תואר שני חינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר

אוניברסיטת חיפה

אהבת? שתף ב:

תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה

 

החוג לחינוך מיוחד מכשיר אנשי מקצוע וחינוך בעלי ידע טיפולי, תיאורטי וחינוכי לילדים בעלי לקויות. הלימודים בחוג מבליטים את טיפוח היכולות התקינות של הילדים, ופיתוח כישורים מוטוריים, חברתיים, שפתיים ותעסוקתיים תוך שימוש בטכנולוגיות מפותחות. תוכנית הלימודים תאפשר לבוגרי תואר שני בחינוך מיוחד בתחום זה, חשיבה מיומנת, מקצועית ומעמיקה לגבי טיפול והתמודדות עם אוכלסיות בעלות צרכים מיוחדים.

 

קהל היעד

 

תכניות החוג מיועדות לקהל הרחב המעוניין לתרום לקהילה ולעסוק בתחום החינוך המיוחד. בין קהל היעד של החוג ניתן למצוא: בוגרי תואר בחינוך מיוחד, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת ועוד. כמו כן, מיועד החוג לאנשי מחקר ופיקוח, גננות, ומטפלים המתמחים בחינוך המיוחד.

 

תנאי קבלה לחוג

 

המעוניינים להתקבל ללימודי תואר שני לחינוך מיוחד  צריכים להיות בעלי תואר ראשון בחינוך המיוחד ממוסד אקדמי מוכר, בציון של 85 לפחות, ולא פחות מ-80 בכל קורס. במידה ולמועמד תואר ראשון מתחום אחר, יהיה עליו לקחת קורסי השלמה, בהתאם לדרישות החוג. כמו כן, יידרשו המועמדים לגשת לבחינות האנגלית מטעם החוג, ולעבור בציון של לא פחות מ-75. בנוסף, יידרשו המועמדים להמציא שתי המלצות, כאשר אחת ההמלצות ממקום עבודה ואחת המלצה אקדמית.

 

 

מסלולי הלימודים

 

החוג לחינוך מיוחד של אוניברסיטת חיפה מציע לימודים בכמה התמחויות, כל מסלול לימוד מתמקד בתחומים שונים הקשורים לחינוך המיוחד:

 

  • מסלול כללי - מסלול זה כולל את מגוון התחומים הקשורים לחינוך מיוחד. מסלול זה כולל קורסים כגון: המטפל בעבודה טיפולית, חשיבה, שפה וקריאה של הילד החירש, טכנולוגיות סיוע, הפרעות קשב, המתבגר והבוגר עם מגבלות, אינטיליגנציה אנושית, קוגנטיבית ורגשית, ליקויים התפתחותיים ועוד.

 

  • התמחות בגיל הרך (בשיתוף החוג לייעוץ והתפתחות האדם) - התמחות זו שמה דגש על תחומים התפתחותיים בינקות ובילדות המוקדמת, תוך התייחסות מעמיקה לתחומים הרגשיים, קוגנטיביים,חברתיים ותפקודיים בקרב ילדים עם לקויות למידה. התוכנית כוללת קורסים בנושאים: תיאוריות מתקדמות, הערכה התערבות וסוגיות בקרב ילדים עם לקויות שונות בגיל הרך ורכישת שפה והתפתחותה תוך בחינת תהליכים תקינים ולוקים.

 

  • התמחות במחשבים בחינוך (בשיתוף המגמה לטכנולוגיה בחוג ללמידה הוראה והדרכה) - התמחות זו נועדה לבסס ולחקור את יחסי הגומלין בין תהליכים חינוכיים וטכנולוגיות חדשניות כגון מחשבים, תקשוב ואינטרנט. סטודנטים בהתמחות זו יהוו חלק מהמאמץ להטמעת הטכנולוגיות השונות במערכת החינוך המיוחד.

    הלימודים נוגעים בנושאים שונים כגון: למידה בסביבה עתירת טכנולוגיה, טכנולוגיית סיוע, תיאוריות מתקדמות במחשבים בחינוך המיוחד ולמידה תוך כדי התנסות חושית בסביבות ממוחשבות.

    התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון בתחומי הפסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, מדעי החיים פיזיותרפיה ועוד. כמו כן, התוכנית מיועדת גם לאנשי מחקר, גננות, מנהלים ועוד העוסקים בחינוך המיוחד.

 

  • תואר שני בהתמחות באוטיזם ולקויות התפתחותיות - התמחות זו עוסקת בהעמקת הידע בתחום ההאוטיזם והלקויות ההתפתחותיות. התוכנית מתמקדת בטיפול המעשי ופיתוח דרכי הערכה והתערכות בלקויות אלו, תוך התעמקות בפן הקוגנטיבי,הרגשי, החברתי והתפקודי.

    תוכנית הלימודים עוסקת בנושאים שונים, ביניהם: תיאוריות מתקדמות בספקטרום האוטיסטי ובלקויות התפתחותיות, הערכה, התערבות וסוגיות מתקדמות בספקטרום האוטיסטי ובלקויות התפתחותיות, רכישת שפה והתפתחותה בקרב ילדים בספקטרום האוטיסטי ובלקויות התפתחותיות ופרקטיקום (עבודת שדה מחקרית).

 

  • התמחות בבעיות רגשיות ובעיות התנהגות - ילדים רבים סובלים מבעיות רגשיות והתנהגותיות הפוגעות להם בלימודים. התוכנית מתעמקת בבעיות אלו, תוך דגש על הבנה מערכתית תאורטית ומעשית של גורמים פסיכולוגיים, חברתיים ותרבותיים.

    תוכנית הלימודים תכלול נושאים כגון: תיאוריות בהפרעות קשב, הפרעות רגשיות והפרעות התנהגות, סוגיות מתקדמות בשיטות התערבות, שיטות התערבות שונות ופרקטיקום.

    התוכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון בחינוך מיוחד, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות עבודה סוציאלית, ועוד. התוכנית מתאימה גם לאנשי מחקר, מורים ומחנכים העוסקים התחום ולתלמידי תעודת הוראה בחינוך המיוחד המעוניינים להתמחות בהפרעות רגשיות ובבעיות התנהגות.

 

היקף הלימודים

 

החוג לחינוך מיוחד מציע 4 סוגי מסלולים בהיקף ומסגרת שונה:

 

  1. מסלול א' - מסלול זה הינו מחקרי וכוללת הגשת עבודת גמר מחקרית (תיזה). משך המסלול הינו 4 סמסטרים, כאשר שנה נוספת מיועדת לכתיבת התיזה. הישארות במסלול זה מחייבת ציון 80 לפחות בקורסי החובה, וציון גבוה מ-85 בעבודה הסימנריונית. חשוב לציין שרישום למסלול זה, לא מבטיח הישארות בו.
     
  2. מסלול ב' - היקף מסלול זה הינו 4 סמסטרים כאשר בסיום הלימודים יגשו הסטודנטים לבחינה מסכמת.
     
  3. מסלול אישי - מסלול זה מאפשר לימודים בתחום אחד מרכזי שבו מעוניין הסטודנט להתמחות, תחום זה לא חייב להיות מוגבל לתחומי הלימוד הקשורים לחוג. היקף המסלול זהה למסלול א', ודורש עבודת גמר מחקרית. הקבלה למסלול זה מותנת בממוצע 90 לפחות בתואר הראשון, ומציאת מנחה ללימודים ולעבודת התיזה.
     
  4. מסלול ישיר לדוקטורט - קיימת האופציה להתחיל את לימודי הדוקטורט ישירות לאחר סיום התואר הראשון, או לחילופין, בסיום השנה הראשונה לתואר השני.

 

אפשרויות תעסוקה

 

הלימודים מאפשרים מגוון תחומי תעסוקה: מורים וגננים, מנהלים, מטפלים, מאבחנים דידקטיים, מדריכי חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי, משלבים בחינוך הרגיל ובקהילה, מרצים וחוקרים.

 

מלגות

 

דיקאנט הסטודנטים מעניק מלגות על פי קריטריונים של ועדת המלגות באוניברסיטת חיפה. זכאות למלגה מחייבת עמידה בקריטריונים בסיסיים כגון מועמד מן המניין, תקינות לימודים היקף שכ"ל ועוד. מלבד מלגות אלו קיימות מלגות רבות המבוססות על תרומה קהילתית. דוגמאות למלגות מסוג זה הינן מלגות פר"ח, סחל"ב ועוד.

 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה

חוות דעת של סטודנטים על תואר שני בחינוך מיוחד - אוניברסיטת חיפה

התקבלו 6 דירוגים בציון ממוצע: 4.2 מתוך 5

תואר חינוך מיוחד
30/09/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את האווירה באוניברסיטה, אווירה נעימה ומאתגרת .

על הקמפוס

אני מרוצה מאוד , ומרגישה שזה מה שבאמת מתאים לי, האוניברסיטה גדולה מאוד עם בניינים שונים , כל בניין מ קרא עוד...

הפרעות רגשיות ובעיות התנהגות.
29/09/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

באופן כללי הכל בסדר ויפה, אבל לעיתים יש חלק מהמרצים לא רציניים ולא מקפידים על נוכחות מלאה!!

על הקמפוס

האווירה בקמפוס נעימה, נוחה, יפה במיוחד בשעות אחרי הצהריים.


לכל חוות הדעת

סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן

עוד דברים שהסטודנטים מספרים על אוניברסיטת חיפה

באיזו מידה היה קשה להתקבל ללימודים?

דרג את מידת שביעות רצונך ממוסד הלימודים והמסלול

באיזו מידה עמד מוסד הלימודים במה שהבטיח לנרשמים?

באיזו מידה היית ממליצ/ה לחבריך ללמוד במוסד לימודים זה?

האם היית ממשיך/ה ללימודי המשך באותו מוסד לימודים?

באיזו מידה את/ה מרוצה מהקפיטריה בקמפוס?

באיזו מידה את/ה מרוצה מדרכי ההגעה/ מקומות חניה?

באיזו מידה את/ה מרוצה משירותי המזכירות של מוסד הלימודים?

עוד דברים שהסטודנטים מספרים על אוניברסיטת חיפה

באיזו מידה מעבירים המרצים את החומר בצורה מעניינת ומובנת?
במידה סבירה 50
במידה רבה 50
במידה והנך עובד/ת, האם תחום התעסוקה שלך קשור לתחום הלימודים שלך?
במידה מועטה מאד 83
במידה מועטה 17
האם לדעתך ניתן לשלב לימודים ועבודה במשרה מלאה במסלול בו הינך לומד?
במידה מועטה 17
במידה סבירה 83
מהי רמת הקושי של הלימודים?
במידה רבה 83
במידה רבה מאד 17
עד כמה חברותיים הסטודנטים במסלול הלימודים?
במידה סבירה 33
במידה רבה 17
במידה רבה מאד 50
עד כמה נותנים המרצים יחס אישי לתלמידים?
במידה מועטה 17
במידה רבה 50
במידה רבה מאד 33

מתוך פורום אוניברסיטת חיפה

במה כרוך להיות שומע חופשי?
ירון
1 תגובות
מכינה במשפטים בחיפה - נושאי הלימוד
כץ
1 תגובות
מתי נסגרת ההרשמה לסיעוד?
נרי
1 תגובות
לימודי ארץ ישראל לתואר שני
לי אלקולומברה
1 תגובות
לימודי המשך בבריאות הציבור בהתמחות במנהל מערכות בריאות
מסארווה כמאל
1 תגובות
מבחן כניסה לתואר שני מקרקעין
דוד
1 תגובות
מועד מתן תשובה על קבלה לתואר שני בעבודה סוציאלית
מיכל
1 תגובות
קבלה באמצעות מכינה לקלינאות תקשורת
הדס זהבי
1 תגובות
קבלה לתואר שני בלקויות למידה
מראדי
1 תגובות
לימודי דוקטורט בתחום החינוך
עמנואל בן סבו
1 תגובות
לימודים רב תחומיים בקרימינולוגיה
ואיל נבואני
1 תגובות
איך ללמוד למבחנים באנגלית לתואר שני בעבודה סוציאלית?
הילה
1 תגובות
השלמת תעודת הוראה בשילוב תואר שני בלקויות למידה
עדי
1 תגובות
קבלה לתואר שני עבודה סוציאלית
מיכל חסון
ללא תגובה
דוגמא למבחן באנגלית תואר שני
מאי
1 תגובות
לכניסה לפורום

שירות אישי חינם!

נציגנו עומדים לשירותכם