תואר שני בחינוך בהתמחות בייעוץ חינוכי במרכז ללימודים אקדמיים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בייעוץ חינוכי – המרכז ללימודים אקדמיים .

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


 

תואר שני בחינוך בהתמחות בייעוץ חינוכי – המרכז ללימודים אקדמיים

 

סיוע לפרט – כסיוע למערכת כולה

 

הייעוץ החינוכי הוא נישה רבת השפעה ובעלת חשיבות מהותית במערכות החינוך הפורמליות. מדובר בתפקיד המקשר בין הצדדים החינוכיים והטיפוליים בהיבטים האישיים והמערכתיים בתוך המערכות החינוכיות, ומשום כך הוא תפקיד ייחודי. במסגרת תפקידו, על היועץ החינוכי להיות מסוגל לקשר בין התלמיד הנתקל בקשיים מסוגים שונים ובין המערכת, ולהיעזר לשם כך בשלל הגורמים הקשורים באותו תלמיד – הורים, מורים, חברים, המערכת החינוכית עצמה ועוד. המבקשים לעבוד בתפקיד יועצים חינוכיים נדרשים להכשרה מעמיקה ומקיפה בכל התחומים הללו, ובשילוב ביניהם, ולשם כך נועדו מסלולי תואר שני בייעוץ חינוכי.

 

על המסלול במרכז ללימודים אקדמיים

 

המסלול לתואר שני M.A בחינוך בהתמחות בייעוץ חינוכי במרכז ללימודים אקדמיים, נועד להכשיר יועצים מומחים ומקצוענים להשתלבות במערכות החינוך הפורמלי בתפקיד יועצים חינוכיים. התכנית מדגישה את הקשר ההדוק שבין הצד התיאורטי ובין הצד המעשי וכך למעשה הסטודנטים מתחילים את ההתמחות המעשית – הפרקטיקום – עם תחילת הלימודים במסלול. הפרקטיקום נערך במוסדות בקהילה ומיקומו נבחר על ידי צוות המרצים במרכז.

 

לימודי תואר שני בחינוך בתכנית זו מעניקים לסטודנטים את כל הידע העיוני בתחום והם שמים דגש על הראייה המערכתית הכוללת הנדרשת בתפקידו של היועץ החינוכי; כך, הסטודנטים ילמדו, מלבד תיאוריות חינוכיות ופסיכולוגיות, אף את תפקידו של כל אחד מן הגורמים בבואם לסייע באופן פרטני לתלמיד מסוים. ההורים, המערכת, התלמיד עצמו והגורמים הנוספים – כל אלה צריכים להילקח בחשבון בעבודתו של היועץ החינוכי, ועליו להיות מיומן בהפקת המיטב מן השילוב ביניהם, לעשיית תפקידו כמתבקש, באופן מקצועי.

 

נושאי הלימוד בתכנית

 

תכנית זו כוללת מגוון נושאי לימוד המשולבים יחדיו ליצירת הכשרה מלאה, תיאורטית ומעשית, בענף הייעוץ החינוכי המקצועי.

 

בין נושאי הלימוד הנכללים בה:

 

  • מדעי החינוך במאה ה-21
  • לקויות למידה
  • סוגיות במדיניות החינוך
  • הריאיון המסייע
  • תיאוריות אישיות ויישומן
  • פיתוח תכניות רב-שנתיות
  • תהליכי היוועצות
  • ייעוץ קצר מועד – פרטני ומערכתי
  • פסיכולוגיה בחינוך
  • תפקיד ההורה במקביל לעבודת היועץ
  • מחקר מתקדם בחינוך

 

 

מבנה ומתכונת הלימודים

 

הלימודים בתכנית לייעוץ חינוכי נפרשים על פני שנתיים; הלימודים עצמם נערכים במשך יום אחד בשבוע מלא בשבוע, כאשר התכנית פרושה על פני שישה סמסטרים רצופים – כולל לימודים בסמסטר קיץ. בנוסף, ההכשרה המעשית שהיא חלק אינטגרלי מן התכנית – נפרשת אף היא על פני שנתיים מלאות. הזכאות לתואר זה מתקבלת עם השלמת כל החובות ועם מילוי 60 נקודות הזכות המהוות אותו – כאשר החלוקה הפנימית ביניהן נערכת כך: 12 נקודות זכות מוקדשות לתחומי יסוד כניהול, חינוך ומחקר; 36 נקודות נוספות מיועדות להעמקה בהתמחות בייעוץ חינוכי; 12 נקודות הזכות הנותרות מוקדשות לסמינר ולפרויקט יישומיים. הלימודים נערכים בקמפוס אור יהודה של המרכז ללימודים אקדמיים, במסגרת הפקולטה לחינוך שלו.

 

תנאי הקבלה

 

התנאים לקבלה לתכנית לימודים זו הם תואר ראשון בממוצע מינימלי של 85, ממוסד להשכלה גבוהה בארץ או בעולם. מי שהתואר הראשון שלו איננו ממוסד מוכר בארץ, עליו להשיג אישור מוסמך המעיד כי התואר תואם את המבוקש בארץ. בנוסף, על המועמדים להיות בעלי תעודת הוראה, והם נדרשים אף למעבר של ריאיון קבלה.

 

לסיכום

 

לימודים במסלול לתואר שני בהתמחות בייעוץ חינוכי במרכז האקדמי מכשירים את בוגריהם בידע תיאורטי רב, מקיף ומעמיק בתחומי הידע הנדרשים לתפקיד המפתח המורכב הזה במוסדות חינוכיים ובנוסף – הם מעניקים להם פרקטיקה רחבת היקף הפרושה על פני שנתיים מלאות. בתוך המסלול יוסמכו הבוגרים כיועצים חינוכיים ויוכלו להשתלב במוסדות החינוך ובבתי הספר השונים ולעשות את מלאכתם נאמנה, לסייע לתלמידים הזקוקים לכך – וכך לסייע גם למערכת כולה.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המרכז ללימודים אקדמיים - מל"א

עוד מסלולי לימוד - המרכז ללימודים אקדמיים

חוות דעת של סטודנטים על תואר שני בייעוץ חינוכי – המרכז ללימודים אקדמיים

התקבלו 3 דירוגים בציון ממוצע: 4.3 מתוך 5

המרכז ללימודים אקדמיים
06/09/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מה שאני אוהבת את זה שהכיתות מאוד נעימות ללמידה יש עמדות למחשב , וכן שאפשר לשלב בין לימוידם ועבודה במ קרא עוד...

על הקמפוס

קמפוס קטן , חביב ידידותי למשתמש, שכר הלימוד מאוד יקר אך מצדיק את הלימודים

טיפים

מי שמחפש מסלול בו ניתן לשלב לימודי יעוץ חינוכי , ועבודה, זה המסלול המתאים ביותר לו. מרצים מצויינים

המרכז ללימודים אקדמיים
31/07/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת שיטת הלימוד כלומר הכל מסודר וברור מהיום הראשון והיחס ההנהלה והמרצים מאוד טובים וכל כמה ימי קרא עוד...

על הקמפוס

הלימודים במל"א הוא בבניין אחד (לפי המקצוע שלי בתואר שני בייעוץ חינוכי) וגם נמצאו מעבדות. יש כמה קפטר קרא עוד...

טיפים

כדאי מאוד ללמוד במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, היחס מצוין הכל מתייחס טוב ויפה וכל הזמן שואלים אם קרא עוד...


לכל חוות הדעת

סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן

מה חושבים הסטודנטים על המרכז ללימודים אקדמיים

באיזו מידה היה קשה להתקבל ללימודים?

דרג את מידת שביעות רצונך ממוסד הלימודים והמסלול

באיזו מידה עמד מוסד הלימודים במה שהבטיח לנרשמים?

באיזו מידה היית ממליצ/ה לחבריך ללמוד במוסד לימודים זה?

האם היית ממשיך/ה ללימודי המשך באותו מוסד לימודים?

באיזו מידה את/ה מרוצה מהקפיטריה בקמפוס?

באיזו מידה את/ה מרוצה מדרכי ההגעה/ מקומות חניה?

באיזו מידה את/ה מרוצה משירותי המזכירות של מוסד הלימודים?

עוד דברים שהסטודנטים מספרים על המרכז ללימודים אקדמיים

באיזו מידה מעבירים המרצים את החומר בצורה מעניינת ומובנת?
במידה רבה 67
במידה רבה מאד 33
במידה והנך עובד/ת, האם תחום התעסוקה שלך קשור לתחום הלימודים שלך?
במידה מועטה מאד 100
האם לדעתך ניתן לשלב לימודים ועבודה במשרה מלאה במסלול בו הינך לומד?
במידה מועטה מאד 100
מהי רמת הקושי של הלימודים?
במידה רבה 100
עד כמה חברותיים הסטודנטים במסלול הלימודים?
במידה רבה 67
במידה רבה מאד 33
עד כמה נותנים המרצים יחס אישי לתלמידים?
במידה רבה 33
במידה רבה מאד 67

פורום לימודי חינוך

קבלה להוראת אנגלית בבתי ספר
סמואל
ללא תגובה
מורה או גננת בחינוך המיוחד
נעמי
ללא תגובה
לימודי המשך - ייעוץ חינוכי
בר
ללא תגובה
קבלה לתואר שני בהבעה ויצירה
יפית בנק
ללא תגובה
סיכוי קבלה לתואר שני בחינוך עם ממוצע 78 בתואר ראשון
נאדרה
ללא תגובה
הסבה להוראת לביולוגיה מסיעוד
יעקוב זמירה
1 תגובות
גננת יכולה לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
נועה
1 תגובות
הרחבת הסמכה לתעודת הוראה בפיזיקה
דינה
1 תגובות
סטאז' בהוראה לאחר חמש שנים מסיום התואר
צפורה
2 תגובות
כמה מרוויחה גננת עם תואר ראשון?
חנה
1 תגובות
ביקוש לגננת בגן עירייה
אושרית
1 תגובות
בירור לגבי תנאי העסקה
שרה
1 תגובות
המשך לימודים אחרי תואר ראשון
אמירה
1 תגובות
מסלול הכשרה למורה שלח
איתן
1 תגובות
הסבה להוראת מוסיקה מחינוך מיוחד
רים חנא
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,701 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.2

    מכללת תל חי 554 חוות דעת

  • 4.1

    הקריה האקדמית אונו 1,035 חוות דעת

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין 657 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה