רוצה פרטים על תואר שני בסטטיסטיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בסטטיסטיקה

רוצה לדעת על תואר שני בסטטיסטיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בסטטיסטיקה

 

הסטטיסטיקה היא תורה היושבת בבסיסו של המחקר המדעי והאקדמי ובאמצעותה אפשר להבין ולצפות תהליכים תוך עמידה על דפוסי התנהגות מסוימים. לימודי סטטיסטיקה שייכים לפקולטה למדעי החברה ולימודי תואר שני בתחום מוצעים בכלל האוניברסיטאות המובילות בישראל.

 

הסטטיסטיקה מאפשרת להתמודד עם מצבי אי-ודאות ועם משאבים מוגבלים תוך שימוש במודלים ובכלים מתמטיים וחישוביים. הלימודים לתואר שני בסטטיסטיקה מיועדים להשביח ולשכלל את היכולת של העוסקים בתחום לנתח ולפתור בעיות. הם מספקים לסטודנטים מודלים לתיאור שוני טבעי שנצפה בנתונים ומצבי אי-ודאות וידע נרחב במתמטיקה ובמחשבים, המשמש כבסיס חיוני לפיתוח שיטות לחקור ולנתח בעיות.

 

 

בחירת התמחות

 

לימודי תואר שני בסטטיסטיקה מקנים לסטודנטים ידע מעמיק והתמחות בתחומים ספציפיים וייעודיים של הסטטיסטיקה. בוגרי התוכנית יהיו מסוגלים להתאים באופן מדוייק ככל האפשר את הכלים המתמטיים בהם משתמשת הסטטיסטיקה לתחום בו מיושמים אותם כלים. תחומי המחקר של התוכנית כוללים הסתברות ותהליכים סטוכסטיים, תיאוריה סטטיסטית, חקר ביצועים, מודלים מתמטיים בגנטיקה, תורת המשחקים וכלכלה מתמטית.

 

תואר שני בסטטיסטיקה מתאפשר בכמה התמחויות , בהן:

 

  • סטטיסטיקה יישומית - סטטיסטיקה היא כלי מרכזי בכל תחומי המדע והטכנולוגיה ועוסקת בניתוח נתונים והסקת מסקנות מתוכם. מסלול זה מכשיר את הסטודנטים לעסוק ביישומים המעשיים של הסטטיסטיקה ומספק להם רקע תיאורטי למחקר בתחום.

 

  • ביוסטטיסטיקה - ביוסטטיסטיקה עוסקת בהתאמה אופטימאלית של יישומים סטטיסטיים שונים לתחומי המחקר הרפואי, בהם ניסויים קליניים או אפידמיולוגיה. הסטודנטים במסלול זה נחשפים לנושאים רלוונטיים דוגמת אפידמיולוגיה, סטטיסטיקה ,מדעי החיים והרפואה המכשירים אותם לפעול כשותפים סטטיסטיים בחקר הרפואי והביולוגי.

 

  • סטטיסטיקה והסתברות - הסטודנטים במסלול זה מוכשרים לעסוק בהיבטים התיאורטיים של תורת ההסתברות והסטטיסטיקה.

 

  • חקר הביצועים - בהתמחות זו הסטודנטים לומדים לבצע ניתוח נתונים בשיטות ובמודלים סטטיסטיים, המאפשרים הסקת מסקנות לצורך ניצול יעיל של משאבים. ההתמחות בחקר ביצועים משלבת ידע תיאורטי ויישומי ומתמקדת בהיבטים סטוכסטיים של חקר הביצועים

 

נושאי לימוד

 

בין נושאי הלימוד שנלמדים בתוכניות הלימודים לתואר שני בסטטיסטיקה:

 

  • הסתברות מתקדמת ויישומית
  • תכנות דינמי
  • ניתוח הישרדות
  • סטטיסטיקה חישובית
  • דגימה ואמידת שונות
  • ייעוץ סטטיסטי
  • ניתוח נתוני שכיחות
  • הסתברות יישומית
  • זרימה בקשתות
  • הסתברות ותהליכים מקריים
  • תורת התורים
  • תורת המיקום
  • מודלים גרפיים הסתברותיים
  • תכנון לא ליניארי
  • ועוד

 

למי מיועד התואר?

 

תואר שני בסטטיסטיקה מיועד לאקדמאים בעלי תואר ראשון במדע החברה ואו במדעים מדויקים ממוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. הקבלה ללימודים תלויה בציוניו של הבוגר בתואר הראשון. כמו כן, בוגרים מצטיינים יכולים להמשיך למסלול ישיר לדוקטורט.

 

 

שילוב לימודים עם תואר נוסף

 

החוג לסטטיסטיקה באקדמיה מקיים בדרך כלל קשרים הדוקים עם חוגים אחרים כמו מנהל עסקים, משפטים, כלכלה, מתמטיקה, כימיה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה וכדומה. תוכניות הלימוד לתואר מוסמך בסטטיסטיקה אפשריות גם בשילוב עם תואר נוסף. לדוגמא, תואר שני בסטטיסטיקה ומנהל עסקים או תואר שני בסטטיסטיקה וכלכלה.

 

קהל יעד

 

הלימודים לתואר השני בסטטיסטיקה פונים בעיקר לאקדמאים בעלי תואר ראשון במדעי החברה או במדעים מדוייקים, המעוניינים לעסוק בסטטיסטיקה ולהעמיק ולחקור מודלים מתקדמים.

 

מוסדות הלימוד המפעילים תוכנית לימוד לתואר שני בסטטיסטיקה

 

תוכניות לימודים לתואר שני בסטטיסטיקה מוצעות כיום באוניברסיטאות המובילות בישראל, בהם:

 

  • האוניברסיטה העברית - המחלקה לסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית הינה מחלקה מובילה המפעילה לימודי סטטיסטיקה לתואר שני בהתמחויות הבאות - ביוסטטיסטיקה, חקר ביצועים, סטטיסטיקה רשמית ושיטות סטטיסטיות. יו"ר המחלקה הינו פרופסור משה חביב, בוגר אוניברסיטת ייל (ארצות הברית).

 

  • אוניברסיטת חיפה - אוניברסיטת חיפה מפעילה לימודים לתואר שני בסטטיסטיקה בתחומים רבים וביניהם לימודי איכות, אקטואריה, לוגיסטיקה, ביוסטטיסטיקה, סטטיסטיקה עיונית, סטטיסטיקה יישומית והסתברות יישומית. כמו כן, האוניברסיטה מפעילה מסלול מואץ ללימודי תואר ראשון ושני בסטטיסטיקה בתוך שמונה סמסטרים בלבד.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - תוכניות הלימוד בבית הספר למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב כוללת לימודי תואר שני בסטטיסטיקה יישומית, סטטיסטיקה וחקר ביצועים, ביוסטטיסטיקה והסתברות, וסטטיסטיקה תיאורטית.
     

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה, האם יש מלגות ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי לימודי תואר השני בסטטיסטיקה יוכלו להשתלב כחוקרים, כיועצים וכמומחים בתחומם בארגונים שונים המשתמשים בכלים סטטיסטיים כחלק משגרת פעילותם, בהם: מכוני סקרים, מוסדות ממשלתיים וחברות ייעוץ עסקי. רבים מהם גם משתלבים במשרדי הממשלה השונים ובלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בסטטיסטיקה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בסטטיסטיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
איפה כדאי ללמוד תואר שני בסטטיסטיקה?
תואר שני בסטטיסטיקה - האם יש ביקוש לתחום?
תואר שני בסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב - השלמות
תואר שני בסטטיסטיקה - אחרי תואר בפסיכולוגיה
תואר שני בסטטיסטיקה - יישומית, ביוסטטיסטיקה או חקר ביצועים?
האם תואר שני בסטטיסטיקה מאפשר להשתלב בתחום ניתוח נתונים?
תואר שני בסטטיסטיקה או בניהול תעשייתי?