תואר שני בהוראת עברית במכללה האקדמית לחינוך אורנים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על אורנים - תואר שני בהוראת עברית.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


תואר שני בהוראת עברית במכללה האקדמית אורנים


א"ב של הוראת שפה


השפה העברית אולי מוכרת לנו כשפת אם מגיל קטן, אולם לא כולם רוכשים אותה באותה קלות. עבור עולים חדשים, למידת השפה העברית היא תהליך מורכב וממושך. מחקרים הוכיחו כי רק לאחר כעשור מצליחים העולים להגיע לשליטה מלאה בעברית, ויכולת זו יורדת ככל שעולה גילם של התלמידים. עובדה נוספת התורמת לכך, היא חוסר ההכשרה של מורים באולפנים להוראת עברית בגישה של למידת שפה שנייה.


במכללה האקדמית אורנים מציעים תואר שני בהוראת עברית, המיועד למורים מנוסים. התכנית מספקת להם הבנה מעמיקה של הצרכים הפסיכולוגיים והחינוכיים של הוראת שפה שנייה, ומקנה להם אסטרטגיות להוראה יעילה וקלה של עברית למבוגרים ולילדים כאחד, במערכת החינוך הישראלית והערבית.


תכנית הלימודים


בתחילת לימודיהם לתואר שני בחינוך, סוקרים הסטודנטים תהליכי רכישת שפה בקרב תלמידים צעירים ומבוגרים. לאחר מכן, הם מקבלים כלים חשובים להוראת התחביר והדקדוק העברי לתלמידים שעבורם זוהי שפה שניה. בהקשר זה הם דנים בתהליכי הוראת שפה שנייה, ובמתודות לימוד שונות בהן ניתן להקל את התהליך, כדי להבטיח הטמעה טובה יותר של השימוש בשפה. כמו כן, הם בוחנים את השפעותיה של התרבות והמסורת היהודית על הלשון העכשווית, וכן תהליכים אופייניים המתרחשים בחברות רב תרבותיות ורב לשוניות.


מתכונת הלימוד


התכנית לתואר שני בהוראת עברית מתפרשת על פני שנתיים. בפני הסטודנטים עומדת הבחירה בין תכנית עם כתיבת תזה, ותכנית ללא תזה, בה נדרשים להגיש עבודת גמר יישומית. המפגשים נערכים אחת לשבוע, משעות הבוקר ועד הערב. במסגרתם, לוקחים המשתתפים חלק בהרצאות עיוניות, בתרגילים מעשיים ומחקריים, ובימי עיון. חלק מן הקורסים נערכים במתכונת מקוונת, והתלמידים נדרשים להשתתף בהם מהבית, דרך אתר הקורס.

 


נושאי הלימוד

 

  • דרכים לפענוח טקסטים
  • חינוך יהודי בחו"ל
  • מיומנויות שפה מדוברת
  • סיוע ללקויי למידה
  • מבנים תחביריים מורכבים
  • דקדוק עברי והוראתו
  • החיבור בין עברית לערבית
  • חברות רב תרבותיות
  • קשיים ברכישת שפה שנייה
  • פסיכולוגיה קוגניטיבית
  • עקרונות רכישת השפה בילדות
  • שיטות מחקר חינוכיות
  • הוראת שפות בסביבה טכנולוגית
  • עברית בהקשר חברתי    
  • תרומת המקורות היהודיים לשפה    
  • ועוד


סגל הוראה


רכזת התכנית להוראת עברית היא בעלת תואר דוקטור, שמחקריה עוסקים בשימושי השפה העברית בתקשורת ובעיתונות, וברטוריקה של פרסומות. היא גם חוקרת תהליכי רכישת שפה ודרכי הוראה לשפה שנייה.


עוד כולל סגל המרצים: דוקטור המומחית למקרא ולהיסטוריה של עם ישראל, שעוסקת גם בעריכה לשונית; פרופסור שמחקריה עוסקים בקשר בין הלשון לתרבות ולחברה, המתמקדת בחקר הדיאלוג ובהתפתחות הסלנג העברי; חוקרת בעלת הכשרה אקדמית בסוציולוגיה, חינוך ואנתרופולוגיה, אשר בוחנת תהליכים חברתיים בקרב הנוער הישראלי; חוקר שמנתח במאמריו את הקשרים בין השפה העברית והערבית, ובוחן דרכים בהן משתמשים בשתיקות בתשדירי תעמולת בחירות; ועוד.

 


תנאי קבלה


לתכנית מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון בלשון עברית, ספרות עברית או בלשנות במוסד מוכר, שממוצע הציונים שלהם הוא 80 לפחות. הם נדרשים גם להיות בעלי תעודת הוראה, וניסיון בעבודה במוסד חינוכי. בנוסף, עליהם להפגין שליטה גבוהה בשפה האנגלית, ולעבור מבחן מיון בשפה העברית. מתאימים מוזמנים לריאיון אישי בפני וועדת קבלה.


תעודה


סטודנטים המסיימים בהצלחה את לימודיהם בתכנית, ועומדים בכל חובות הנוכחות וההגשה, זכאים לקבל תואר שני M.Ed. בהוראת עברית, המוענק מטעם המכללה האקדמית לחינוך אורנים.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אורנים - המכללה האקדמית לחינוך

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים

פורום לימודי חינוך

קבלה להוראת אנגלית בבתי ספר
סמואל
ללא תגובה
מורה או גננת בחינוך המיוחד
נעמי
ללא תגובה
לימודי המשך - ייעוץ חינוכי
בר
ללא תגובה
קבלה לתואר שני בהבעה ויצירה
יפית בנק
ללא תגובה
סיכוי קבלה לתואר שני בחינוך עם ממוצע 78 בתואר ראשון
נאדרה
ללא תגובה
הסבה להוראת לביולוגיה מסיעוד
יעקוב זמירה
1 תגובות
גננת יכולה לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
נועה
1 תגובות
הרחבת הסמכה לתעודת הוראה בפיזיקה
דינה
1 תגובות
סטאז' בהוראה לאחר חמש שנים מסיום התואר
צפורה
2 תגובות
כמה מרוויחה גננת עם תואר ראשון?
חנה
1 תגובות
ביקוש לגננת בגן עירייה
אושרית
1 תגובות
בירור לגבי תנאי העסקה
שרה
1 תגובות
המשך לימודים אחרי תואר ראשון
אמירה
1 תגובות
מסלול הכשרה למורה שלח
איתן
1 תגובות
הסבה להוראת מוסיקה מחינוך מיוחד
רים חנא
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,701 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן 945 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב 961 חוות דעת

  • 4.1

    שנקר, המכללה להנדסה ולעיצוב 687 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה