רוצה פרטים על תואר שני בהנחיית קבוצות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בהנחיית קבוצות

רוצה לדעת על תואר שני בהנחיית קבוצות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהנחיית קבוצות

  

העבודה בקבוצה היא בעלת אופי ייחודי שאינו דומה כלל לעבודה פרטנית; הייעוץ הפרטני שונה מן הייעוץ הקבוצתי וכך גם הטיפול. לעבודה בקבוצה יתרונות רבים, אך היא מעמידה בפני המדריך או המטפל גם אתגרים רבים – שאינם מופיעים בשדה הפרטני. כך, לימודי הנחיית קבוצות הם לימודים המעניקים כלים להיכרות עם אתגרי ההנחיה ועם סודותיה, ומכשירים מנחים המכירים לעומק את את יתרונותיו של התחום ואת הטכניקות להפיק ממנו את המרב.

 

לימודי תואר שני בכלל ולימודי הנחיית קבוצות בפרט הם לימודים מעמיקים המכשירים מנחים בכל הידע התיאורטי והכלים המעשיים הדרושים להנחיה בפועל של קבוצות מסוגים שונים ובהקשרים שונים, שאמנם – כל קבוצה היא קבוצה שונה – אך לכולן יש מוטיבים יסודיים משותפים. לימודים אלה מומלצים במיוחד לכל מי שעוסק בתחום טיפולי, חינוכי ואף ניהולי במקרים מסוימים; בסיומם מסוגלים הבוגרים להוביל כל קבוצה, מכל סוג ובכל הקשר – בהתאם לתכנית ולתהליך שהם מבקשים להעביר בה.

 

על הלימודים

 

המסלולים לתואר שני בתחום הנחיית הקבוצות הם מגוונים באופיים, והם מכשירים את המשתתפים בידע תיאורטי ובפרקטיקה מעשית ויישומית רבה – בכל הקשור בגישות ובמתודות בתחום. בחלק מן המסלולים קיימת אפשרות להתמחות באוכלוסיות מסוימות כהנחיית נוער, הורים או ילדים, למשל, ובכל המסלולים החלק הארי של הלימודים מוקדש לפרקטיקה ולתרגול של ההנחיה הקבוצתית. יש להדגיש כי אלו לימודים המשלבים תחומי דעת שונים וכלים כלליים, ולכן הם רלוונטיים ליישום כמעט בכל תחום שתבחרו בהמשך.

 

 

נושאי הלימוד

 

מבין הנושאים הנלמדים בתכנית:

  • ביבליותרפיה
  • הגישה הדינמית
  • על תפקידי המנחה
  • פסיכואנליזה וחינוך
  • פסיכולוגיה נרטיבית
  • שילוב אמנויות בעבודה
  • הנחיית ילדים ומתבגרים
  • טיפול במבט בין תרבותי
  • ועוד

 

כמה זמן לומדים?


משך הלימודים נקבע על פי המסלול הנבחר, במסלול ללא תזה נפרסים הלימודים על פני כשנתיים ובמסלול המחקרי אורכם כשלוש שנים.


הסטודנטים לוקחים חלק בקורסי חובה ובחירה, בהדרכות מעשיות וכן בפרקטיקום שבו הם מתנסים הלכה למעשב בכלים הנלמדים.
 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • אוניברסיטת חיפה – במסגרת החוג לייעוץ והתפתחות האדם, מציעה מסלול לתואר שני בהנחיית קבוצות – מסלול עם תזה, המיועד לאנשים מתחום המחקר ומסלול ללא תזה המיועד לאנשים מתחום הטיפול המבקשים העמקה בהתמקדות מעשית יותר. זהו מסלול דו-שנתי שאליו מתקבלים בעלי תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה, בתחומים רלוונטיים כפסיכולוגיה, חינוך, מדעי ההתנהגות וכדומה.

  

תנאי קבלה


כדי להתקבל לתכנית, יש צורך בתואר ראשון בתחומים רלוונטיים כגון פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, חינוך, עבודה סוציאלית או התפתחות האדם. ממוצע הציונים הוא לרוב 85 ומעלה אולם עשוי להשתנות משנה לשנה. כמו כן, יש לעבור בהצלחה מבחן כניסה באנגלית. במסגרת תהליך הקבלה עליהם להציג גם קורות חיים והמלצות מטעם גורמים מקצועיים ואקדמיים המעידות עם הישגיהם. לעיתים המועמדים מוזמנים גם לראיון קבוצתי לבחינת התאמתם.


יש לציין כי מי שאינם בוגרי המקצועות הרלוונטיים נדרשים לעבור השלמות כדי להתקבל. היקף קורסי ההשלמה נקבע על ידי מוסד הלימוד בהתאם לרקע האקדמי הקודם.
 

אפשרויות תעסוקה

 

תכניות ההכשרה מובילות את המשתתפים בהן דרך תהליך תיאורטי ומעשי עמוק; אלו הן תכניות השמות דגש על ההתמקצעות הסדנאית והמעשית והן מעניקות לבוגריהן את הכלים והניסיון הדרושים כדי לצאת לשוק הפתוח – ולהשתלב בכל מקום הדורש הנחייה או ניהול של קבוצה תהליכית, וכמובן – יצירה עצמאית של קבוצות משלהם. כל זאת בהתאם לרצונם, לתחומי העניין והידע שלהם, ובאמצעות הכלים החשובים שירכשו במהלך הלימודים – כלים שיאפשרו להם לפצח את הסודות ללבה של כל קבוצה, באשר היא – ולהעניק לה את התהליך המיטבי המפיק ממנה את המרב.

 

מסגרות התעסוקה הן מגוונות וכוללות את מערכות החינוך, ארגונים וחברות במגזר העסקי, מרכזים להדרכת הורים ועוד.


מי שמשלימים בהצלחה מסלול עם תזה יכולים להמשיך לתואר שלישי ולפתוח דלת לקריירה מחקרית במוסדות אקדמיים או מכוני מחקר.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בהנחיית קבוצות?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בהנחיית קבוצות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בהנחיית קבוצות