תואר שני בחינוך נוער בסיכון במכללת אורנים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בחינוך נוער בסיכון באורנים.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


תואר שני בחינוך נוער בסיכון במכללת אורנים


בני נוער רבים הנמצאים במצוקה בתוך מערכת החינוך הרגילה, הם בעלי פוטנציאל גבוה להצלחה. מקרי הסיכון יכולים לנבוע מתוצאה של סביבה חברתית עוינת, רקע משפחתי עם קשיים קיומיים, ועוד. תלמידים בסיכון חווים את בית הספר כמקום מנוכר, הם נכשלים במבחנים, מתקשים להתבטא ונמצאים בסכנת נשירה. עשייה חינוכית נכונה יכולה לשבור את מעגל התסכול ולקדם את ההישגים הלימודיים והחברתיים. מטרת התואר השני בחינוך נוער בסיכון היא להכשיר אנשי הוראה וחינוך להתערבות אישית תומכת, לטיפוח היכולות ללמוד, ולשיפור בתחומים החברתיים, ההתנהגותיים והחינוכיים.


קהל היעד


המסלול מיועד לעובדי הוראה מהחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, מורים, מדריכים, יועצים ומנהלים, בעלי מודעות גבוהה לנושא של נוער בסיכון, שרוצים להתמחות בו.


תנאי קבלה


המעומדים למסלול נדרשים להיות בעלי תעודת הוראה בפועל, בעלי ותק של שלוש שנים לפחות בתחומי ההוראה והחינוך. הם נדרשים להציג תואר ראשון בממוצע ציונים של 80 ומעלה, ובעלי ידע באנגלית ברמת מתקדמים 2. המעומדים בעלי נתונים מתאימים יעברו ראיון אישי או קבוצתי.


תכנית הלימודים


משך הלימודים הוא שנתיים אקדמיות (ארבעה סמסטרים) במקרים מיוחדים ניתן לפרוש את הלימודים למשך שלוש שנים אקדמיות.
קיימות שתי אופציות לפרישת התוכנית, האופציה האחת, בשנה א': יום לימודים ארוך ועוד חצי יום מהשעה 14:00 ובשנה ב': יום לימודים מלא אחד. האופציה השנייה, בשנה א': יום לימודים מלא פעם בשבוע, והשלמה של שלושה שבועות בסמסטר קיץ ובשנה ב' : יום לימודים שבועי ארוך.


אופי התכנית הוא הקניית חומר עיוני והתנסות בעבודה מעשית. במקביל מתקיימים סיורים מודרכים.

קיימים שני קורסי השלמה בנושאי לקויות למידה והתעללות ופגיעה בבני נוער ובילדים.


במסגרת תכני הקורסים, הסטודנטים מכירים את המציאות הישראלית באופן מעמיק, לומדים להבין תהליכים שונים בפערים חברתיים ובהשלכותיהם. הסטודנטים מזהים תהליכים פסיכולוגיים של ילדים הגדלים בתנאי עוני, משברים בעקבות הגירה, זרות חברתית ועוד.
משתתפי התכנית יפתחו זהות מקצועית, במטרה להעצים את דמות המחנך כדי שתהווה דמות משמעותית בחיי התלמידים.
 

בתכנית קיים מגוון רחב של קורסים לפיתוח יכולות ההוראה להתערבות חינוכית, הסטודנטים לומדים הוראה באמצעות דרמה, נעזרים בבעלי חיים ככלי לסיוע ולטיפוח התלמידים בסיכון, ועוד.


העבודה המעשית מלווה בהדרכה אישית וקבוצתית ומתבצעת בבית הספר, או במקום העבודה החינוכי של הסטודנטים. מטרתה היא ללמד את התלמידים בסיכון דרכי התמודדות אלטרנטיביות, וללמוד את דרכי ההתערבות האישית וההתערבות במערכת בית הספר ובמשפחות כדי לעזור לתלמידים בקליטתם.


נושאי לימוד


• מחקר איכותני וכמותי
• חשיבה מדירה
• הפרעות נפשיות
• פיתוח אמפתיה
• הדרה חברתית
• עבריינות נוער
• התערבות חינוכית
• הורים לתלמידים בסיכון
• מצבי לחץ ומשבר
• סיוע עם בעלי חיים
• ויסות עצמי
• אסטרטגיות למידה
• חינוך פנימייתי
• ועוד.

 

דרישות התכנית


הסטודנטים נדרשים לכתוב שתי עבודות סמינריוניות, סמינריון אחד בעל אופי אמפירי, מתחומי הפסיכולוגיה או הסוציולוגיה, והסמינריון השני יהווה מחקר פעולה לייצור תהליך התערבות בשדה החינוך וההוראה.

אפשרויות תעסוקה


בוגרי המסלול מיועדים להוראה וחינוך של תלמידים בסיכון, במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית ולתפקידים מובילים בנושא זה.


תעודה


לבוגרי התכנית לחינוך נוער בסיכון תוענק תעודת עובד חינוך מטעם משרד החינוך ותואר שני בחינוך M.Ed.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אורנים - המכללה האקדמית לחינוך

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים

חוות דעת של סטודנטים על תואר שני בחינוך נוער בסיכון באורנים

התקבלו 2 דירוגיםבציון ממוצע: 3.0 מתוך 5

מכללת אורנים
09/09/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מוסד הלימודים מציע לימודים מעניינים ומאתגרים בתחומים מגוונים

על הקמפוס

הקמפוס נמצא במקום בטבע, קרוב לבית ונותן מענה לרצון התלמידים

טיפים

כדאי לבוא ולהתרשם מתכני הלימודים המגוונות. המקום מזמין ונעים ללמידה ובעל תנאים נוחים


לכל חוות הדעת

סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן

מה חושבים הסטודנטים על מכללת אורנים

באיזו מידה היה קשה להתקבל ללימודים?

דרג את מידת שביעות רצונך ממוסד הלימודים והמסלול

באיזו מידה עמד מוסד הלימודים במה שהבטיח לנרשמים?

באיזו מידה היית ממליצ/ה לחבריך ללמוד במוסד לימודים זה?

האם היית ממשיך/ה ללימודי המשך באותו מוסד לימודים?

באיזו מידה את/ה מרוצה מהקפיטריה בקמפוס?

באיזו מידה את/ה מרוצה מדרכי ההגעה/ מקומות חניה?

באיזו מידה את/ה מרוצה משירותי המזכירות של מוסד הלימודים?

עוד דברים שהסטודנטים מספרים על מכללת אורנים

באיזו מידה מעבירים המרצים את החומר בצורה מעניינת ומובנת?
במידה מועטה 100
במידה והנך עובד/ת, האם תחום התעסוקה שלך קשור לתחום הלימודים שלך?
במידה מועטה מאד 100
האם לדעתך ניתן לשלב לימודים ועבודה במשרה מלאה במסלול בו הינך לומד?
במידה מועטה מאד 100
מהי רמת הקושי של הלימודים?
במידה מועטה 100
עד כמה חברותיים הסטודנטים במסלול הלימודים?
במידה מועטה 100
עד כמה נותנים המרצים יחס אישי לתלמידים?
במידה מועטה 100

פורום לימודי חינוך

התלבטות בין כמה מוסדות לימוד להוראה מתקנת
אפרת
ללא תגובה
האם חובה לעשות סטאז' כדי לקבל את התואר?
בר
ללא תגובה
יועצת אקדמית במכללה או אוניברסיטה
eynav
ללא תגובה
הסבה לאקדמאים עם MA
אבישג
1 תגובות
התלבטויות ושאלות לגבי תואר בחינוך מיוחד
שלי
1 תגובות
חינוך מיוחד התמחות בלקות שמיעה
שיר
1 תגובות
פסיכולוגיה וחינוך או חינוך חד חוגי
דוד
1 תגובות
איך כדאי לתרגל את מקצוע החינוך אחרי עזיבת התחום?
יעל
1 תגובות
יעוץ חינוכי או חינוך מיוחד?
אמירה
1 תגובות
לימוד טיפול ללוקים באוטיזם
שיפאא קעדאן
1 תגובות
ביסוס עבודת גמר בחינוך על עבודות קודמות
דוד רבני
1 תגובות
הרחבת הסמכה למדעים ביסודי מהתמחות מקרא וספרות ליסודי
סיון
1 תגובות
קבלה לתואר שני בלקויות למידה ואבחון דידקטי
שורוק
1 תגובות
באיזה מוסדות בלתי פורמליים יכול לעבוד יועץ חינוכי?
אוריין
1 תגובות
הרחבת הסמכה לגאוגרפיה או אנגלית
שרה שמע
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,753 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל1,218 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן947 חוות דעת

  • 4.0

    המרכז האקדמי לב1,451 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp