רוצה פרטים על תואר שני בחינוך מיוחד?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בחינוך מיוחד

רוצה לדעת על תואר שני בחינוך מיוחד? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך מיוחד

 

החינוך המיוחד נועד לסייע לתלמידים הסובלים ממוגבלויות שונות. עסקינן בשיטה חינוכית אשר יכולה להינתן כתוספת לתוכניות הלימוד הרגילות, במקום חלקים מסוימים במערכת הרגילה, או במסגרת מיוחדת המיועדת לחינוך מיוחד בלבד. גופי החינוך המיוחד במדינה פועלים הן כמערכות עצמאיות והן כחלק ממערכת החינוך הכללית.

 

החינוך המיוחד שואף לגשר על פערים חברתיים, השכלתיים, רגשיים, ושיקומיים של תלמידים במסגרות החינוך השונות. מדובר במערכת מיוחדת אשר בבסיסה בתפיסות חברתיות המסייעות לתלמידים עם מוגבלות להשתלב בחברה. במהלך השנים, גוברת המודעות לחינוך המיוחד בישראל ומתפתחות תוכניות אקדמיות רבות המתמחות בענף זה.

 

במסגרת תוכניות אקדמיות אלו, פועלים מסלולים ללימודי תואר שני בחינוך במגוון מוסדות לימוד בישראל.

 

מדוע ללמוד לתואר שני בחינוך מיוחד?

 

מטרתן של תוכניות הלימוד לתואר שני בחינוך מיוחד הינה להעמיד אנשים משכילים בעלי ידע אקדמי עשיר לטובת בתי הספר. בוגרי התוכנית, פונים לאחר השלמת התואר לתפקידים בכירים המצריכים ראש גדול, יצירתיות, מנהיגות, אידיאולוגיה, ועוד.

 

בוגרי לימודי חינוך מיוחד עשויים להשפיע על מערכת החינוך מבפנים ולסייע בשיפור מצבם של מאות ואלפי תלמידים בישראל הסובלים מלקויות למידה. לימודים אלה מקנים לסטודנטים ידע משמעותי, המבוסס על שנים רבות של מחקר וניסיון בשטח, בנושאים הרלוונטיים לילדים ולבני נוער עם מוגבלות. בסיום התואר השני, יכולים אנשי ההוראה ליישם את הידע הנלמד כדי לסייע לתלמידיהם המתמודדים עם מוגבלויות שונות (חושיות, פיזיות, לקויות למידה, וכדומה), לקדם עצמם מבחינה לימודית, חברתית, ואישית.

  

 

נושאי לימוד 

בין הנושאים הנכללים בתואר המוסמך:

  • הפרעות רגשיות.
  • מחקר יישומי בחינוך.
  • הספקטרום האוטיסטי.
  • פסיכולוגיה התפתחותית.
  • תלמידים כבדי שמיעה וחירשים.
  • טכנולוגיות תקשורת תומכת וחלופית.
  • לקויות למידה - דיסלקציה, דיסקלקוליה, הפרעות קשב וריכוז. 
  • ועוד.

 

מסלולי לימוד - תואר עם תזה ותואר ללא תזה

 

ברבים מבין מוסדות הלימוד, באפשרות הסטודנטים לבחור בין המסלולים הבאים:

  • מסלול מחקרי: מסלול עם כתיבת תזה. מתאים למעוניינים להמשיך לתואר שלישי ולהשתלב במחקרי.
  • מסלול עיוני (ללא תזה): מדובר במסלול ללא כתיבת תזה, המתאים לאנשי הוראה שברצונם לקדם ולהרחיב את הידע שברשותם.

 

 

כמה זמן לומדים?

 

משך התכנית משתנה ממוסד למוסד. במרבית המקרים, אורך הלימודים שנתיים. עם זאת, במקרים מסוימים היקף הלימודים במסלול המחקרי (עם תזה) הינו שלוש שנים, כאשר השנה השלישית מוקדשת ברובה לביצוע עבודת המחקר. כמו כן, קיימים מוסדות המציעים מסלולים המרוכזים בשנה אחת בלבד.

 

תואר שני בשנה אחת


בחלק מן המוסדות, מוצעים מסלולים לתואר שני בשנה אחת, במסגרת זו לומדים בשלושה סמסטרים רצופים (לרבות סמסטר קיץ). הלימודים מתקיימים ביומיים מלאים במהלך השבוע. בחלק מן המוסדות מאפשרים לסטודנטים לבחור בין תכנית חד שנתית לבין תכנית דו שנתית, בהתאם לצורכים וללוח הזמנים המקצועי. תואר שני בשנה מוצע באוניברסיטת בר-אילן.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך מיוחד משתנים ממוסד למוסד ומעת לעת, אולם במרבית המקרים יש לעמוד בתנאים הבאים:

  • תואר ראשון בחינוך מיוחד בממוצע 85 - 80 ומעלה (משתנה ממוסד למוסד).
  • או - תואר ראשון במקצוע טיפולי או פרא רפואי משיק, כגון פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, או קלינאות תקשורת, בממוצע 85 ומעלה.
  • ניסיון מקצועי בחינוך המיוחד.
  • תעודת הוראה.
  • המלצות אקדמיות ומקצועיות.
  • ראיון אישי או ועדת קבלה.
  • ישנם מוסדות לימוד המאפשרים את קבלתם של אקדמיים שאינם בעלי הסמכה בחינוך. אקדמאים אלו ידרשו לעמוד בקורסי השלמה במהלך הסמסטר הראשון ללימודיהם.

 

היכן לומדים? 

  • אוניברסיטת חיפה: במסלול זה באוניברסיטת חיפה ניתן ללמוד גם בהתמחויות הבאות: אוטיזם ולקויות התפתחותיות, מחשבים, הפרעות רגשיות, ומסלול אישי מחקרי. אורך התכנית ללא תזה שנתיים, ואורך התכנית המחקרית שלוש שנים.

 

  • מכללת לוינסקי (תל אביב): זהו אחד המסלולים שבהם ניתן לבחור במכללה לחינוך, מסלולים נוספים כוללים חינוך לשוני בחברות רב תרבותיות, הגיל הרך, הוראה ולמידה ועוד.

 

  • אוניברסיטת בר-אילן (רמת גן): ניתן לבחור בין מסלול עם תזה לבין מסלול ללא תזה. קיים גם מסלול עם התמחות בספקטרום האוטיסטי. הסטודנטים יכולים לבחור בין מתכונת דו שנתית לבין מסלול שהיקפו שנה אחת בלבד.

 

  • הקריה האקדמית אונו (קמפוס סביון): זוהי אחת מן ההתמחויות בתואר השני בחינוך בקמפוס סביון, הלימודים מתקיימים במתכונת בוקר היברידית, אחת לשבוע. ניתן לשלב לימודי תעודה כגון הוראה מותאמת, אבחון דידקטי, ואימון הורים לילדים עם מוגבלות. משך התואר הינו שנתיים.

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה): בתואר השני M.A במסלול זה, שאורכו שנתיים, נכללים גם לימודי תעודה בתחום ההערכה והטיפול בלקויות למידה. ניתן לבחור בין מסלול עם תזה לבין מסלול ללא תזה.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

קיים ביקוש מתמקד לאנשי הוראה בחינוך המיוחד במדינת ישראל וגורמים רבים, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, עוסקים רבות בקידומו. בסיום לימודיהם, יוכלו המוסמכים להשתלב בתפקידי מפתח במערכת החינוך. לצד תפקידי הוראה, ניתן להשתלב גם בתפקידי רכזי שילוב, מנהלי מרכזי תמיכה יישוביים (מתי"א), ועוד. ישנה אפשרות לעסוק גם בתפקידים כגון מאבחנים דידקטיים ומורים להוראה מתקנת, בכפוף להשלמת לימודי תעודה נוספים (אשר בחלק מן המקרים כלולים בתואר השני). כמו כן, באפשרות המוסמכים להמשיך לתואר שלישי ולהשתלב במחקר. יש לציין כי כדי להמשיך לתואר שלישי, חובה להשלים את הלימודים במסלול המחקרי ולהגיש את עבודת התזה.

 

מקצוע זה הוא מרתק ודורש מהעוסקים בו יצירתיות, אידיאולוגיה, אמונה, רצון להשפיע ויכולות חינוכיות. הפעילות בתחום החינוך המיוחד מעניקה לעוסקים בו סיפוק רב ותחושת הגשמה.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחינוך מיוחד?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחינוך מיוחד?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בחינוך מיוחד - לקויות למידה
שכר לימוד לתואר שני בחינוך מיוחד
תואר שני בחינוך מיוחד בדרך לתואר שלישי
תואר שני בחינוך מיוחד - ניהול מעון שיקומי
תואר שני בחינוך מיוחד ללא תעודת הוראה
תואר שני בחינוך מיוחד לבעלי הכשרה באבחון דידקטי
תואר שני בחינוך מיוחד בשנת שבתון