רוצה פרטים על חינוך יהודי לתואר שני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חינוך יהודי לתואר שני

רוצה לדעת על חינוך יהודי לתואר שני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך יהודי

 

יהדות עכשיו

 

בני נוער בעולם המודרני חשופים לשפע גירויים חיצוניים ומסרים המגיעים מתכניות טלוויזיה, פרסומות, רשתות חברתיות וטרנדים מתחלפים. דווקא בתקופה בה תכנים שונים ומגוונים תוקפים אותנו מכל עבר, חשוב לעצור לרגע ולשאול את עצמנו - מאין באנו ולאן דרכנו מועדות, ולבחון כיצד ניתן לשלב את המסורת ואת היהדות במרוצת החיים של שנות האלפיים. תכניות לתואר שני בחינוך יהודי מאפשרות למורים ולמחנכים להעמיק בסוגיות מהותיות בתחומי היהדות, במטרה לעזור לתלמידים להתחבר אל המקורות העתיקים ולגבש את זהותם הישראלית והיהודית העכשווית.
 

תכנית הלימודים

 

מדובר בתכניות לתואר שני, בהן מקבלים תשובות ופתרונות אפשריים לקונפליקטים מהותיים בעולמו של הנער והנערה. בתכנית יכולות לעלות שאלות הנוגעות, למשל, ליחס ההלכה לרפואה סביב הנושא של הפריות מלאכותיות והשתלות איברים. דיון אפשרי נוסף הוא סביב מעמד האישה בקבוצות שונות המגדירות עצמן יהודיות. תכניות מסוימות עוסקות בחינוך לתרבות יהודית בעולם חילוני או במסגרות מגוונות כקיבוצים, קהילות בחו"ל, מרכזים קהילתיים בארץ, ישיבות תיכוניות ועוד.

 

במסגרת התכנית הסטודנטים בוחנים את הזהות היהודית הישראלית, הם עוסקים בחינוך לערכים, לומדים לפתח ולבנות תכניות לימודים ואידיאולוגיות, דנים בסוגיות מרכזיות במגדר, נחשפים אל הפילוסופיה של החינוך ועוד. בנוסף, הסטודנטים רוכשים כלים יישומיים להתמודדות הלכה למעשה עם אתגרים תרבותיים וחינוכיים.

 

שימו לב, שלצד תכניות אלו פועלות בנפרד גם תכניות לתואר M.Ed בהוראת תרבות עם ישראל.

 

מתכונת הלימוד

 

מסלולים אלה לתואר שני בחינוך מתפרשים לרוב על פני שלושה סמסטרים רצופים הכוללים לימודי קיץ, ומתקיימים במתכונת חד שבועית. במסלולים מסוימים הסטודנטים רשאים לבחור את היקף הלימודים הרצוי להם ולפרוש את התכנית על פני שנתיים אקדמיות, או ללמוד למשך שנה במתכונת של יומיים מרוכזים בשבוע. קיימים הן מסלולים מחקריים עם תזה, והן מסלולים עיוניים ללא תזה.

 

נושאי לימוד

 

  • תפילה במרחב החילוני
  • זהות יהודית
  • פסיכולוגיה ורוחניות
  • לימוד בצוותא
  • מדיטציה בקבלה ובחסידות
  • אמונה במשבר
  • בית הספר כקהילה וכארגון
  • ריבוי פנים במקרא
  • השתלות איברים לפי ההלכה
  • הגות החינוך ביהדות
  • אירועים מכוננים בחברה הישראלית
  • הוראת תכנים מן היהדות    
  • גישות חינוכיות בקרב חכמי היהדות    
  • ועוד

 

קהל יעד ותנאי קבלה

 

מסלול הלימודים מתאים למורים ולאנשי חינוך מהמגזר החילוני והדתי, המעוניינים לעסוק במסגרת עבודתם החינוכית בשאלות של זהות ותרבות ולחקור סוגיות במדעי החברה. על מנת להתקבל למסלול נדרש תואר ראשון בחינוך בממוצע של 80 ומעלה ומעבר של ועדת קבלה. מועמדים שחסר להם רקע בחינוך או במדעי היהדות, יידרשו להשתתף בקורסי השלמה.

 

מוסדות הלימוד

 

  • הקריה האקדמית אונו - התכנית תכשיר את הלומדים למבט יהודי-אקדמי על מציאות החיים היהודית והישראלית, תפתח חשיבה ביקורתית, תפגיש עם גישות מחקריות מגוונות ותקנה כלים לכתיבת עבודות אקדמיות. הלומדים יתנסו בלמידה בית מדרשית, יצאו לסיורים מעשיים ויעמיקו הן בלימודי יהדות והן במורכבות החברה הישראלית בת ימינו. משך הלימודים - שנה אחת, שלושה סמסטרים, כולל קיץ.
     
  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) – קיימת מגמה לתואר שני במדע הלכה וחינוך, המציעה מסלול עם תזה וללא תזה. ניתן לעסוק בנושאים הבאים: פיזיקה ויהדות, כימיה וכשרות - מחקר חינוכי, רפואה והלכה, ועוד. התכנית מתפרשת על פני שנה קלנדרית אחת, והיא מרוכזת ביום אחד בשבוע.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - מאפשרת להשתתף בתכנית לימודים אישית, המשלבת קורסים בחינוך וקורסים במדעי היהדות ובמדעי הרוח. בנוסף, הסטודנטים מוזמנים להשתתף בסמינרים ובכנסים ולהשתלב בחיי המרכז לחינוך יהודי. התכנית מרוכזת במשך שנה קלנדרית אחת.

 

  • היברו יוניון קולג' בשיתוף האוניברסיטה העברית - התכנית מתאימה למנהלים, למורים ולאנשי חינוך בכירים, המעוניינים לפתח ולקדם את החינוך היהודי פלורליסטי בישראל. התכנית היא דו שנתית, כוללת סמסטר קיץ ומתקיימת אחת לשבוע.

 

  • מכון שכטר למדעי היהדות (ירושלים) - התכנית שמה דגש על פיתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית. במהלכה הסטודנטים כותבים עבודות בעלות אופי מחקרי ובונים פרויקטים חינוכיים יישומיים. ניתן לבחור במסלול מורחב, או לבחור בלימודי החינוך היהודי כתחום משני.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - התכנית עוסקת בתיאוריה ובמעשה של החינוך היהודי בארץ ובתפוצות, והיא כוללת התמקדות בתחומים: פיתוח תכניות למסעות בני נוער לפולין, טיפוח תודעה יהודית בקרב צעירים, הוראת התנ"ך בזרמים החילוניים, הכשרה של נוער יהודי במחנות הקיץ בארצות הברית ועוד.

 

  • מכללת ליפשיץ (ירושלים) – זוהי מכללה דתית לחינוך, המציעה מסלול המיועד למנהלים ולעובדים בכירים בחינוך, המעוניינים להתמודד עם האתגרים החינוכיים השונים ועם פערי הדורות. התכנית היא דו שנתית במתכונת חד שבועית והיא כוללת סמסטר קיץ.

 

הסמכה

 

לבוגרי המסלולים שעמדו בהצלחה בדרישות הלימודים מוענק תואר שני M.A בחינוך יהודי.

 

אפשרויות התעסוקה

 

הבוגרים יוכלו להשתלב בתפקידים מרכזיים בתחומי החינוך, ההדרכה וההוראה בארץ ובתפוצות ולעסוק בחקר התחום. הם יוכלו לפתח תכניות לימוד ייחודיות, לעמוד בראש פרויקטים חינוכיים ולערוך ניסויים בבתי ספר. סטודנטים מצטיינים יוכלו להמשיך ללימודי תואר שלישי.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על חינוך יהודי לתואר שני?

רוצה לדעת יותר על חינוך יהודי לתואר שני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד חינוך יהודי לתואר שני
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בחינוך יהודי ובייעוץ למשפחה
תואר שני בחינוך יהודי או יהדות