רוצה פרטים על תואר שני בפילוסופיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי פילוסופיה לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני בפילוסופיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בפילוסופיה

 

לימודי תואר שני בפילוסופיה מיועד בראש ובראשונה לאנשים חושבים. האוניברסיטאות בישראל מציעות לימודים אלו אשר כוללים סמינרים בנושאים שונים ומגוונים. תוכנית הלימודים מתאימה לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע הפילוסופי שלו, להעמיק את ההבנה הפילוסופית, באמצעות דיונים וקריאה מרובה של טקסטים פילוסופיים שונים.

 

לימודי פילוסופיה כוללים מספר ענפים מרכזים כגון: האסתטיקה, אשר בוחנת את מושג היופי, הלוגיקה, אשר בוחנת את מושג ההיגיון, האתיקה- תורת המוסר, המטאפיסיקה ועוד.

 

תוכנית לימודים

 

תוכנית הלימודים לקראת תואר שני בפילוסופיה לרוב כוללת תחום התמחות ובחירה בין לימודים במסלול המחקרי אשר מצריך הגשה של עבודת מחקר מקיפה בנושא ההתמחות (תזה) לבין המסלול הלימוד העיוני. תוכנית הלימודים משתנה ממוסד למוסד, בעקבות תחומי ההתמחות של הסגל האקדמי המלמד במחלקה.

 

בין הנושאים השונים ניתן ללמוד על הפילוסופיה של הדת, הפילוסופיה המזרחית המשוות ועל הפילוסופיה של המדע והרציונאליות- תוכנית לימודים שבוחנת את השאלות הפילוסופיות בתכניהם של המדעים השונים ושאלת ההצדקה הרציונאלית של התיאוריות במדע המודרני. בוגרי תארים ראשונים מתחום מדעי הרוח, או בוגרי תואר ראשון מתחומים אחרים, יוכלו ללמוד לימוד השלמה ולהנות מתוכנית לימודים מעשירה ומרתקת שתעניק להם את התואר M.A מוסמך בפילוסופיה.

 

מסלולי לימוד

 

תוכנית הלימודים לקראת תואר שני בפילוסופיה מוצעת בשני מסלולי לימוד עקריים:

 

  • המסלול המחקרי - במסלול זה על הסטודנט לבחור נושא למחקר כבר שבנה הראשונה ללמודים ולאת מנחה מהסגל האקדמי, בעל תחום התמחות קרוב שינחה אותו במהלך המחקר. הלימודים במסלול זה מאפשרים המשך ללימודי תואר שלישי (תואר דוקטור).

 

  • מסלול הלימודים העיוני - במסלול זה אין צורך בהגשת עבודת מחקר, אולם, על הסטודנט להשלים מפרק רב יותר של סמינרים והמסלול אינו מאפשר המשך ללימודים מתקדמים.

 

נושאי הלימוד

 

נושאי הלימוד משתנים בהתאם למוסד הלימודים הנבחר, כאשר לרוב, תוכנית הלימודים כוללת סמינרים חובה וסמינרי בחירה. לדוגמא רשימה של חלק מהסמינרים במוצעים במוסדות הלימוד השונים:

 

  • בעיות נבחרות בפילוסופיה של המדע
  • קריאה וכתיבה פילוסופית
  • מחשבה מדינית
  • היסטוריה אינטלקטואלית של אירופה
  • פילוסופיה של המדעים הקוגניטיבים
  • הפילוסופיה של מישל פוקו
  • אתיקה וגבולות של הפילוסופיה
  • מחשבה מדינית במאה ה-20
  • הפילוסופיה של ההסתברות

 

משך הלימודים

 

לרוב, תוכנית הלימודים לתואר שני בפילוסופיה אורכת כשנתיים אקדמיים, אך היא תלויה בהתקדמות האישית של הסטודנט במידה ונבחר המסלול המחקרי ועליו עבודת מחקר.

 

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה משתנים בהתאם למוסד הלימוד הנבחר. לרוב תנאי הקבלה מצרכים ציון של 80 ומעלה בלימודי התואר הראשון ומעבר של ועדת קבלה. בוגרי תואר ראשון שאינו בפילוסופיה יידרשו בקורסי השלמה על מנת להתקבל.

 

מוסדות הלימוד

 

כל האוניברסיטאות בישראל מציעות תוכנית לימודים לקראת תואר שני בפילוסופיה, כאשר תוכניות הלימוד המוצעות שונות ממוסד למוסד. ניתן ללמוד את התואר באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב, באוניברסטית תל אביב, באוניברסיטה העברית שבירושלים, באוניברסיטת בר אילן ובאוניברסיטת חיפה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי תואר שני בפילוסופיה יוכלו להמשיך ללימודים מתקדמים (לאלו שבחרו את המסלול המחקרי) ולהשתלב במחקר והוראה אקדמית. בנוסף, בוגרי התואר יכולים לעסוק בכתיבה לאמצעי התקשורת (עיתונות וטלוויזיה) בעריכה, תרגום וכתיבה בהוצאות הספרים ובעוד מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בפילוסופיה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בפילוסופיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בפילוסופיה יהודית - לימודים של יום בשבוע
לימודים בשנת שבתון לתואר שני בפילוסופיה יהודית בנתניה
תואר שני בפילוסופיה לבוגר מנהל עסקים ומשפטים