רוצה פרטים על תואר שני בהיסטוריה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בהיסטוריה

רוצה לדעת על תואר שני בהיסטוריה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהיסטוריה, למי זה מתאים?

 

אם אהבת ההיסטוריה זורמת בדמכם, אם מצאתם עצמכם לא פעם רוכשים ספרי עבי קרס בתחום ההיסטוריה, אם לימודי התואר הראשון שלכם בהיסטוריה או בכל תחום אחר רק השאירו לכם טעם של עוד להעמיק ולהעשיר את הידע ההיסטורי שלכם, תמצאו את התוכנית ללימודי תואר שני בהיסטוריה בדיוק עבורכם.

 

ההיסטוריה היא תחום רחב כחלק ממדעי הרוח. ניתן ללמוד היסטוריה לפי תקופות שונות, איזורים שונים, היסטוריה של תרבויות שונות ובתחומים שונים כגון: היסטוריה חברתית, כלכלית, מדינית, פוליטית, צבאית ועוד. אכן, מדובר בתחום לימודים עשיר והבחירה הינה מגוונת. הלימודים לתואר שני בהיסטוריה יאפשרו לכם להעמיק ולחקור את התחום הספציפי שמעניין אתכם. כך תוכלו להפוך למומחים בתחום.

 

 

בלימודי תואר שני בהיסטוריה תרכשו את הכלים המתאימים להפוך להיסטוריונים, תלמדו שיטות מחקר מתודולוגיות בהיסטוריה והתבוננות בקורתית בתהליכים היסטוריים, כמו גם בכתיבה היסטורית המכונה היסטוריוגרפיה.

 

תוכנית לימודים

 

תכניות הלימודים במסלול לתואר שני בהיסטוריה משתנות ממוסד אחד למשנהו ועם זאת, ברוב המוסדות להשכלה גבוהה, הסטודנטים מתבקשים להגיש סמינריונים בתחום ההתמחות שבחרו וסמינריונים שאינם שייכים לתחום ההתמחות. הסטודנטים נדרשים גם להשתתף בסדנאות לכתיבה היסטורית ובלימודי שפה זרה שרלוונטית לתחום ההתמחות.

 

במוסדות השונים להשכלה גבוהה מוצעים מגוון מסלולי לימוד לתואר שני בהיסטוריה, הנבדלים אחד מהשני במגמות ההתמחות ובנושאי הלימוד. תוכניות הלימוד יכולות להתחלק על פי תקופות: תקופת העת העתיקה, תקופת ימי הביניים, תקופת העת החדשה והעת החדישה, או על פי אזורים, כמו אמריקה הלטינית או ארצות הברית.

 

 

בתוכניות הלימוד לתואר שני בהיסטוריה נלמדים קורסים רבים וביניהם:

 

  • חזון החברה האידיאלית
  • תולדות הנצרות בימי הביניים
  • דפוס ותמורה בעולם הנוצרי, היהודי והמוסלמי
  • היבטים תרבותיים בהתפרקות הגוש המזרחי
  • ארה"ב מהקמתה ועד מלחמת האזרחים
  • היסטוגרפיה וזיכרון בימי הביניים המוקדמים
  • קורס בנושא דת בציוויליזציה היוונית העתיקה
  • ועוד.

 

בחירת התמחות

 

בין תחומי ההתמחות מצויים התחומים הבאים:

 

  • העת העתיקה - לימודים אלו מתרכזים באיזורים של יוון העתיקה ורומא, זאת משום שמרבית החומרים והמידע המצוי מתקופות העתיקות מתרכז בחברות שחיו באיזורים אלו. בלימודים אלו הסטודנטים מעמיקים את הידע וההבנה בנושאי פילוסופיה, דת ואומנות ביווון הקלאסית וברומא.

 

  • ימי הביניים - תקופה זו מציעה סיפורים והיסטוריה מרתקת, ביניהם תקופת הרנסנס העשירה. אפשר גם לשלב לימודים אלו עם קורסים מחוגים נוספים העוסקים בתקופה כגון: ספרות ואומנות בימי הביניים ועוד.

 

  • היסטוריה של אמריקה/אירופה/המזרח התיכון/אפריקה - היסטוריה המחולקת על פי האיזור הגיאוגרפי. ההיסטוריה ארוכת השנים של אירופה, וההיסטוריה החדישה יותר של ארצות הברית מתרכזות בתרבות המערבית בעוד ההיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה, נבחנות מזוית ראייה ייחודית לאיזורים אלו. הסטודנטים במסלול יכולים לבחור להתמחות בכל אחד מן האיזורים הללו.

 

  • היסטוריה צבאית - היסטוריה של מלחמות, מהפכות, הפיכות צבאיות, ואסטרטגיות לחימה מימי הלחימה של האבירים ועד לטילי אטום. היסטוריה זו בוחנת את ההתפתחויות הצבאיות וההשלכות החברתיות שנבעו מהתפתחויות אלו.

 

  • העת החדשה המוקדמת - מתחילה בסוף תקופת הרנסנס ועד המהפכה הצרפתית. בתקופה זו התחוללו שינויים בכל תחומי החיים: הדת, התרבות, הצבא, הטכנולוגיה ועוד רבים אחרים. שינויים אלו הובילו בסופו של דבר לשלל מהפכות באירופה ובארצות הברית ושינו לחלוטין את פני החברה האנושית.

 

  • העת החדשה - מהמהפכה הצרפתית ועד ימינו. ההתפתחויות הלאומיות, ההתפתחויות האידאולוגיות הליברליות, הקומוניסטיות, המרקסיסטיות, הנאציזם, הפשיזם, הציונות, ושתי מלחמות עולם והשלכותיהן. נושאים אלה ועוד נלמדים במסלול לתואר שני בהיסטוריה עם התמחות בתקופה העת החדשה.

 

 

 

הלימודים לתואר שני בהיסטוריה מוצעים במספר מסלולים וביניהם: המסלול המחקרי , כולל תיזה, התורם לפיתוח כושרם המחקרי של התלמידים ולהעמקת ידיעותיהם בתחום ההתמחות. בוגרי מסלול זה יוכלו להמשיך לתואר דוקטור. המסלול העיוני , שאינו כולל תיזה, התורם להעמקת ההשכלה האקדמית של הסטודנטים בהיבטים המקצועיים והעיוניים.

 

בוגרי מסלול זה יהיו חייבים בכתיבת עבודת גמר לתואר מוסמך. והמסלול המשולב להוראה , המיועד להעמיק את ההשכלה האקדמית של הסטודנטים בתחום ההסטוריה ולהעניק להם את ההכשרה והמיומנות בהוראה.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה משתנים בין מוסד למוסד. מוסדות אחדים דורשים ממוצע 80 ומעלה בתואר הראשון ואחרים דורשים ממוצע 85 ומעלה כתנאי קבלה ללימודים אלו. בוגרי תואר ראשון מתחומים אחרים נדרשים ללמוד קורסי השלמה מתואר ראשון ורק אם ציוניהם עונים על דרישות הקבלה הם יכולים להמשיך ללימודי התואר השני. קורסי ההשלמה משתנים בין הסטודנטים בהתאם לתחום לימודי התואר הראשון.

 

 

משך הלימודים:

 

הלימודים לתואר שני בהיסטוריה נמשכים כשנתיים. בוגרי התוכנית יהיו זכאים לתעודת מוסמך אוניברסיטה (M.A) בהיסטוריה.

 

מוסדות לימוד

 

  • האוניברסיטה הפתוחה - התואר השני בהיסטוריה באוניברסיטה הפתוחה כולל שלוש מגמות התמחות - היסטוריה של עם ישראל, היסטוריה של המזרח התיכון בעת החדשה והיסטוריה רב תרבותית. הסטודנטים יכולים לקבוע את קצב הלימוד לפי צורכיהם. ניתן ללמוד בתכנית עם או ללא תזה.
     
  • האוניברסיטה העברית בירושלים - רוב הקורסים המוצעים במוסד זה עוסקים בהיסטוריה האירופית, אך קיימים גם קורסים רבים העוסקים בהיסטוריה האוניברסלית בכלל (אסיה, אפריקה ואמריקה). הסטודנט יכול לבחור את תוכנית הלימודים על פי העדפתו.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע - אוניברסיטת בן-גוריון שבנגב מציעה תוכנית לימודים במחלקה להיסטוריה כללית המתמחה בהיסטוריה של תרבויות אירופה החל מהעידן הקלאסי, ימי הביניים והרנסאנס, ועד לעת החדשה, בת זמנינו. 

 

  • אוניברסיטת חיפה - מציעה תוכנית לימודים המעמיקה בתקופות הקלאסיות כמו גם תקופות מתקדמות יותר.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - מגמות ההתמחות המצויות באוניברסיטה: היסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות, העת העתיקה, לימודים קלאסיים, ימי הביניים, העת החדשה המוקדמת-המאות 18-15, תרבות האיסלאם, היסטוריה של האמריקאית, אירופה בעת החדישה, המזרח התיכון בעת החדישה, אפריקה בעת בחדישה, היסטוריה צבאית ודיפלומטית.

 

  • אוניברסיטת בר אילן - תוכנית הלימודים לתואר השני מתמקדת בתולדות אירופה, לימודי העולם המערבי, לימודים אמריקאיים.

  

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בהיסטוריה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בהיסטוריה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בהיסטוריה כללית/מז"הת באזור הדרום
תואר שני בהיסטוריה או בעברית שפה או ספרות?
לימודי תואר שני בהיסטוריה - קורסי השלמה?
תואר שני בהיסטוריה אחרי הנדסה - האם יש צורך בהשלמות?
תואר שני בהיסטוריה לבוגרי משפטים
תואר שני בהיסטוריה צבאית