רוצה פרטים על תואר שני בגנטיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי גנטיקה לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני בגנטיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בגנטיקה

 

גן עדן

 

הגנטיקה מהווה ענף לימודים ממדעי החיים. חקר הגנטיקה עוסק בחקר הגנים, התורשה והשוני המצוי בין האורגניזמים. כבר משחר ההיסטוריה בני האדם החלו לחקור את תורת הגנטיקה באמצעות גידולם של צמחים שונים. בעידן המודרני, החשיבות שבחקר הגנטיקה עלתה בעקבות גילויו של ה- DNA.

 

כבר במאה ה- 19, החלו לתעד ולבחון את נושא התורשה, כאשר נזיר בשם גרגור מנדל בחן את התכונות התורשתיות המצויות באפונות הגינה. במחקרו מצא הנזיר כי קיימת חוקיות סטטיסטית בהורשת תכונות. מאז ועד ימינו, חוקרים רבים בוחנים את המודלים השונים המרכיבים את התורשה.

 

 

מטרת הלימודים

 

מטרת הלימודים לתואר בגנטיקה הינה לספק לסטודנט ידע רחב בגנטיקה וכלים במיומנות מחקרית. המחקר בתחום הגנטיקה מתרחב בשלושה היבטים:

 

  • ההיבט הראשון זהו ההיבט הבסיס בחקר הגנטיקה, מחקר השימושי והפיתוח. מטרתו היא להבין כיצד פועל ה- DNA בשיתוף עם הסובב אותו. מחקר זה בוחן את התפתחותו, תכונותיו ופעליותיו של הייצור החי.

 

  • ההיבט השני הוא ההיבט השימושי המתבסס על המחקר הבסיס. מטרתו לחקור את הגנטיקה הנדרשת על מנת לטפל בבעיות ישותו של האדם, הצמחים ובעלי החיים.

 

  • ההיבט השלישי הוא הפיתוח המחקרי. מטרתו ליישם את הידע הגנטי להשגת יעדים חשובים לאנושית.

 

התמחויות

 

לימודי גנטיקה לתואר שני יקנו לסטודנטים ידע נרחב בתחום הגנטיקה של האדם, הצמחים ובעלי החיים. הלימודים חושפים את הסטודנט לגישות הקלאסיות והמודרניות בתחום הגנטיקה תוך ניתוח והבנה מחקרית. קיימים מספר תחומי התמחות בלימודים לגנטיקה ביניהם: תורשה של תכונות כמותיות, האבולוציה וההשבחה של הצמחים, תהליכים מולקולאריים בהתפתחות הצמח ועוד תחומי התמחות רבים בהתאם למוסד הלימודים הנבחר.

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בגנטיקה

 

תוכנית הלימודים תואר שני בגנטיקה צריכה להיות מגוונת ולכלול קורסים ברמה המולקולרית, ברמת הכרומוזום והתא, ברמת הפרט, המין והאוכלוסיה. היא מכשירה את הסטודנטים בתחומי המחקר הבאים: גנטיקה של תהליכי התפתחות, יישומי הגנטיקה ברפואה, בחקלאות ובביוטכנולוגיה, אנתרופולוגיה גנטית, שינויים גנטיים ועוד נושאים רבים בתחום הגנטיקה.

 

לקראת סיום הלימודים יצטרך הסטודנט לעבור בחינת גמר מסכמת בעל פה הכוללת: שאלות לגבי עבודת המחקר, שאלות בנושאים רבים בגנטיקה. לרוב, על הסטודנטים להגיש עבודה מחקרית כעבודת גמר לקבלת התואר השני. במספר מוסדות לימוד מציעים גם מגמה שאינה מחקרית (ללא תזה) לתואר שני בייעוץ גנטי.

 

 

נושאי הלימוד

 

בין הקורסים הנלמדים לתואר שני בגנטיקה ניתן למצוא קורסים כגון: נושאים נבחרים בננו-מדע וננו-טכנולוגיה, יסודות ויישומים של מיקרוסקופית-אור, גנומיקה תפקודית, פרקים נבחרים בניתוב חלבונים ומחזור התא, פרקים נבחרים בגנטיקה מולקולרית, תולדות החשיבה בגנטיקה א', תולדות החשיבה בגנטיקה ב', תאי גזע ושיבוט, השתלמות במעבדות מחקר בגנטיקה, מבנה ותפקוד כרומוזומים וכרומטין ועוד.

 

היכן ניתן ללמוד תואר שני בגנטיקה?

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - מסלול הלימודים לתואר שני בגנטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים הינו מסלול מחקרי. החוג לגנטיקה באוניברסיטה העברית מורכב מקורסים בפקולטה למדעי הטבע, הפקולטה לרפואה ורפואת שיניים.

 

  • הטכניון - תואר שני M.Sc בביולוגיה במגמת גנטיקה. קיימת אפשרות לבחירה במסלולים: מחקרי או מסלול עם עבודת גמר.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

תנאי קבלה

 

ללימודי תואר שני בגנטיקה יוכלו להתקבל בוגרי תואר ראשון במדעי החיים בציון ממוצע של לפחות 85 מכלל האוניבריסטאות. בוגרי תארים ראשונים מדיסצפלינות שאינן מדעי החיים יחוייבו בלימודי השלמה כפי שייקבע להם ע"י הנהלת החוג.

 

בוגרי תואר ראשון בדיסצפלינות שונות אשר יחוייבו בלימודי השלמה ישלימו אותם במשך לימודי התואר השני, מעבר למכסת 30 הנקודות.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי תואר שני בגנטיקה יכולים להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה במחקר, בתעשיית התרופות, כמטפחים של גידולים חקלאיים, טיפוח של זני צמחי, לשוק המקומי ולייצור, בחברות ביוטכנולוגיה, במעבדות מחקר, בייעוץ וטיפול גנטי בבתי החולים, בשימור הטבע ובעוד מגוון רחב של אפשרויות.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בגנטיקה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בגנטיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בגנטיקה
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בגנטיקה - תנאי קבלה
סילבוס לתואר שני בגנטיקה ונוירוביולוגיה
המשך לימודים לתואר שני בגנטיקה קלינית
תואר שני בגנטיקה - לימודים באזור המרכז
תואר שני בגנטיקה אחרי מנהל מערכות בריאות
קבלה לתואר שני בגנטיקה עם ממוצע 80 בתואר ראשון
לימודי תואר ראשון לקראת תואר שני בגנטיקה