רוצה פרטים על תואר שני בפסיכולוגיה רפואית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קיראו על תואר שני בפסיכולוגיה רפואית

רוצה לדעת על תואר שני בפסיכולוגיה רפואית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תואר שני בפסיכולוגיה רפואית

 

הקשר בין התנהגות ומחלות

 

הפסיכולוגיה הרפואית היא ענף ייחודי בתחום הרחב של הפסיכולוגיה בכלל, העוסק ביחסי גוף ונפש. בניגוד לרפואה המשלימה, העוסקת בקשרי גוף ונפש כיחידה אחת, הפסיכולוגיה הרפואית חוקרת את הנושא מכיוון שאינו הוליסטי, אלא מדעי, והיא מתמקדת בהבנתם של קשרים בין גורמים פיזיולוגיים וגורמים התנהגותיים, תוך שהיא חוקרת שאלות בשטח זה ומתמקדת במציאת פתרונות לאנשים הנמצאים במצבי חולי בעיקר. כך, תחום זה יעסוק בנושאים כשמירה על הבריאות – על דרך ההרגל, כטיפול במחלות, כהבנת שאלות התנהגותיות שונות הקשורות בחולי ובבריאות, ועוד. הפסיכולוגיה הרפואית נלמדת כתחום התמחות בלימודי תואר שני בפסיכולוגיה, ובארץ המסלול קיים במספר מוסדות לימוד.

 

על הלימודים

 

מסלול הלימודים נועד להכשיר פסיכולוגים רפואיים הממלאים תפקידים שונים בעיקר במערכות הבריאות ובמרכזים הרפואיים השונים, כמו גם תפקידים בתחומי המחקר הקשורים בהתנהגות ובקשרי גוף ונפש. הלימודים נמשכים כשנתיים, בהיקף של 60 נקודות זכות לתואר ובמסלול שאינו מחקרי (ללא תזה), והם מסמיכים את הבוגרים בתואר M.A בפסיכולוגיה רפואית.

 

תכנית הלימודים היא מקיפה ומעמיקה, והיא כוללת הכשרה והתמחות של הסטודנטים בכל הנושאים הקשורים בתחום זה, וביניהם לימודי הבסיס בתחום, כפסיכופתולוגיה, פסיכו-דיאגנוסטיקה והרחבות בתחומי הפסיכותרפיה, גישות טיפוליות שונות בתחום הייחודי של הפסיכולוגיה הרפואית, אנטומיה ופיזיולוגיה ועוד. בנוסף, נלמדים קורסים מתקדמים שונים – המכשירים את הסטודנטים בהבנה מעמיקה וביכולת יישום בנושאי גוף-נפש והתנהגות של חולים במצבים מסוימים, או בתחום ההתנהגויות המובילות למחלות מסוימות. במסגרת לימודי תואר שני בתחום זה אף משתתפים התלמידים בפרקטיקום – התנסות מעשית תחת הדרכה, ואף נדרשים להגיש עבודות במהלך מסלול הלימודים וכן עבודת גמר מסכמת.

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה רפואית הם תואר ראשון בפסיכולוגיה, או בתחום אחר ממדעי ההתנהגות – בממוצע סיום מינימלי של 89, ובדגש על הקורסים בפסיכולוגיה שנכללו בתואר הראשון (במידה והתואר הראשון הוא מתחום אחר במדעי ההתנהגות). בנוסף, נדרש ציון 90 ומעלה בבחינת מתא"ם המיועדת ללימודי פסיכולוגיה, וכן המלצות מותאמות לכל מועמד. כמובן שיש לוודא את תאי הקבלה המדויקים במוסד הלימודים המבוקש, ובשנת הלימודים המסוימת שבה אתם מבקשים ללמוד.

 

 

היכן לומדים?

 

  • המכללה האקדמית אשקלון - במכללה האקדמית אשקלון מתקיימת תכנית לתואר שני M.A בפסיכולוגיה רפואית עם תזה. בתכנית מכשירים להפעלת תכניות מניעה, אבחון וטיפול במחלות רפואיות המלוות במחלות נפשיות.

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה) - באקדמית עמק יזרעאל מציעים תואר שני M.A בפסיכולוגיה רפואית, שבו מושם דגש על פרקטיקה, התואר כולל פרקטיקום בבתי חולים.

 

  • האקדמית תל אביב יפו - מתקיים מסלול לתואר שני שהיקפו שנתיים, במתכונת לימודי יום. ישנה אפשרות בחירה בין המיקודים: מבוגרים, ילדים, פסיכו-גריאטריה. ניתן לבחור בין מסלול מחקרי למסלול ללא תזה.

לסיכום

 

לימודי תואר שני בפסיכולוגיה רפואית יכשירו אתכם בכל הידע הנדרש בתחום מרתק וייחודי בענף הפסיכולוגיה – תחום העוסק בקשרי גוף ונפש, לאורן של התנהגויות בזמן מחלה, והתנהגויות הגורמות מחלות. בתום הלימודים יוכלו הבוגרים להשתלב במכונים רפואיים ובבתי חולים, ולעסוק בתחומים השונים הקשורים בטיפול נפשי באנשים עם מחלות פיזיות שונות, ובנוסף – יוכלו להשתלב באקדמיה ובתחומי המחקר השונים, וכמובן – להמשיך ללימודים מתקדמים אף יותר.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בפסיכולוגיה רפואית?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בפסיכולוגיה רפואית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בפסיכולוגיה רפואית
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בפסיכולוגיה רפואית