תואר שני בחינוך - אוניברסיטת תל-אביב

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על אוניברסיטת תל-אביב - תואר שני בחינוך.

המידע באתר הועיל ל91% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך באוניברסיטת תל-אביב


חינוך כדרך חיים


מערכת החינוך, ברמה הארצית והמקומית, שואפת תמיד לצמוח ולהתפתח. שינויים תרבותיים, טכנולוגיים וחברתיים מציבים אתגרים לא פשוטים בפני אנשי החינוך וההוראה. התואר השני בחינוך מאפשר למורים לרכוש מיומנויות חשובות ולהעמיק במחקר בדרך למצוינות חינוכית ופדגוגית. דרך התמחות במסלולים שונים, התואר השני מאפשר היכרות עם סוגיות ערכיות, חברתיות, פסיכולוגיות וסביבתיות שיוכלו, בעתיד, להעביר הלאה לתלמידים הצעירים. באוניברסיטת תל-אביב ישנן אפשרויות רבות לתואר השני בחינוך, כאשר הסטודנטים יכולים לבחור מתוך מגוון התמחויות.


קהל היעד


תואר שני בחינוך מתאים במיוחד לאנשי חינוך והוראה, כמו מורים, יועצים, מנהלים ומדריכים, שמעוניינים להרחיב את ידיעתם בענף זה ולהעמיק במחקר בתחומי החינוך השונים. התואר השני מאפשר להתמקד בסוגיות מסוימות במערכת החינוך ולשפר את מיומנויות ההוראה לאוכלוסיות כמו למשל ילדים בגיל הרך, ילדים עם צרכים מיוחדים או לקויי למידה.


התמחויות

 

 

  • תואר שני בחינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי: בהתמחות זו לומדים הסטודנטים על היבטים מחקריים וטכנולוגיים עדכניים במדע ועל יישומם במערכת החינוך היסודית והעל יסודית. התכנית לתואר שני בהוראת מדעים מקיפה מקצועות כמו למשל פיזיקה, כימיה, מדעי המחשב, מתמטיקה וביולוגיה.

 

 

  • תואר שני בהוראת שפות: מסלול זה מתמקד במדיניות רב לשונית ובפתיחות לשפות זרות במערכת החינוך, מתוך הבנה של המציאות התרבותית המורכבת בישראל. מלבד הכשרה להוראה, מקנה ההתמחות מיומנויות הערכה, מדידה ומחקר סטטיסטי בחינוך לשפות.

 

 

  • תואר שני בייעוץ חינוכי: הסטודנטים במסלול לתואר שני בייעוץ חינוכי יכולים לבחור ללמוד בתכנית כללית, במסלול לגיל הרך או בהתמחות החינוך המיוחד. הם לומדים על מערכי ייעוץ שונים לתלמידים ולמשפחותיהם ועל הערכה של תכניות ייעוץ קיימות.

 

 

  • תואר שני בייעוץ חינוכי לגיל הרך: בהתמחות זו, שאורכה שנתיים וחצי, דנים במערכי ייעוץ לילדים בגילאי הגן ולהוריהם תוך התמקדות באוכלוסיות כמו ילדים עם הפרעות קשב וריכוז או עם צרכים מיוחדים. הסטודנטים במסלול לתואר שני בייעוץ חינוכי לגיל הרך משתתפים בפרקטיקום מעשי במערכת החינוך לגיל הרך.

 

 

  • תואר שני בחינוך מיוחד: הסטודנטים בתואר שני בחינוך מיוחד דנים במאפיינים רגשיים, התפתחותיים, תקשורתיים וחברתיים של תלמידים עם צרכים מיוחדים, כאשר קיים מסלול ייחודי שבו שמים דגש על חינוך ללקויי שמיעה.

 

 

 

 

  • תואר שני בלקויות למידה: במסגרת התמחות זו לוקחים הסטודנטים חלק בפרקטיקום מעשי באורך של שנה, בו הם מתנסים בסוגיות כמו מדיטציה בחינוך, דיסלקציה, הפרעות קשב וריכוז וטכנולוגיות מידע בחינוך המיוחד. בשנה השנייה הם יכולים להצטרף לתכנית לימודי תעודה של הוראה בחינוך המיוחד או לימודי תעודה באבחון לקויות למידה.

 

 

  • תואר שני בתכנון לימודים: מסלול התמחות זה מתמקד בהכשרת מורים ובפיתוח מערכי למידה. הסטודנטים יכולים לבחור להתמחות בחינוך בבית הספר הדמוקרטי או בתקשורת ומחשבים ויישומם במערכת החינוך.


מסלולי לימוד


בהתמחויות השונות יכולים הסטודנטים בתואר השני לבחור בין מסלול מחקרי, עם כתיבת תזה, לבין מסלול עיוני, ללא כתיבת תזה. במסלול ללא תזה נדרשים הסטודנטים לעבור בחינות גמר ולהגיש עבודות שונות.


מתכונת הלימוד


התואר השני בחינוך באוניברסיטת תל-אביב מתפרש על פני פרק זמן שבין שנתיים לשנתיים וחצי, בהתאם למסלול הנבחר. בנוסף להרצאות עיוניות, משתתפים הסטודנטים בסמינר חוגיים, בשיעורי בחירה ובמפגשים עם חוקרים בתחומי החינוך. כמו כן, הם עוסקים במחקר עצמאי בסוגיות שמעניינות אותם במיוחד ולוקחים חלק בעבודה מעשית במוסדות חינוך.


נושאי לימוד

 

  • חשיבה משפטית וכלכלית בחינוך
  • שוויון הזדמנויות בחינוך
  • סוגיות בין תרבותיות בייעוץ חינוכי
  • רב לשוניות בעולם הדיגיטלי
  • השפעת לקויות שפה על רכישת שפה
  • התפתחות והורות בגיל הרך
  • גלובליזציה במדיניות החינוך בישראל
  • היסטוריה של מערכת החינוך
  • משמעויות חינוכיות בחברה בקונפליקט
  • הוראה בחברות רב תרבותיות
  • מודלים אלטרנטיביים להוראה וללמידה
  • דיסלקציה נרכשת והתפתחותית
  • היבטים קוגניטיביים בחינוך מתמטי ומדעי
  • ייעוץ למשפחות בגיל ההתבגרות 
  • טכנולוגיה בשירות אנשים עם צרכים מיוחדים
  • ועוד   
  • מאפיינים התפתחותיים ורגשיים של לקויות למידה    
 


תנאי קבלה


לתואר השני בחינוך באוניברסיטת תל-אביב מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון, בממוצע ציונים שבין 75 - 87, בהתאם למסלול ההתמחות המבוקש. חלק מן המסלולים דורשים כי התואר הראשון יהיה בתחום החינוך, ואילו בהתמחויות אחרות על המועמדים להיות בוגרי מקצועות מדעיים או טיפוליים מסוימים.


כמו כן, בחלק מן המסלולים ישנה עדיפות למועמדים בעלי תעודת הוראה במקצועות השונים, וניסיון בהוראה ובהדרכה. מועמדים שעומדים בדרישות הסף מוזמנים לראיון קבלה אישי, על מנת לקבוע את מידת התאמתם למסלול. על מנת להתקבל להתמחויות מסוימות, נדרשים המועמדים לעיתים לקחת חלק בלימודי השלמה.


תעודות


סטודנטים המסיימים בהצלחה את לימודיהם ועומדים בכל חובות המסלול זכאים לקבל תואר שני "מוסמך אוניברסיטה" בחינוך (M.Ed.) המוענק מטעם אוניברסיטת תל-אביב. בחלק מההתמחויות, מקבלים הבוגרים גם תעודת הסמכה בנוסף לתואר.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

פורום לימודי חינוך

איפה ניתן לעשות קורס התאמה למערכת החינוך?
כפר קרע
ללא תגובה
מכללות בצפון להסבת אקדמאים להוראת אנגלית
לאנא אבו אחמד
1 תגובות
תואר שני באנגלית או ניהול מערכות חינוך?
אנה
1 תגובות
הרחבת הסמכה בלשון בשנה אחת
מור
1 תגובות
הסבה מקצועית להוראת אנגלית
לאנא אבו אחמד
1 תגובות
מעבר ממדעי המחשב להוראה
גלי נוי
1 תגובות
חשיבות מוסד הלימודים בקבלה לעבודה
דניאל
2 תגובות
לכניסה לפורום
Whatsapp Whatsapp