רוצה פרטים על תואר שני בסיעוד?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בסיעוד

רוצה לדעת על תואר שני בסיעוד? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בסיעוד

 

סיעוד הינו אחד ממקצועות הרפואה הרבים. מדובר במקצוע הכולל את תפקידם של האחים והאחיות המספקים טיפול רפואי למטופלים במוסדות הבריאות השונים. מקצוע זה דורש ידע מעמיק בתחום הרפואה, הטכניקות הטיפוליות השונות ויחסי האנוש. לימודים אלו מתמקדים בפיתוח מקצועי ואקדמי אשר נועד לקדם את הבריאות וליצור צוותים סיעודיים מתקדמים.

 

מטרת הלימודים היא להעניק ידע עיוני, מחקרי וקליני בתחומי הסיעוד השונים כמו גם את הכלים אשר יאפשרו להם להעניק את הטיפול הסיעודי המתקדם ביותר ולהתמודד עם האתגרים שתחום הבריאות והרפואה בישראל מציבים בפניהם.

 

למי הלימודים מתאימים?

 

הלימודים מתאימים לבעלי תואר ראשון בסיעוד אשר עובדים בתחום ומעוניינים להעמיק את הידע שלהם בענף, וזאת בכדי לתת טיפול סיעודי ברמה הגבוהה ביותר. העמקת הידע כוללת למידת טכניקות חדישות, פיתוח מיומנויות הפיקוח, ההוראה, הניהול והרחבת הידע הרפואי.

 

תוכנית הלימודים

 

כניסת הטכנולוגיה והחידושים הרבים לתחום הרפואה, מחייבים מהעוסקים בענף לפתח ולשפר את רמתם המקצועית ומיומנותם. תחום הסיעוד, המהווה חלק משמעותי מתחום הרפואה, עובר גם הוא שינויים רבים וביניהם תהליכי התמקצעות. לימודי תואר שני בסיעוד שואפים להכשיר אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים שישתלבו בתפקידים מגוונים בתחום הסיעוד. תוכניות הלימוד בסיעוד מעשירות את היסודות המדעיים עליהם נשענת העשייה הסיעודית, ההוראה, הפיקוח והניהול.

 

הלימודים מכינים את הסטודנטים לבצע ביעילות ובמקצועיות את התפקידים הסיעודיים הכוללים בין היתר את מקצועות ההדרכה וההוראה ליחיד ולמשפחה, שיפור האיכות של העשייה הסיעודית ועוד.

 

מסלולי לימוד

 

לימודים אלו אורכים כשנתיים והם אפשריים במסלול מחקרי, במסלול קליני ובמסלול משולב להוראה. המסלול המחקרי, הכולל תזה, נועד לפתח את הכושר המחקרי של הסטודנטים ולאחריו ניתן להמשיך ללימודי תואר שלישי. המסלול הקליני לא כולל תזה ובמסגרתו מרחיבים הסטודנטים את הידע ואת ההשכלה האקדמית בתחום, ובמסגרת המסלול המשולב להוראה מקבלים הסטודנטים

הכשרה להוראה.

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בסיעוד נחלקים למספר מגמות:

 

  • תזונה
  • סיעוד גרונטולוגי-גריאטרי
  • חינוך לסיעוד
  • סיעוד משולב גריאטריה ואונקולוגיה
  • סיעוד הילד והאישה
  • טיפול בקשיש
  • סיעוד אונקולוגי
  • שיטות טיפול באונקולוגיה
  • טיפול נמרץ
  • ועוד...

 

תכני הלימוד

 

תכני הלימוד הם רבים במיוחד וכוללים בין היתר נושאים כגון מבוא למנהל, פסיכולוגיה התפתחותית, שיטות מחקר, סטטיסטיקה, סוציולוגיה של הבריאות, כלכלת בריאות, פסיכולוגיה וסוציולוגיה. הלימודים כוללים גם נושאים רבים מתחום מדעי החיים כגון אנטומיה, מיקרוביולוגיה, פרמקולוגיה קלינית, כימיה וביוכימיה, פיזיולוגיה גנטית, פתולוגיה, אמבריולוגיה ואפידמיולוגיה ועוד.

 

הלימודים הקליניים כוללים נושאים כגון סיעוד בגריאטריה, סיעוד המתבגר, סיעוד הילד, סיעוד במיילדות, סיעוד בקהילה, סיעוד במחלות פנימיות, סיעוד בגניקולוגיה, סיעוד בבריאות הנפש, סיעוד במצבים דחופים ועוד.

 

תנאי קבלה

 

ברוב מוסדות הלימוד מתקבלים אחים ואחיות מוסמכים ובוגרי בתי ספר לסיעוד, שברשותם תואר ראשון בסיעוד. המועמדים נדרשים להיות בעלי ממוצע ציונים בלימודי התואר הראשון של 80 - 85 לפחות. כמו כן, יתקבלו לתוכנית בעלי תואר ראשון מתחומים שאינם סיעודיים, כאשר במקרים אלה המועמדים נדרשים להשלים קורסי יסוד בהתאם להחלטת ועדת קבלה ללימודי תואר מוסמך של המוסד. בחלק ממוסדות הלימוד קיימת דרישה לעמוד בריאיון קבלה אישי ולעבור בחינת כניסה באנגלית בציון של 70 לפחות.

 

 

היכן לומדים?

 

לימודי תואר שני בסיעוד מוצעים במוסדות הלימוד הבאים:

 

  • הקריה האקדמית אונו (קמפוס סביון): בשנת תשפ"ה ייפתח מסלול תואר שני בסיעוד, עם התמחות בניהול הטיפול (Case Manager), מטרת התכנית הכשרת אחיות ואחים לתפקיד מנהל הטיפול. משך התכנית 4 סמסטרים עוקבים.

 

  • אוניברסיטת חיפה: באוניברסיטת חיפה אפשר ללמוד לתואר שני בסיעוד במסלול עם תזה שאורכו כשלוש שנים או במסלול ללא תזה שנפרש על פני כשנתיים. ניתן להתמחות בתחום ניהול החוסן בענף הסיעוד.

 

  • המכללה האקדמית צפת: התכנית לתואר שני בסיעוד של המכללה האקדמית צפת מאפשרת לעובדים בתחום הסיעוד לפתח את המיומנויות המקצועיות שברשותם ובמקביל ללמוד כיצד לקדם מדיניות חדשנית במערכת הבריאות.

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה): במכללה מתקיימת תכנית לתואר שני בסיעוד (M.A) שהיקפה שנתיים, התכנית כוללת התמחות במנהיגות קלינית בסיעוד, אשר מעניקה לאחים ולאחיות כלים לקידום מנהיגות קלינית וניהולית.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: תואר שני בסיעוד של אוניברסיטת תל-אביב מתקיים במגמת מנהל, או במגמה קלינית. הסטודנטים יכולים ללמוד במסלול עם או ללא עבודת גמר. 

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית מתקיימת תכנית מוסמך בסיעוד קליני מתקדם. התכנית מתמקדת בקבלת החלטות קליניות המבוססות ראיות וכן בניהול הטיפול.

 

  • קמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון (אילת): בקמפוס ניתן להשתתף בלימודי תואר שני בסיעוד, שמשכם בין 4-5 סמסטרים. הלימודים מתקיימים באופן מרוכז, אחת לשבוע.

 

תעודות והסמכה

 

לימודי תואר שני בסיעוד נושאים אופי קליני מובהק ומשולבים בלימודי התמחות במסגרת קורסים על-בסיסיים. בוגרי התואר זכאים לתואר מוסמך (M.N) בסיעוד. בנוסף לתואר, בוגרי התוכנית ממלאים את דרישות הקדם לתואר מומחה קליני בסיעוד ,מטעם משרד הבריאות.

 

אפשרויות תעסוקה

 

לאחר סיום הלימודים יוכלו הסטודנטים להמשיך את תפקידם כאחיות ואחים ולאייש תפקידים בכירים. כמו כן, יוכלו הבוגרים להשתלב במחלקות סיעודיות במגזר הפרטי. בנוסף, יוכלו בוגרי הלימודים לעבוד בתפקידים מחקריים במגזר הציבורי או להמשיך ללימודי דוקטורט במסגרת לימודי המסלול המחקרי.

 

בוגרי תואר שני בסיעוד יוכלו להתמחות בתחומים שונים במחלקות בתי החולים : כגון התמחות בחדרי ניתוח, התמחות בחדרי טיפול נמרץ וכדומה. בנוסף יוכלו הבוגרים לעסוק בניהול שירותי סיעוד של בתי חולים, של קהילות, של מרפאות ובתי אבות, לעסוק בהדרכה במוסדות שונים וכדומה.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בסיעוד?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בסיעוד?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
האם ניתן לעשות הסבה לרפואה מתואר שני בסיעוד?
תואר שני בסיעוד לחרדות
תואר שני בסיעוד לדתיות
הסבה לפסיכולוגיה קלינית לבוגרי תואר שני בסיעוד באריאל
תואר שני בסיעוד בהפרדה
יש תואר שני בסיעוד בשילוב מומחיות קלינית?