רוצה פרטים על תואר שני בקולנוע?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי קולנוע לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני בקולנוע? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בקולנוע

 

התוכנית ללימודי תואר שני בקולנוע מעניקה ידע נרחב בתיאוריות קולנועיות שונות וסטודנטים רבים בוחרים בתחום לימודים זה.

 

לימודי קולנוע נושקים ושואבים ידע מתחומים רבים כגון: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה, אומנות, והיסטוריה. זאת משום שהקולנוע מהווה שיקוף של החברה על כל הבטיה. בשנים האחרונות הקולנוע הישראלי התפתח מאוד ואף זכה להכרה בינלאומית. תחום זה ממשיך להתפתח ויוצרים רבים שואפים לשכלל את הידע שלהם ולהשתלב במחקר או בעשייה קולנועית איכותית בישראל.

 

לימודי תואר שני בקולנוע מעמיקים את הידע הקולנועי של הסטודנט תוך הצגת תיאוריות שונות, ניתוחים של המבע הקולנועי, ההבדלים בין יצירות קולנועיות מלאומים שונים ובמאים שונים. לצד ניתוח יצירות קולנועיות, ניתן מבט רחב על ההיסטוריה של הקולנוע, התפתחויותיו, משמעותו החברתית וכיצד יוצר או משקף מציאות.

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בקולנוע הינה תוכנית לימודים מעשירה ומרחיבת אופקים המעניקה לסטודנט כלים לניתוח עצמאי ובחינה בקורתית של יצירות קולנועיות ותעשיות הקולנוע בעולם.

 

מטרת הלימודים

 

לימודי תואר שני בקולנוע שמים להם למטרה להעמיק את הידע ולשפר את יכולתיהם הטכניות והיצירתיות של הלומדים, ולהכשיר אותם לרמת מומחים בתחומי העריכה, הצילום, הצליל, והתנועה. בוגרי התוכנית יהיו מצויידים בידע ובכלים הנדרשים לעיסוק בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה, והמדיה הדיגיטלית ברמה בין-לאומית וזאת באמצעות קורסים מרכזיים ובינתחומיים מתחומי האומנות השונים.

 

מסלולי הלימוד לתואר שני בקולנוע

 

קיימים שני מסלולי לימוד לתואר שני בקולנוע:

 

  • תואר שני בקולנוע מציע לסטודנטים להתמחות במקצועות הקולנוע כגון: הפקה, בימוי, עריכה, צילום ועוד. תוכנית הלימודים במסלול זה מתמקדת בפן המעשי של תחום הקולנוע וכוללת בתוכה סדנאות וחונכות אישית. במהלך התוכנית הסטודנטים נדרשים להשתתף בפרוייקטים בקולנוע וטלוויזיה ובהוצאתם לפועל.

    בצד העיוני של התוכנית נלמדות תאוריות מודרניות המשיקות לעשייה הטלווזיונית והקלונעית של ימינו במתכונת של דיונים קבוצתיים. כחלק מהדרישות לקבלת תעודת מוסמך בלימודי קולנוע במסלול זה נדרשים הסטודנטים להגיש פרוייקט גמר. פרוייקט הגמר דורש מהסטודנטים יצירתיות המשלבת עבודה מעשית, עיונית ומחקרית.

 

  • לימודי מוסמך בתכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות במסלול קולנוע וטלוויזיה מיועדים להעמיק ולהרחיב את התפתחות המחקר בתחום הטלוויזיה, הקולנוע והמדיה הדיגטלית. תוכנית זו שמה דגש רב יותר על הצד האומנותי והצד התרבותי של יצירות מתחומי הטלוויזיה והקלונוע.

    לימודי תואר מוסמך בתכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות במסלול קולנוע וטלוויזיה מתקיימים בשני מסלולים: מסלול הכולל עבודת גמר ומסלול ללא עבודת גמר.

 

התוכנית לתואר שני בקולנוע משלבת בין תיאוריה ומעשה ומאפשרת התמחות במערכות הפקה, בימוי עלילתי, בימוי דקומנטרי, צילום, מדיה דיגיטלית, ועוד. הלומדים בתוכנית נפגשים עם מגוון רחב של אפשרויות הפקה וטכניקות צילום ונחשפים לתחומי האומנות הרבים המשולבים בעולם הקולנוע, לרבות אומנות, משחק, תיאטרון ופוליטיקה.

 

נושאי הלימוד בתואר הם רב תחומיים והקורסים כוללים תכנים בצילום ותאורה, תסריט ותחקיר, סטילס, מבע קולנועי, בימוי, קול והקלטה, תיאוריות ויישומן, מדיה השוואתית, כתיבה יוצרת, הדרכת שחקנים, מדיה דיגטילית, פסקול, תפאורה, נרטולוגיה ועוד.

 

קהל יעד

 

התכנית לתואר שני בקולנוע מיועדת לבוגרי תואר ראשון המבקשים להתמחות בבימוי, בתסריטאות ובהפקה ולפתח את יכולותיהם בעריכה ובצילום. התוכנית מציעה מערך למידה ודיונים הנוגעים להיבטים העיוניים ולסוגיות תיאורטיות עכשוויות בתעשייה הקולנועית והטלוויזיונית בארץ ובעולם. הלימודים מתמקדים גם בהקניית ידע מעשי ולכן הסטודנטים בתוכנית נדרשים בביצוע פרוייקטים קולנועיים וטלוויזיוניים שונים.

 

דרכי הוראה

 

התוכנית מעודדת עבודה עצמית של הסטודנטים ולכן במרבית השיעורים, הסמינריונים והסדנאות נערכים תרגולים התנסותיים ואישיים.
הסדנאות הן במסגרת כיתות אמן והן במידת חובה ללומדים בהתמחות ראשית או משנית, ורשות עבור תלמידים מהתמחויות אחרות.

 

פרוייקט הגמר של התוכנית

 

התוכנית לתואר שני בקולנוע מחייבת כאמור את הסטודנטים בהגשת פרוייקט גמר יצירתי אשר משולב בעבודה עיונית מחקרית. הפרוייקט נערך במתכונת אקדמית בהיקף של 10-20 עמודים.

 

  • הסטודנטים במגמת בימוי או הפקה נדרשים להגיש סרט קצר, או דרמת טלוויזיה במסגרת פרויקט הגמר. התוכנית מאפשרת לסטודנטים לבחור את הז'אנר המועדף עליהם לעבודה מבין התחומים הבאים: אקספרימנטלי, עלילתי או בדיוני, תיעודי, מולטימדיה או בצירוף זה או אחר של התחומים השונים.

 

  • הסטודנטים במגמת תסריטאות, נדרשים להגיש תסריט עלילתי לסרט באורך מלא, או הצעה מפורטת לסדרה, או לתכנית טלוויזיונית עלילתית קצרה.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לתואר שני בקולנוע הינם: ציון ממוצע של 80 ומעלה בתואר הראשון והגשת תיק עבודות לועדת הקבלה. בוגרי תואר ראשון מחוגים אחרים יידרשו בלימודי השלמה והכשרה למשך שנה אקדמית כמוהם גם בוגרי תואר ראשון בקולנוע אשר סיימו את לימודיהם בהתמחות במגמה עיונית יידרשו להשלמה והכשרה מעשית.

 

ללימודי מוסמך בתכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות במסלול קולנוע וטלוויזיה יתקבלו מועמדים בעלי ממוצע של 85 לפחות בלימודי התואר הראשון, בוגרים מחוגים אחרים יידרשו להשלמה של עשרים שעות סמיסטריאליות בשנת השלמה שעליהם לסיימה בממוצע של 85 לפחות.

 

היכן ניתן ללמוד תואר שני בקולנוע?

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב, סמוך לשדרות) - במכללה האקדמית ספיר הלימודים מתקיימים במסלול M.F.A לקולנוע, הפקה, ותיאוריה. בתואר השני שמים דגש על הקניית כלים ביקורתיים לאנשי קולנוע לצד פיתוח המיומנויות היצירתיות.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - תוכנית הלימודים לתואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב מיועדת לבוגרי החוג בקולנוע וטלוויזיה המעונינים להרחיב ולהעמיק את התמחותם בתחום, לבוגרי תואר ראשון מחוגים שונים המעוניינים לשלב את תחומם עם תחום הקולנוע והטלווזיה. כמו כן, התוכנית מיועדת לאנשי מקצוע כגון: אמנים, אנשי מדיה, פרסום, מורים, ותקשורת בעלי תואר ראשון המעוניניים גם הם להעמיק את הידע והמימונות שלהם.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר השני בקולנוע יכולים להשתלב בעבודה בחברות הפקה, חברות פרסום, בתחנות רדיו, וכאנשי טלוויזיה וקולנוע. הבוגרים יכולים להשתלב גם בעשייה בענף התקשורת או ביצירת קולנוע עצמאי. המעוניינים בכך יוכלו גם ללמוד תעודת הוראה בקולנוע ולהשתלב בהוראת הקולנוע בבתי ספר ובמתנ"סים שונים ברחבי הארץ.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בקולנוע?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בקולנוע?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בקולנוע