הוראה ולמידה לתואר שני במכללה האקדמית לחינוך על שם דוד לין

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על מוסמך הוראה ולמידה - דוד ילין.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהוראה ולמידה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין
 
מעצבי דעת
 
בתכנית לתואר שני בהוראה ולמידה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין מרחיבים ומפתחים את הידע המקצועי של מורים ומחנכים בפועל. הלימודים במסלול זה נועדו להכשיר אנשי מקצוע מנוסים בעיצוב תכניות לימוד ובפיתוח יוזמות לשינוי, הן ברמת הלימוד הכיתתי והן ברמת מערכות החינוך שבמסגרתן הם פועלים. כל זאת מתוך ידע נרחב ומיומנות בביקורת, הערכה ומחקר.
 
תכנית הלימודים
 
במסלול לתואר שני בהוראה ולמידה עוסקים בפיתוח של כלי הוראה חדשים, מתוך הרחבת האפשרות להתמקד בתלמיד ובצרכיו. כמו כן, לומדים לפתח יכולת חשיבה ביקורתית באשר לתפקוד החינוך וההוראה – הן ברמת הפרט והן ברמת המערכת. נוסף על כך, הסטודנטים מכירים אסכולות עדכניות הנוגעות לדרכי הוראה ופיתוח חשיבה אצל תלמידי בית ספר, ולומדים כיצד מיישמים אותן, הלכה למעשה.
 
מטרות נוספות של הלימודים במסלול זה הם פיתוח כלי המחקר המודרני בתחום ההוראה והלמידה, היכרות עם דרכי הערכה מתקדמות לצורך עבודה מוצלחת עם כיתות מסוגים שונים, פיתוח הכלים המותאמים להוראה של מגוון אוכלוסיות, והבנה עמוקה יותר באשר לתפקידו של המורה והמחנך ואופן השפעתו על התלמידים.
 
מתכונת הלימוד
 
משך הלימודים במסלול זה לתואר שני בחינוך הוא שנתיים אקדמיות, והיקף הלימודים בתכנית הוא כעשר שעות בשבוע. מתכונת הלימוד היא יומיים בשבוע, כאשר יום אחד מתוכם הוא יום לימודים מלא מהבוקר ועד הערב, וביום השני לומדים בשעות אחר הצהריים והערב בלבד. במהלך המסלול נדרשים הסטודנטים להגיש עבודה סמינריונית, וכן עבודת גמר מחקרית.
 
בשנה השנייה ללימודים הסטודנטים רשאים (אך לא חייבים) לבחור להתמקד בנושא חינוכי מסוים, הקשור לעבודתם. זאת יוכלו לעשות באמצעות השתתפות בקורס ובסמינריון העוסקים בהוראה של אחד מן התחומים: מדעי הרוח, מתמטיקה, מדעי החברה ומדעי הטבע. בנוסף, הם יוכלו להצטרף לקבוצת התמחות, שבה יזכו להנחייה בכתיבת עבודת הגמר.
 
נושאי הלימוד
 
  • אידיאולוגיה ופוליטיקה
  • מחקר איכותני
  • שיטות למחקר כמותני
  • מגדר והוראה שוויונית
  • עקרונות פדגוגיים ודידקטיים
  • הוראה בכיתה הטרוגנית
  • מודלים לתהליכי שינוי ויישומם
  • הערכת הישגים לימודיים
  • תכנון ופיתוח של תכניות לימודים
  • מבט פילוסופי על המחנך
  • הובלת מהלכי שילוב בחינוך הרגיל
  • תיאוריות בהוראה ולמידה
  • פיתוח מקצועי באמצעות מחקר פעולה
  • סביבות למידה מתוקשבות     
  • ידע פדגוגי בהתמקדויות דיסציפלינריות שונות
  • ועוד
  • ביקורות על תפישת ההוראה בחינוך הממוסד     
 
 
תנאי הקבלה
 
ללימודים בתכנית לתואר שני בהוראה ולמידה במכללת דוד ילין יתקבלו מועמדים בעלי תואר ראשון בממוצע סופי של 80 לפחות, שהם גם בעלי תעודת הוראה. בנוסף, עליהם להיות בעלי ניסיון חינוכי מעשי של שלוש שנים לפחות. כמו כן, המועמדים נדרשים לעבור בהצלחה ריאיון על ידי ועדת קבלה. בבית הספר מציינים, כי לתכנית מתקבלים מספר מוגבל של מועמדים.
 
מידע חיוני
 
כדאי לדעת, כי 120 שעות מתוך הלימודים בתכנית מוכרות לצורך קבלת קידום בדרגה לעובדי הוראה החברים בתכנית "אופק חדש". מסיימי תכניות מצטיינים לתואר ראשון במכללה יוכלו להמשיך ישירות ללימודי התואר השני.
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

עוד מסלולי לימוד - המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

חוות דעת של סטודנטים על מוסמך הוראה ולמידה - דוד ילין

התקבלו 8 דירוגיםבציון ממוצע: 3.9 מתוך 5

המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
22/06/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהב את האווירה הביתית, ומעריך את המקצועיות מבחינת ההוראה של המוסד עצמו ושל החוג. אני חושב שניתן קרא עוד...

על הקמפוס

קמפוס קטן נעים ומשפחתי. אני מאוד מאוד אוהב את המראה שלו. פגשתי הרבה מאוד אנשים שונים ממני

טיפים

קחו את הזמן, כל עבודה ומבחן בעיתו. בסוף עוברים הכל, והלימודים מעשירים ומלמדים.

המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
08/06/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

יחס אישי. לימודים ברמה גבוהה. עושר של מידע. מאמרים רלוונטיים לתחום ההוראה.

על הקמפוס

קמפוס חינני, לאחרונה הניחו כורסאות ישיבה וספסלים, גינה ירוקה.

טיפים

ממליצה ללמוד לתואר זה על מנת להיות מורה משמעותי יותר, רלוונטי ועמוק יותר. באופן ברור אני מרגישה שהלי קרא עוד...


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

מה ללמוד כדי להיות גננת משלימה?
סופי
ללא תגובה
לימודי הוראת מתמטיקה לתלמידי תיכון והכנה לבגרויות
מוריה
ללא תגובה
מי שלא מגיע מתחום החינוך המיוחד יכול לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
ענת לוי
ללא תגובה
התמחות בליקויי למידה במסגרת תואר ראשון
טל גורסקי
ללא תגובה
שכר לימוד להוראה מתקנת
ויג׳דאן
1 תגובות
התלבטות בין תעודת הוראה בחינוך מיוחד או יסודי
אופירה
1 תגובות
מסלול חינוך ללקויי שמיעה
זינב
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,956 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    האוניברסיטה הפתוחה1,263 חוות דעת

  • 4.0

    המרכז האקדמי לב1,451 חוות דעת

  • 4.1

    האקדמיה בבצלאל984 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp