רוצה פרטים על תואר שני בהערכה ותכנון לימודים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בהערכה ותכנון לימודים

רוצה לדעת על תואר שני בהערכה ותכנון לימודים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בתכנון לימודים והערכה

 

מעמדו של מורה בעל תואר שני בחינוך גבוה בהרבה ממעמדו של מורה בעל תואר ראשון בלבד ולכן מוסדות הלימוד ברחבי הארץ מפעילים מגוון רחב של מסלולים ללימודי תואר שני בחינוך. אחת מהתוכניות הייחודיות בתחום זה הינה לימודי חינוך לתואר שני עם התמחות בהערכה ותכנון לימודים. מומחים בתכנון והערכה הינם הגורמים המובילים את השינויים המשמעותיים במערכת החינוך, בארץ ובעולם.

 

השילוב בין האקדמיה לפרקטיקה

 

הסטודנטים בתוכנית הייחודית לתואר שני בהערכה ותכנון לימודים נחשפים למחקרים האקדמיים המתקדמים ביותר בתחום החינוך. לאחר מכן, יוצקים הסטודנטים את הידע המעשי לתוך הפלטפורמה התיאורטית ומנסים לחקור ולמצוא דרכים שונות לשפר את מתודיקות החינוך.

 

לימודי הערכה ותכנון לימודים מעניקים לסטודנטים כלים לשיפור רמתם המקצועית בהוראה ובחינוך, תוך הסתמכות על הידע האקדמי הרחב ביותר. לימודים אלו מתאימים לסטודנטים אשר מעוניינים לפנות לתפקידי מפתח במערכת החינוך או לאלו השואפים להשתלב בתחום המחקרי בענף זה. מדובר בתחום מרתק הכולל התחקות אחר מודלים חינוכיים מחד, ושילוב ניסיון בהוראה מאידך.

 

מבנה הלימודים

 

לימודי תואר שני בתחום זה מתחלקים למספר חלקים. ראשית, הסטודנטים לומדים קורסי בסיס בחינוך הנדרשים לכל בוגר תואר שני בחינוך. בתוכנית הלימודים קורסים מרתקים בתחומי ההערכה והתכנון כגון תכנון פרויקטים חינוכיים, הערכת השפעתם של תוכניות לימוד, בניית תוכניות לימוד עבור גילאים שונים ועוד.

 

הסטודנטים נדרשים לבחור גם קורסי בחירה בתחום ההערכה ותכנון הלימודים. ולהשתתף בהתנסות מעשית. החלק מעשי, הפרקטיקום, כולל התנסות מעשית בגני ילדים ובתי ספר. מלבד התרומה לקהילה, במהלך ההתנסות המעשית עובדים הסטודנטים מול גורמים שונים במשרד החינוך ובבתי הספר. התמחות זו מסייעת להם לצבור ניסיון רב בתחום ולהכיר את תחום התכנון וההערכה על בוריו.

 

יש לציין כי קיימת תכנית לימודים קרובה בתחומה, תואר שני בהערכה בחינוך. במסלולים אלה מתמקדים בתחום המדידה של תהליכים והישגים במערכת ההוראה. מסלולים אלה יכולים להתאים למורים ומנהלים המעוניינים ללמוד לקבלת דיפלומת רכזי מדידה והערכה בית ספריים.

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה לתוכנית הלימוד היוקרתית לתואר שני בהערכה ותכנון לימודים כוללים תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר, תעודת הוראה, המלצות רלבנטיות, ניסיון של שלוש שנים ומעלה בתחום ההוראה ועמידה בראיון קבלה. כמו כן, תנאי הקבלה משתנים מתלמיד לתלמיד ובהתאם להישגים בתואר הראשון.

 

 

מדוע ללמוד תואר שני בהערכה ותכנון לימודים?

 

המגמות בענף החינוך בישראל הולכות כיום לכיוון אחד בלבד. מדובר בתחום מתפתח בו קיימת דרישה למורים בעלי תארים אקדמיים מתקדמים. אי לכך, כל תואר שני בחינוך יכול להעניק למורה שדרוג משמעותי במעמדו ובשכרו.

 

תואר זה מאפשר לבוגריו להשתלב בתפקידים בכירים במערכת כגון רכזים, רכזים פדגוגיים, מפתחי תוכניות לימוד, מפקחים מטעם משרד החינוך, מפקחים פנימיים במוסדות הלימוד, יועצים במערכת החינוך ועוד. כמו כן, רבים מבוגרי התואר משתלבים בתפקידים אשר נועדו לקשר בין משרד החינוך לבתי הספר ובין מוסדות החינוך לגורמים חיצוניים שונים (כגון הורים, ארגון המורים, הרשות המקומית וכדומה).

 

מוסדות

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא): במכללה זו מתקיים תואר שני בתכנון לימודים והערכה, ניתן ללמוד במסלול עם תזה או בתכנית ללא תזה. הסטודנטים משלבים בין תחום תכנון הלימודים ובניית תכניות לימוד חדשות לבין הכשרה כרכזי מדידה חינוכית.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בהערכה ותכנון לימודים?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בהערכה ותכנון לימודים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בהערכה ותכנון לימודים
שאלות הגולשים בנושא
התמחות בתכנון לימודים והדרכה