לימודי תואר שני בחינוך ותעודת הוראה - מסלול משולב במכללת אורנים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בחינוך ותעודת הוראה - אורנים.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


תואר שני M.Teach בהוראה לבית ספר על יסודי במכללת אורנים

 

במכללה האקדמית לחינוך אורנים מציעים לבוגרי תואר ראשון במגוון מקצועות, ללמוד לתואר שני בחינוך, בתכנית שתקנה להם גם תעודת הוראה במקצוע שבו התמחו בתור תלמידי בוגר באקדמיה. מטרת הלימודים לתואר השני היא לערוך לתלמידים היכרות עם מרכיבי המערכת הבית ספרית ופעילויותיה.

 

תכנית הלימודים באורנים

 

התכנית לתואר ה - M.Teach אורכת שנתיים ומקיפה 33 שעות שנתיות, שמתוכן שבע שעות שנתיות מוקדשות להתנסות מעשית בהוראה. המסלול מורכב מלימודי תיאוריה, התנסות מעשית בשדה, ודיונים בכיתה המלווים את ההתנסות לשם הפקת לקחים. בנוסף, נערך גם פרויקט מחקרי תוך כדי ההתנסות בשטח, ואותו מגישים בסיום התואר. מפגשי הלימוד נערכים ביום לימודים מלא אחד בשבוע, בתוספת חצי יום לימודים, המתחיל בשעות הצהריים. הלימודים כוללים מפגשי הנחייה וליווי אישיים ודיונים כיתתיים.

 

מסלולי התמחות

 

התלמידים יכולים לבחור להתמחות באחת מארבע המגמות הבאות:

 

  • תכנון לימודים והערכה - מגמה זו עוסקת בשיטות להערכת תכניות לימוד ומערכי שיעורים, על פי תוצרים בשטח.

 

  • הוראה לתלמידים בהדרה - התמחות זו מתמקדת בטיפול ובדרכי ההוראה הנדרשים ממורים בהתייחס לתלמידים שנדחקו לשוליים בבית הספר, ושהם בעלי צרכים מיוחדים.

 

  • הוראה לתלמידים מחוננים ומצוינים - מסלול זה בוחן את הצרכים המיוחדים - המנטליים, החברתיים והרגשיים, של תלמידי בית ספר מחוננים ובעלי הישגים לימודיים גבוהים. בתכנית זו דנים בפן הפסיכולוגי הקשור לתופעת הילד המחונן ובגישות ההוראה המתאימות לו.

 

  • הוראה לתלמידים לקויי למידה - בעקבות מדיניות השילוב של תלמידים הסובלים מבעיות תפישה ולקויות למידה, במסגרת הבית ספרית הרגילה, יש צורך בבחינת הדרכים בהן יכולים המורים בכיתה, לעודד את התלמידים המתקשים ולעזור להם. בזאת עוסקים במגמת ההתמחות הזו.
     
  • קראו בהרחבה על תכניות לתואר שני בחינוך ללקויי למידה

 

נושאי לימוד 

 

  • התייחסות המורים לבית הספר
  • אקלים כיתה
  • אתיקה מקצועית בהערכה הבית ספרית
  • חשיבה ביקורתית
  • אוריינות, זהות וקשרים חברתיים בעידן האינטרנט
  • טיפוח אוטודידקטיות
  • היבטים תרבותיים ולשוניים בתחום לקויות הלמידה
  • מאפייני גיל ההתבגרות
  • אסטרטגיות לפיתוח וטיפוח חשיבה בקרב תלמידים
  • לימוד יהדות בחברותות
  • מוטיבציה, אישיות ותקשורת בינאישית בתהליכי למידה
  • שיח של הכלה ושיח של הדרה     
  • שילוב דילמות סביבתיות וחברתיות בתכנית הלימודים בכיתה     
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

לתכנית לתואר שני M.Teach באורנים ניתן להתקבל על סמך תואר ראשון בממוצע 80 לפחות, באחד מן המקצועות הנלמדים בחטיבות הביניים והתיכונים. בנוסף, המועמדים לקבלה נדרשים לפטור מקורס רמת מתקדמים 2 באנגלית, הניתן להם בתוך שש השנים האחרונות. כמו כן, עליהם להגיע לראיון בפני ועדת קבלה.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אורנים - המכללה האקדמית לחינוך

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים

חוות דעת של סטודנטים על תואר שני בחינוך ותעודת הוראה - אורנים

התקבלו 1 דירוגיםבציון ממוצע: 3.0 מתוך 5

מכללת אורנים
08/07/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

המרצים ברמה גבוהה, אך לא עומדים בתנאי התקנון של החזרת מבחנים/עבודות בזמן. קורסים מרתקים, אך לא כולם  קרא עוד...

על הקמפוס

חסרה מאוד אווירה סטודנטיאלית. אגודת הסטודנטים חלשה. המכללה עצמה מקצועית מאוד מבחינה אקדמית

טיפים

צריך לבוא מוכנים ללמידה אינטנסיבית ועבודה קשה באורנים, אך ללא אווירה סטודנטיאלית שמפצה על כך.


סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן

מה חושבים הסטודנטים על מכללת אורנים

באיזו מידה היה קשה להתקבל ללימודים?

דרג את מידת שביעות רצונך ממוסד הלימודים והמסלול

באיזו מידה עמד מוסד הלימודים במה שהבטיח לנרשמים?

באיזו מידה היית ממליצ/ה לחבריך ללמוד במוסד לימודים זה?

האם היית ממשיך/ה ללימודי המשך באותו מוסד לימודים?

באיזו מידה את/ה מרוצה מהקפיטריה בקמפוס?

באיזו מידה את/ה מרוצה מדרכי ההגעה/ מקומות חניה?

באיזו מידה את/ה מרוצה משירותי המזכירות של מוסד הלימודים?

עוד דברים שהסטודנטים מספרים על מכללת אורנים

באיזו מידה מעבירים המרצים את החומר בצורה מעניינת ומובנת?
במידה רבה 100
במידה והנך עובד/ת, האם תחום התעסוקה שלך קשור לתחום הלימודים שלך?
במידה מועטה מאד 100
האם לדעתך ניתן לשלב לימודים ועבודה במשרה מלאה במסלול בו הינך לומד?
במידה סבירה 100
מהי רמת הקושי של הלימודים?
במידה סבירה 100
עד כמה חברותיים הסטודנטים במסלול הלימודים?
במידה רבה מאד 100
עד כמה נותנים המרצים יחס אישי לתלמידים?
במידה רבה מאד 100

פורום לימודי חינוך

התלבטות בין כמה מוסדות לימוד להוראה מתקנת
אפרת
ללא תגובה
האם חובה לעשות סטאז' כדי לקבל את התואר?
בר
ללא תגובה
יועצת אקדמית במכללה או אוניברסיטה
eynav
ללא תגובה
הסבה לאקדמאים עם MA
אבישג
1 תגובות
התלבטויות ושאלות לגבי תואר בחינוך מיוחד
שלי
1 תגובות
חינוך מיוחד התמחות בלקות שמיעה
שיר
1 תגובות
פסיכולוגיה וחינוך או חינוך חד חוגי
דוד
1 תגובות
איך כדאי לתרגל את מקצוע החינוך אחרי עזיבת התחום?
יעל
1 תגובות
יעוץ חינוכי או חינוך מיוחד?
אמירה
1 תגובות
לימוד טיפול ללוקים באוטיזם
שיפאא קעדאן
1 תגובות
ביסוס עבודת גמר בחינוך על עבודות קודמות
דוד רבני
1 תגובות
הרחבת הסמכה למדעים ביסודי מהתמחות מקרא וספרות ליסודי
סיון
1 תגובות
קבלה לתואר שני בלקויות למידה ואבחון דידקטי
שורוק
1 תגובות
באיזה מוסדות בלתי פורמליים יכול לעבוד יועץ חינוכי?
אוריין
1 תגובות
הרחבת הסמכה לגאוגרפיה או אנגלית
שרה שמע
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,753 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    האקדמיה בבצלאל983 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת חיפה1,565 חוות דעת

  • 4.1

    שנקר, המכללה להנדסה ולעיצוב687 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה