לימודי חינוך יהודי לתואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בחינוך יהודי - האוניברסיטה העברית.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


תואר שני בחינוך יהודי באוניברסיטה העברית

 

שבעים פנים לתורה

 

שיעורי תנ"ך בבית הספר יכולים להיות עוד מקצוע חובה "משעמם" שמוכרחים לצלוח על מנת לקבל ציון ותעודה, אך הם יכולים, לחילופין, לפתוח בפני התלמידים עולם ומלואו, לסחוף אותם לתוך סיפורים קסומים ולהפגישם עם דמויות מרתקות ואמיצות, להביא למסגרת כיתתית דילמות מוסריות רלוונטיות, ולמלא את הלב בתוכן ובמשמעות. לימודי תואר שני בחינוך יהודי באוניברסיטה העברית בירושלים עוסקים באתגרים, בבעיות ובמטרות הקשורות להוראת מקצועות היהדות והנחלת התרבות היהודית בארץ ובתפוצות, ומאפשרים היכרות רחבה עם תחומי המחקר בחינוך היהודי.

 

תכנית הלימודים

 

הקורסים המגוונים בתכנית לתואר שני בחינוך יהודי משלבים היכרות עם מחקרים ותיאוריות מובילות, ומקנים כלים לניתוח פרקטיקה חינוכית. הסטודנטים דנים בסוגיות פילוסופיות של החינוך היהודי, כמו למשל - איזו תפישה חינוכית משתקפת במקורות היהודיים? מהי ההגות החינוכית של ימי הביניים, ואיך היא מסתדרת עם הגישות בחינוך המודרני המערבי?

 

 

הסטודנטים סוקרים אוריינטציות שונות בפיתוח תכניות לימוד של תכנים יהודיים, קובעים יעדים חינוכיים ודרכים למימושם, עד לרמות מעשיות של הובלת צוותים, יישום מודלים לאיזון תקציב והשגת שיתוף פעולה מקרב התלמידים. הם אף עוסקים בהיבטים של מחקר כמותי, בוחנים את היחסים בין קבוצות לאומיות, אתניות ודתיות, נחשפים לגישות פרשניות, ספרותיות והיסטוריות להצגת דמויות מקראיות, ובוחנים שיקולים פסיכולוגיים וחברתיים בהצגתם. יתר על כן, הם מתנסים בפרויקט יזמות חברתית במסגרת החינוך היהודי, וזה עוד לא הכל.

 

התמחות בחינוך יהודי פלורליסטי

 

ההתמחות פועלת בשיתוף עם ההיברו יוניון קולג' בירושלים ומעניקה לבוגרים בנוסף לתואר השני גם תעודת התמחות בחינוך יהודי פלורליסטי. מטרת ההתמחות היא לפתח מנהיגות חינוכית עם חזון סובלני לתרבויות ולגישות שונות. משתתפי ההתמחות רוכשים כלים תיאורטיים ופרקטיים לשילוב הפלורליזם כערך בחינוך היהודי, דנים במקום של החוויה הרוחנית, הקהילתית והאישית במסגרת התהליכים החינוכיים, מתבוננים במקורות הזהות של החינוך היהודי מבעד למשקפיים מגדריות תוך כדי חיפוש אחר הקול הנשי, ועוד. 

 

מבנה הלימודים

 

משך זמן הלימודים במגמה לחינוך יהודי לתואר שני בחינוך נתון לבחירת הסטודנטים. הם רשאים לבחור לסיים את הלימודים בשנה אחת במתכונת של יומיים מרוכזים בשבוע, או להשלים את התכנית תוך שנתיים וללמוד רק פעם אחת בשבוע. קיימים שני מסלולים - מסלול מחקרי הכולל הגשת עבודת סמינריון בעלת אופי מחקרי, ומסלול לא מחקרי שבמסגרתו כותבים שתי עבודות סמינריוניות ובחינת גמר. סטודנטים מצטיינים רשאים להמשיך ללימודי תואר שלישי במסגרת המגמה לחינוך יהודי.

 

נושאי לימוד

 

  • משנתו היהודית של עמנואל לווינס
  • טקסים בתוך מעגל החיים
  • עבודתו החינוכית של יאנוש קורצ'אק
  • נכונות לשינוי במוסדות חינוך
  • קריאה פמיניסטית בטקסטים יהודיים
  • עיצוב דמות האל בספרות חז"ל
  • הדמות התנ"כית בתפישתם של ילדים
  • דילמות מוסריות וערכיות בתנ"ך
  • התפתחות מנהגים שונים בחגי ישראל 
  • ביקורת על הליברליזם הישראלי
  • יהדות בת זמננו לעומת יהדות היסטורית
  • הכמיהה לתפילה והחרדה ממנה
  • הוראת דתות אחרות במסגרת החינוך היהודי
  • ערכים ומושגים בלוח השנה העברי     
  • משנתו העיונית של מרטין בובר וגישתו המעשית
  • ועוד
  • חינוך פלורליסטי יהודי בתקופת האמוראים הבבלים     
 

 

 

קהל היעד

 

התכנית לתואר שני בחינוך יהודי מיועדת למורים ולאנשי חינוך דתיים וחילוניים במסגרות הפורמאליות והבלתי פורמאליות, המתעניינים בהגות חינוכית ובסוגיות של תרבות וזהות במסגרת עבודתם. כמו כן, התכנית מתאימה לאנשים המעוניינים להשתלב בתפקידים מרכזיים במערכת החינוך, כמפתחי תכניות לימוד, כמנהלים ומרכזים של מקצועות היהדות, כמחנכים המשלבים פרויקטים ניסויים בבתי הספר ועוד.

 

תנאי קבלה

 

רשאים להגיש מועמדות בוגרי תואר ראשון בכל תחום עם ציון משוקלל של 80 ומעלה ופטור באנגלית. מועמדים שאינם בוגרי החוג לחינוך או מדעי היהדות, נדרשים להשלים קורסים רלוונטיים. את קורסי ההשלמה יש לסיים עד תום השנה הראשונה ללימודי התואר.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

פורום לימודי חינוך

הסבה להוראת לביולוגיה מסיעוד
יעקוב זמירה
ללא תגובה
גננת יכולה לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
נועה
1 תגובות
הרחבת הסמכה לתעודת הוראה בפיזיקה
דינה
1 תגובות
סטאז' בהוראה לאחר חמש שנים מסיום התואר
צפורה
2 תגובות
כמה מרוויחה גננת עם תואר ראשון?
חנה
1 תגובות
ביקוש לגננת בגן עירייה
אושרית
1 תגובות
בירור לגבי תנאי העסקה
שרה
1 תגובות
המשך לימודים אחרי תואר ראשון
אמירה
1 תגובות
מסלול הכשרה למורה שלח
איתן
1 תגובות
הסבה להוראת מוסיקה מחינוך מיוחד
רים חנא
1 תגובות
לימודי הסמכה בסמסטר חורף - ניתוח התנהגות
עדוי ויג'דאן
1 תגובות
M.ed בספרות לבעל תואר ראשון
אמאני
1 תגובות
תואר שלישי בתחום ליקוי ראייה ועיוורון
לילך
1 תגובות
מה השכר של מורה בתיכון
דנית
1 תגובות
תואר שני אחרי חינוך חברתי
נרמין
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,701 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין 657 חוות דעת

  • 4.1

    האקדמיה בבצלאל 983 חוות דעת

  • 4.0

    האוניברסיטה העברית בירושלים 928 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה