תואר שני בחינוך - המרכז ללימודים אקדמיים

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על המרכז ללימודים אקדמיים - תואר שני בחינוך.

המידע באתר הועיל ל91% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך במרכז ללימודים אקדמיים


מחנכים ומשנים את פני החברה


כיום אין ספק כי מערכת החינוך היא מעמודי התווך של כל חברה. בה גדל ומתפתח הדור הבא של אזרחי המדינה ובה רוכשים התלמידים הצעירים ערכים וידע. אנשי ההוראה צריכים לשלוט, אם כן, בכל היבטים של עבודת החינוך, כמו למשל הפן הפדגוגי, החברתי, התרבותי, הניהולי והפסיכולוגי. התפתחויות טכנולוגיות מצריכות מעבר ללמידה מתוקשבת ומשוכללת יותר, שמשנה את אופיים של מוסדות החינוך עצמם.


התואר השני בחינוך מאפשר לסטודנטים לרכוש כלים מתקדמים אותם יוכלו ליישם בעבודתם במערכת החינוך בישראל. במרכז ללימודים אקדמיים מציעים מגוון מסלולי התמחות, שמאפשרים התמקדות במאפיינים ייחודיים במערכת החינוך. במהלך התואר הסטודנטים עוסקים במחקר עצמאי ומתנסים באופן מעשי בהוראה במסגרות שונות.


קהל היעד


תואר השני בחינוך מתאים לאנשי הוראה במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, לעובדים בעמותות ובארגונים חברתיים, ולעוסקים בענפים השונים של מדעי החברה ואף מקצועות טכנולוגיים. למסלול יש אופי חברתי וקהילתי ניכר והוא מיועד במיוחד לאנשים בעלי ניסיון בעבודה עם ילדים ונוער.


התמחויות

 

 

  • חינוך, חברה ותרבות: התואר השני בחינוך, חברה ותרבות נוגע בסוגיות תרבותיות בחברה הישראלית ובשילובן במערכת החינוך. הסטודנטים דנים בהיבטים של שינוי חברתי בארגונים ובמוסדות.

 

 

  • ייעוץ חינוכי: התואר השני בייעוץ חינוכי מכשיר יועצים למערכת החינוך הפורמלית. במהלך התואר, לומדים מגוון תיאוריות פסיכולוגיות ודרכים לתיווך בין התלמידים והוריהם לבין המערכת.

 

 

  • תקשוב ולמידה: התואר השני בתקשוב בלמידה עוסק ביתרונות של שילוב של מערכות טכנולוגיות במוסדות לימוד ובאופן השכלול של מערכות אלה.

 

 

  • חינוך לגיל הרך: במסגרת התואר השני בחינוך לגיל הרך, לומדים הסטודנטים הן על ההיבטים ההתפתחותיים בגילאים מוקדמים, והן את מיומנויות המקצוע שנדרשים להובלה במוסדות חינוך.

 

 

  • חינוך מיוחד: התואר השני בחינוך מיוחד מכשיר את הסטודנטים להשתלבות בתפקידים בכירים במערכת החינוך המיוחד. הם דנים בטיפול ובהיבטים הלימודיים שכרוכים בעבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים במגוון גילאים, תוך התאמת התנאים לכל אחד מהתלמידים.

 

 

  • ניהול וארגון מערכות חינוך: התואר השני בניהול וארגון מערכות חינוך מכשיר מנהלים הבקיאים הן בפן הארגוני של העבודה החינוכית והן בפן הפדגוגי שלה. הסטודנטים מכירים שיטות ניהול שונות ודנים בהיבטים כמו משאבי אנוש, תקציבים, מדיניות ומנהיגות.

 

  • חינוך סביבתי: בהתמחות בחינוך סביבתי באה להקנות לאנשי חינוך כלים להתמודדות עם סוגיות חברתיות ואקולוגיות. בשני הסמסטרים האחרונים מבצעים סמינרים ופרויקטים מעשיים בהם מיישמים את עקרונות החינוך הסביבתי.

 

מסלולי לימוד


התואר השני בחינוך במרכז ללימודים אקדמיים מוצע במסלול ללא תזה, בו הסטודנטים כותבים עבודת גמר יישומית ולוקחים חלק בהכשרה מעשית במהלך לימודיהם.


מתכונת הלימוד


התואר השני במרכז ללימודים אקדמיים מתפרש על פני ארבעה סמסטרים רצופים, שחלקם נלמדים במסגרת סמסטר קיץ. המפגשים מתקיימים ביום לימודים מרוכז אחד במהלך השבוע. באופן כללי, המרכז מקיים תכניות שנוחות לשילוב עם עבודה.


הסטודנטים לוקחים חלק בהרצאות עיוניות, בשיעורי בחירה, בסמינריונים ובסדנאות. כמו כן, עליהם להשתתף בהכשרה מעשית, שנערכת במקביל לתקופת הלימודים וכוללת התנסות פרקטית בעבודה במוסדות חינוך.


נושאי לימוד

 

  • שיתוף פעולה בין הורים ליועצים
  • פסיכולוגיה חינוכית
  • שיטות מתקדמות לחיפוש מידע
  • מנהלים כמובילי שינוי
  • עיצוב סביבות למידה מתוקשבות
  • חברות רב תרבותיות
  • התמודדות עם אלימות בבתי ספר
  • שלבים בהתפתחות שפה
  • סוגיות משפטיות בעבודה חינוכית
  • ארגון תרבות בית ספרית
  • לקויות תקשורת מורכבות ואוטיזם
  • אתיקה למחנכים בגיל הרך
  • תפקיד המשפחה בגילאים מוקדמים
  • טיפול בבעיות התנהגותיות
  • שילוב משחקים מתוקשבים בהוראה
  • בקרה ותכנון מערכות חינוך
  • שינויים חברתיים בחברה האזרחית
  • ייעוץ מערכתי ופרטני קצר מועד    
  • התפתחות רגשית בשנים הראשונות    
  • ועוד


תנאי הקבלה


על מנת להתקבל לתואר השני בחינוך במרכז ללימודים אקדמיים, נדרשים המועמדים להיות בעלי תואר ראשון, שממוצע הציונים שבו מעל 80, בהתאם למסלול ההתמחות הנבחר. ישנה עדיפות למועמדים שברשותם תעודת הוראה, בעלי ניסיון בעבודה במוסדות חינוך. יכולים להתקבל גם אלו שאינם בעלי הכשרה קודמת בחינוך במסגרת התואר הראשון, אך על פי רוב הם נדרשים לקחת חלק בשיעורי השלמה, לפי ההתמחות המבוקשת. לעיתים מזמן המרכז את המועמדים לראיון קבלה, לצורך קביעת התאמתם למסלול.


תעודות


סטודנטים שמסיימים בהצלחה את לימודיהם בתכנית ועומדים בכל חובותיהם זכאים לקבל תואר שני "M.A" בחינוך, בהתאם להתמחות שנלמדה, המוענקת מטעם המרכז ללימודים אקדמיים.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המרכז ללימודים אקדמיים - מל"א

עוד מסלולי לימוד - המרכז ללימודים אקדמיים
פורום לימודי חינוך
תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית לבוגרת חינוך
דליה
1 תגובות
עלות ומשך זמן לימודי אבחון דידקטי
לילך
1 תגובות
דיווח גננת משלימה על מצב הילד
מלכי אביטל
1 תגובות
האם בוגר חינוך מיוחד יכול להגיש מועמדות לתואר ראשון בקלינאות תקשורת?
דוד
1 תגובות
לימודי חינוך מיוחד ללא תעודת הוראה
נועה
1 תגובות
לימודי ערב בתואר ראשון בחינוך מיוחד
עדי בן ברוך
1 תגובות
שביעות רצון ממסלול חינוך מיוחד באחווה
טלי
1 תגובות
לכניסה לפורום
Whatsapp Whatsapp