואר שני

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במדעי התזונה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני במדעי התזונה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בתזונה
תואר שני לאחר תואר ראשון במדעי התזונה
תואר שני במדעי הרפואה לבוגרי מדעי התזונה
תואר שני בתזונה לבוגרי תקשורת
תואר שני בתזונה לבוגרי תואר בחינוך גופני
תואר שני במדעי התזונה