ייעוץ חינוכי לתואר שני במכללת אורנים

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בייעוץ חינוכי - מכללת אורנים.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בייעוץ חינוכי במכללת אורנים
 
מפנים את הדרך לילדים ולבני הנוער
 
ילדים ובני נוער רבים חשים במצוקה ובתסכול, מסיבות גלויות או נסתרות, המשפיעים על תפקודם החברתי וההתפתחותי. הם עלולים להיכשל בביצוע משימות פשוטות, ולנהוג בתוקפנות ובאלימות כלפי סביבתם וכלפי עצמם. תפקידו של היועץ החינוכי הוא לאבחן התנהגות חריגה אצל ילדים ובני נוער בתוך המסגרות החינוכיות. ליצור קשר עם בני משפחתם, ולטפל בבעיות ממוקדות המטרידות אותם בשאיפה לאפשר להם לחוות ילדות או בגרות נורמאלית.
 
תכנית הלימודים
 
במסגרת תכנית הלימודים לתואר שני בייעוץ חינוכי, המשתתפים דנים בדילמות ובהתלבטויות הקשורות להגדרת תפקידי היועץ החינוכי וליישומם בפועל. הם מכירים את עקרונות הראיון המסייע, ומתנסים במיומנויות הריאיון הבסיסיות, כגון: הקשבה, שיקוף, שאלות ממוקדות ועוד. משתתפי התכנית לומדים טכניקות התערבות בייעוץ באמצעות שימוש בדמיון, באסוציאציה ובמטאפורה, במטרה לפתח מודעות וצמיחה אישית בקרב בני נוער וילדים.
 
הסטודנטים במכללת אורנים מכירים את עקרונות הטיפול המשפחתי, ועוסקים ביחסים בין המטפל למשפחה ובקשיים הכרוכים בטיפול במשפחה בהשוואה לטיפול ביחיד. לצורך נושא זה, ישתמשו במשפחתם כבסיס להבנת הגישה.
 
המוקד לגיל הרך
 
מכללת אורנים מציעה מסלול התמחות בתואר השני בייעוץ חינוכי לגיל הרך. המסלול מתמקד במקרים חריגים בקרב ילדים צעירים, כגון: בעיות מוטוריות, קושי בהתפתחות השפה, קשיים בתקשורת ועוד. הסטודנטים מכירים את הפדגוגיה הייחודית לגיל הרך, נחשפים לתהליכים התפתחותיים ולגורמי סיכון שונים, ובוחנים דרכי מניעה ומתודות התערבות לגננות, להורים ולילדים.
 
חשוב לדעת, כי בישראל כיום מאות אלפי ילדים בגיל הרך נתונים במצבים שונים של סיכון. קיימת מגמת עלייה בהכרה בחשיבות תהליכי ההתבוננות וההתערבות בגיל הרך כחלק מעבודת מניעה. עם עלייה זו גובר גם הביקוש לאנשי מקצוע מתאימים.
 
מבנה הלימודים
 
משך התואר השני הוא שנתיים אקדמיות, והלימודים באורנים נערכים פעמיים בשבוע. מועמדים שחסרה להם תעודת הוראה או רקע בסיסי בפסיכולוגיה ובתיאוריות בנושאי הייעוץ האישי, ילמדו במשך שלוש שנים, כאשר השנה הראשונה תוקדש להשלמות הנחוצות. הלימודים מורכבים מקורסי חובה, מקורסי בחירה ומעבודה מעשית.
 
נושאי לימוד
 
  • הזנחה הורית והשפעותיה
  • תורת ההיקשרות
  • שימוש בחלומות להבנת הנפש
  • בחינת שפת הגוף
  • גורמי הסיכון וההגנה לגיל הרך
  • ייצוגים פנימיים של האני
  • בסיס בטוח והשלכותיו השונות
  • הפסיכודרמה ככלי לאבחון     
  • כלים מדעיים ויצירתיים לאבחון משפחות
  • ועוד
  • שימוש בפורומים ובלוגים אישיים באינטרנט     
 
 
 
פרקטיקום
 
בכל שנת לימוד הסטודנטים עובדים במשך שש שעות שבועיות בצמוד ליועצים חינוכיים, בתוך גנים ובתי ספר. במהלך העבודה, מתנסים הסטודנטים באיתור קשיים אצל ילדים, בהתערבות טיפולית, בעבודה עם הורים ובהשתתפות בישיבות צוות. העבודה המעשית מלווה בהדרכה קבוצתית ובתדרוך אישי על ידי מנחי הסדנה.
 
קהל יעד
 
הלימודים לתואר שני בייעוץ חינוכי במכללת אורנים מתאימים לאנשי חינוך שמעוניינים להרחיב את ידיעתם ולעסוק במתן ייעוץ לילדים ולהוריהם. הלימודים מתאימים גם לפסיכולוגים ולעובדים סוציאליים המעוניינים להתמחות בעבודה עם ילדים. את תפקיד הייעוץ ניתן לממש במסגרות חינוכיות כמו גני ילדים, בתי ספר, פנימיות, קליניקות פרטיות ועוד.
 
תנאי קבלה
 
המועמדים לתואר שני בייעוץ חינוכי באורנים נדרשים להיות בעלי תואר ראשון באחד מן התחומים הבאים: הוראה, פסיכולוגיה, חינוך חברתי קהילתי או עבודה סוציאלית. נדרש ממוצע ציונים בתואר הראשון של 85 ומעלה. בנוסף, על המועמדים להיות בעלי תעודת הוראה. ניתן להשלים את הלימודים לתעודה במסגרת קורסי השלמה. המועמדים אמורים אף להיות בעלי ניסיון בעבודה חינוכית של לפחות שלוש שנים, ולהציג שני מכתבי המלצה רלוונטיים. האנשים המתאימים יזומנו לראיון קבוצתי וימלאו שאלון אישי. 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אורנים - המכללה האקדמית לחינוך

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים

ssssssssss

פורום לימודי חינוך

לא יודעת לאן להמשיך
שושי
ללא תגובה
איזה תפקידים יש בחינוך מיוחד
יהונתן פז
ללא תגובה
מה ההבדל בין תעודה של הוראה מתקנת לתעודה של חינוך מיוחד?
אפרת גרינבלט
1 תגובות
מסלול חד שנתי להשלמת תעודת הוראה
שלי
1 תגובות
מה שואלים בראיון קבלה להוראה?
שרון
1 תגובות
מורה ללא תעודת הוראה
בטי
1 תגובות
מה השכר של גננת?
אביבית
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,813 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    האוניברסיטה העברית בירושלים931 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל1,220 חוות דעת

  • 4.1

    מכון טכנולוגי חולון588 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp