לימודי הוראת מדעי הרוח בגישה רב תחומית לתואר שני באורנים - המכללה האקדמית לחינוך

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על הוראת מדעי הרוח תואר שני - מכללת אורנים.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


תואר שני בהוראת מדעי הרוח בגישה רב תחומית במכללת אורנים

 

להיפתח למרחב

 

התכנית לתואר שני בהוראת מדעי הרוח במכללת אורנים שבטבעון, עוסקת בדרכים האפשריות ליצירת גמישות מחשבתית בקרב תלמידים בבתי הספר בישראל, ולפתיחתם לעולם תרבותי ויצירתי, חיצוני ופנימי, ישראלי וכלל עולמי. זאת תוך כדי שגרת הוראת מקצועות האמנות, הספרות, ההיסטוריה ומקצועות נוספים. התכנית נועדה להעמיד מובילי תרבות בבתי ספר, מורים למקצועות ההומניים, מורי של"ח ואנשי חינוך מובילים, שיוכלו לעצב דרכי לימוד יצירתיות וחווייתיות. במהלך התואר השני הסטודנטים עצמם עוברים תהליך סיגול של גישה פתוחה וגמישה לקניית דעת בריבוי של תחומים.

 

תכנית הלימודים

 

התכנית לתואר שני בהוראת מדעי הרוח כוללת פרק לימודים כלליים, שבו הסטודנטים מתעדכנים במחקרים מתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, בגישות מחקריות ובכלי מחקר. התכנית מורכבת בנוסף מלימודים מתודולוגיים, מקורסי חובה ומקורסי בחירה. מעבר לכך, במהלך התואר הסטודנטים מבצעים עבודה יישומית, שתוגש בסיום הלימודים כחיבור מפורט.

 

באמצעות הלימודים המתודולוגיים, הסטודנטים לומדים כיצד לתכנן הוראה באוריינטציה רב תחומית, ואיך להעריך ולבקר תכניות לימוד. לימודי החובה מיועדים להרחבת הידע של הסטודנטים במקצוע שאותו למדו לתואר ראשון, על ידי היכרותם עם נקודות השקה ומפגש שבין תחום זה ובין תחומי דעת נוספים. בלימודי הבחירה ייחשפו הסטודנטים לדילמות תרבותיות וערכיות בחברה הישראלית ובמערכת החינוך, ויוכלו לגבש לעצמם עמדה ערכית מסוימת.

 

בעבודת הגמר היישומית על הסטודנטים לנסח ולהגדיר בעיה קיימת במערכת החינוך, ולמצוא לה מענה רלוונטי אפשרי, הניתן ליישום בשטח. לבחירת התלמידים עומדות שתי אפשריות: כתיבת עבודה סמינריונית מצומצמת (30 עמודים) או כתיבת עבודה מורחבת (60 עמודים), הנבדלות בהיקף הנושאי ובמידת עומק המחקר. העבודה המורחבת כוללת ביצוע מחקר רחב ומעמיק או פיתוח משמעותי של פרויקט חינוכי. ניתן לבחור אף לעסוק בגיבוש תכנית התערבות או בפיתוח יחידת לימוד.

 

 

נושאי מחקר לדוגמא

 

נושאים שנחקרו על ידי תלמידים ממחזורים קודמים כוללים, למשל:

 

  • עיצוב הזהות בחברה רב תרבותית
  • עמדות תלמידי תיכון רוסיים
  • השתקפות נושא השואה בחברה הפלסטינית
  • הוראת ספרות בשילוב קולנוע
  • הצעה לשילוב נושא הרצח הארמני בתכנית הלימודים
  • המעבר להוראה מכוונת עתידנות    
  • שילוב אמצעים חזותיים בהוראה רב תחומית, ומוטיבציה ללמידה    
  • ועוד

 

מסלול ייחודי להוראת של"ח וידיעת הארץ

 

במסגרת תכנית זו לתואר שני בחינוך ניתן להשתתף במסלול מיוחד להוראה רב תחומית של שיעורי של"ח. במהלך מסלול זה לומדים הסטודנטים כיצד ניתן להעשיר את חוויית הלמידה בעת סיור חינוכי, באמצעות השימוש באפשרויות החדשות שמעמידים לרשותנו הטלפון החכם ולוח המגע. בנוסף, הסטודנטים מעשירים את הידע שלהם בנושאים שונים במקרא, בארכיאולוגיה, בספרות, בגיאוגרפיה, באמנות, בחברה הישראלית, בפוליטיקה ועוד. נידונות גם סוגיות של זהות ורב תרבותיות על רקע נופים ומרחבים בישראל.

 

מתכונת הלימוד בתכנית להוראת מדעי הרוח

 

הלימודים נמשכים שנתיים, כאשר ניתנת שנה נוספת להשלמת עבודת הגמר היישומית. הלימודים מתקיימים במהלך יום מרוכז אחד בשבוע. ניתן לקחת קורסים מסוימים המתקיימים בימי שישי, וכן חלק מן הקורסים נלמדים באופן מקוון או בצורה מרוכזת. התכנית כוללת סיורים, מפגשים עם אנשי תרבות ואומנים, הרצאות ועבודה מחקרית עצמאית. מסיימי התכנית זוכים בתואר שני M.Ed בחינוך, ומי שהשלימו עבודת גמר מורחבת, זוכים לאישור מיוחד מטעם המכללה, המעיד על הגשת עבודה מורחבת בציון נושא העבודה.

 

תנאי קבלה

 

בכדי להתקבל לתכנית לתואר שני בהוראת מדעי הרוח בגישה רב תחומית, תידרשו לתואר ראשון באחד מתחומי מדעי הרוח והאמנויות, או לתואר בחינוך, ולממוצע של 80 לפחות. בוגרי חוגים מסוימים ממדעי החברה יוכלו גם כן להתקבל. כמו כן, תידרשו לתעודת הוראה ולניסיון מעשי בהוראה של שלוש שנים לפחות, ולידע באנגלית ברמת מתקדמים 2.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אורנים - המכללה האקדמית לחינוך

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים

פורום לימודי חינוך

הסבה להוראת לביולוגיה מסיעוד
יעקוב זמירה
ללא תגובה
גננת יכולה לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
נועה
1 תגובות
הרחבת הסמכה לתעודת הוראה בפיזיקה
דינה
1 תגובות
סטאז' בהוראה לאחר חמש שנים מסיום התואר
צפורה
2 תגובות
כמה מרוויחה גננת עם תואר ראשון?
חנה
1 תגובות
ביקוש לגננת בגן עירייה
אושרית
1 תגובות
בירור לגבי תנאי העסקה
שרה
1 תגובות
המשך לימודים אחרי תואר ראשון
אמירה
1 תגובות
מסלול הכשרה למורה שלח
איתן
1 תגובות
הסבה להוראת מוסיקה מחינוך מיוחד
רים חנא
1 תגובות
לימודי הסמכה בסמסטר חורף - ניתוח התנהגות
עדוי ויג'דאן
1 תגובות
M.ed בספרות לבעל תואר ראשון
אמאני
1 תגובות
תואר שלישי בתחום ליקוי ראייה ועיוורון
לילך
1 תגובות
מה השכר של מורה בתיכון
דנית
1 תגובות
תואר שני אחרי חינוך חברתי
נרמין
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,701 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת חיפה 1,563 חוות דעת

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין 657 חוות דעת

  • 4.1

    מכון טכנולוגי חולון 588 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה