תואר שני בחינוך באוניברסיטת בן-גוריון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על אוניברסיטת בן-גוריון - תואר שני בחינוך .

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך של אוניברסיטת בן-גוריון

 

תוכנית הלימודים לקראת תואר שני בחינוך באוניברסיטת בן-גוריון שואפת להעמיק את הידע של אנשי ההוראה והחינוך בישראל, על מנת לשפר את הבנתם ולהרחיב את תחומי ההתמחות שלהם. המחלקה שמה דגש על מצויינות אקדמית וחדשנות בעבודת ההוראה החינוכית בשילוב עם מעורבות חברתית וקהילתית. הלימודים לקראת תואר שני משפרים את תנאי העסקה של המחנכים ועובדי מערכת החינוך בארץ ומאפשרים לבוגרים להמשיך ללימודי תואר שלישי (תואר דוקטור) בתחום החינוך.

 

תוכנית הלימודים

 

בלימודי תואר שני יישנה אפשרות לבחור בין ארבע מגמות, להלן פירוט המגמות ותנאי הקבלה:

 

1. התמחות בתכניות לימודים והוראה - תוכנית הלימודים במגמה זו כוללת שתי התמחויות:
 

  • למידה והוראה בסביבה טכנולוגית - המכשירה חוקרים שיפעלו למען קידום ההוראה והלמידה בעידן המידע. בין הקורסים הנלמדים: הערכת סביבות למידה ושיח, למידה ועוצמה.
  • "חינוכאים" - המכשירה מחנכים שיזמו תוכניות לימוד ושיטות הוראה חדשות. בין הקורסים הנלמדים: יסודות ה"חינוכאות" ודמויות ויוזמות מופת בחינוך.

    תנאי הקבלה למסלול התמחות זה הינם: בוגרי תואר ראשון ממוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה שממוצע הציונים בתואר הינו 85 ומעלה.

 

2. התמחות בפסיכולוגיה במערכת החינוך (תכנית משותפת עם המחלקה לפסיכולוגיה) - תוכנית הלימודים במגמה זו כוללת שני מסלולים: 

  • מסלול יישומי - מסלול זה מכין את הסטודנטים לעבודה כפסיכולוגים חינוכיים. בין הקורסים הנלמדים: יסודות הקשר הטיפולי עם ילדים ובני נוער והתערבות טיפולית במערכת החינוך.
  • מסלול מחקרי - מסלול זה מיועד לכל אלו הרוצים להקדיש את עבודתם בתחומי המחקר באקדמיה ומחוצה לה. בין הקורסים הנלמדים: מחקר והערכה של תוכניות התערבות בחינוך ואתיקה בפסיכולוגיה.

    תנאי הקבלה למסלול התמחות זה הינם: בוגרי תואר ראשון בלימודי פסיכולוגיה או בלימודי מדעי ההתנהגות של אוניברסיטת בן-גוריון בהיקף של לפחות 54 נ"ז בלימודי פסיכולוגיה ובממוצע ציונים 87 לפחות. מעבר בהצלחה של מבחן מתא"ם.

 

3. התמחות בייעוץ חינוכי - מטרת התמחות זו הינה להכשיר את הסטודנטים כיועצים חינוכיים בבתי הספר ובמסגרות החינוכיות השונות. תוכנית הלימודים במגמה זו כוללת שני מסלולי לימוד:

 

  • מסלול יישומי - מסלול לימודים זה הינו בהיקף של 56 נ"ז המתפרסות על פני שנתיים וחצי.
  • מסלול מחקרי - מסלול לימודים זה הינו בהיקף של 48 נ"ז המתפרסות על פני שנתיים וחצי.

    תנאי הקבלה למסלול התמחות זה הינם: בוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות או חינוך ממוסד אקדמי מוכר בממוצע מעל 85 ובעלי ניסיון חינוכי מוכח. בין הקורסים הנלמדים: כלי הערכה ליועץ ומתודולגיות איכותניות וכמותיות. בוגרי מכללות המעניקות תואר B.Ed. בחינוך נדרשים לממוצע 90 ומעלה.

 

4. התמחות במנהל, חברה ומדיניות החינוך - מטרת התמחות זו הינה הכשרת סגל מנהלי בכיר במערכות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות בארץ תוכנית הלימודים במגמה זו כוללת שני מסלולי לימוד:

 

  • מסלול מחקרי - מסלול זה הינו בהיקף של 36 נ"ז הכוללות קורסים ועבודת גמר.
  • מסלול כללי - מסלול זה הינו בהיקף של 42 נ"ז הכוללות קורסים, פרוייקט גמר ומבחן מסכם.

    תנאי הקבלה להתמחות במנהל, חברה ומדיניות הציבור הינם: בעלי תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר שממוצע הציונים בתואר הינו 85 ומעלה, בעלי תואר בוגר B.Ed. נדרשים לממוצע של 90 ומעלה. ייתכן ויידרשו תימודי השלמה.

 

משך הלימודים

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בחינוך אורכת שנתיים אקדמיות מלבד תוכנית הלימודים למסלול התמחות בייעוץ חינוכי שאורכת שנתיים וחצי.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בן-גוריון

כלים שיעזרו לך לבחור