תואר שני בליקויי למידה באוניברסיטת בר אילן

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על לקויות למידה תואר שני - בר אילן.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בלקויות למידה באוניברסיטת בר אילן
 
יש תקנה
 
מה עובר על תלמידים המנסים לפתור בעיות מתמטיות? כיצד פועלים תהליכי זיכרון וזכירה בקרב אנשים עם פיגור או עם תסמונת דאון? מה מבלבל ילדים דיסלקטיים בדקדוק העברי? - סוגיות אלו ואחרות ממשיכות להעסיק תלמידי מחקר בחוג לחינוך מיוחד באוניברסיטת בר אילן, במסגרת המגמה ללקויות למידה.
 
 
תכנית הלימודים
 
התכנית לתואר שני בלקויות למידה בבר אילן אפשרית במסלול הכולל כתיבת עבודה מחקרית (תזה), או במסלול עיוני ללא תזה. בשני המקרים הלימודים כוללים היכרות עם כלי מחקר כמותניים ואיכותניים, והתוודעות להיבטים שונים הקשורים לליקויי למידה, כגון: התמודדות עם קשיים רגשיים, בעיות ברכישת כישורי שפה וכישורים מתמטיים, תהליך השילוב במערכת החינוך הנורמטיבית, היבטים נוירולוגיים ועוד.
כמו כן, בשני המסלולים הסטודנטים נדרשים להשתתף בסמינר העוסק בדיסלקציה, תהליכי הכרה ולשון, ובסמינר כללי בליקויי למידה.
 
במסלול העיוני הסטודנטים יכולים לבחור להשתתף בקורסים ובסמינריונים נוספים, העוסקים בנושאים שונים, וביניהם: שיטות האבחון הפסיכולוגי והנוירופסיכולוגי, בעיות התנהגות, היבטים נוירולוגיים של שפה ותקשורת, הקשר בין שפה וחשיבה, יכולות אקדמיות של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, מערכות דיגיטליות לסיוע בחינוך המיוחד ותכנון קריירה לבני נוער מתקשים.
 
מתכונת הלימוד
 
הלימודים לתואר שני בלקויות למידה אורכים שנתיים וחצי, והם מתקיימים במהלך שלושה ימים בשבוע לפחות. התכנית כוללת היבטים עיוניים ומחקריים, והיבטים יישומיים במסגרת פרקטיקום מעשי.
 
פרקטיקום
 
במהלך הלימודים לתואר השני נדרשים הסטודנטים לבצע פרקטיקום מעשי, שבמסגרתו עליהם לערוך עשרה אבחונים דידקטיים ולכלול בו המלצות לסיוע מתאים. הפרקטיקום אף כולל הכשרה להוראה מתקנת לילדים או למבוגרים. נושאי הפרקטיקום המוצעים באוניברסיטת בר אילן הם:
 
  • התפתחות שפה מוקדמת
  • אבחון ילדים
  • אבחון למיומנויות זיכרון וחשיבה
  • אבחון ואינטגרציה
  • שפה והבנת הנקרא – אבחון וטיפול
  • אבחון בוגרים ומבוגרים
  • תהליכי אבחון – היבטים קוגניטיביים     
  • שילוב בחטיבת הביניים     
 
תנאי קבלה
 
תנאי הקבלה לתואר שני בלקויות למידה בבר אילן כוללים: ציון סף מינימלי של 87 בתואר הראשון, ניסיון מעשי, הגשת קורות חיים ומכתבי המלצה, ומעבר של ריאיון קבלה.
 
 
סגל ההוראה
 
ראש המגמה ללקויות למידה בבית הספר לתואר שני בחינוך הינה חוקרת זוכת פרסי הצטיינות רבים על פועלה ותרומתה לחינוך בישראל. באחד ממחקריה ערכה השוואה בין קבוצות תלמידים חרדים הסובלים מדיסלקציה, ובמחקרים אחרים עסקה בהיבטים שונים הקשורים לכישורי קרוא וכתוב בשפה העברית. בין המרצים הנוספים המלמדים בתכנית תוכלו למצוא גם: פסיכיאטרית מומחית, העובדת עם מבוגרים הסובלים מאוטיזם, ADHD ו – PDD; פרופסור, שהוא גם פסיכולוג קליני וחינוכי ומומחה להערכת פוטנציאל למידה, ששימש בתפקידי נשיאות בארגון ה – IACEP – הארגון הבינלאומי לחינוך ולפסיכולוגיה קוגניטיבית; ועוד.
 
מכונים ומרכזים רלוונטיים
 
בבית הספר  לחינוך באוניברסיטת בר אילן פועלים מרכזים, מכונים ומעבדות התומכים, בין השאר, במחקרים הקשורים לתחום לקויות הלמידה. במרכז חדד עורכים אבחונים דידקטיים, מפעילים תכניות להוראה מתקנת בשפות עברית ואנגלית, מעבירים קורס אסטרטגיות למידה לבחינת הבגרות באנגלית, ומקיימים תכנית מיוחדת להוראת לשון לתלמידים הסובלים מדיסלקציה. חוץ ממרכז חדד, בבית הספר פועל גם מכון לקידום האינטגרציה בחינוך ולשיפור ההוראה במגזרי אוכלוסייה מגוונים, וכן מעבדת מחקר המתמקדת בגילוי יחסי הגומלין הקיימים בין מוח לתהליכי הכרה וקוגניציה.
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר אילן

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר אילן

חוות דעת של סטודנטים על לקויות למידה תואר שני - בר אילן

התקבלו 6 דירוגיםבציון ממוצע: 4.0 מתוך 5

אוניברסיטת בר אילן
07/10/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מוסד רציני, מרכז במסלול של שנתיים וחצי גם תואר שני עם תזה וגם תעודת מאבחן דידקטי. הכל במקום אחד

על הקמפוס

יש באוניברסיטה את מרכז חדד, המרכז הגדול בארץ לאבחונים. זה נהדר כי שם לומדים את הפרקטיקה ובאמת נכנסים קרא עוד...

טיפים

מסלול עמוס מאוד אבל ייעודי מאוד ופרקטי מאוד! מכוון בדיוק לאן שצריך

אוניברסיטת בר אילן
20/07/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את הלימודי היהדות-שמעשירים אותך בתחומים נוספים מלבד החומר הנלמד, את היחס של המרצים, את האווירה, את ה קרא עוד...

על הקמפוס

בר אילן זה קמפוס יחודי שמעבר לחווית הלימוד משלב לימודים ביהדות. יש הרואים בכך עול אני דווקא חושבת שז קרא עוד...

טיפים

להנות מהחומר מכל קורס- לקחת משהו אישי מזה, לזכור שיש כאלו שאין באפשרותם ללמוד כלל, יש להעריך את ההזד קרא עוד...


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

תואר b.a בחינוך מספיק כדי להיכנס למערכת הגנים?
חן אביטל
1 תגובות
הסבה מרואה חשבון למורה במערכת החינוך
ציון יקר
1 תגובות
מדוע צריך להשלים?
סטודנטית לעתיד
1 תגובות
שילובים שהולכים עם חינוך בדו חוגי?
שחר
2 תגובות
מסלול ייעודי להוראת לימודי מחשבים
ליעד אוחיון
3 תגובות
האם כדאי לעשות הסבה לייעוץ חינוכי בגיל 43?
נסרין
1 תגובות
השלמה מתעודה בהוראה לתואר ראשון
אביעד סעדיה
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,802 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    הקריה האקדמית אונו1,045 חוות דעת

  • 4.0

    המרכז האקדמי לב1,451 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן948 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp