רוצה פרטים על תואר שני בבריאות הציבור?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תואר שני בבריאות הציבור

רוצה לדעת על תואר שני בבריאות הציבור? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בבריאות הציבור, למי זה מתאים?

 

בריאות הציבור הינה משאב מרכזי של כל חברה מערבית פעילה ומתפתחת, ושמירה על הבריאות הציבורית הכרחית לכל מדינה וחברה. בעידן המידע, שבו מערכת הבריאות נדרשת להתמודד עם כמויות נתונים אדירות, מומחים בבריאות הציבור ניצבים מול אתגרים חדשים לצורך קבלת החלטות ובניית מדיניות יעילה.

 

תוכנית הלימודים לקראת תואר שני בבריאות הציבור מיועדת לרופאים ואנשי מקצוע נוספים הפועלים במערכת הבריאות. במהלך הלימודים, הסטודנטים רוכשים הבנה מעמיקה במצב בריאות החברה הישראלית בהשוואה למדינות אחרות בעולם, תוך הקנייה של מיומנויות מקצועיות וידע לתכנון וניהול של שירותי בריאות ותוכניות בריאותיות לקהילה.

 

תוכנית הלימודים מקנה כלים לאפיון גורמים תעסוקתיים, סביבתיים, וחברתיים הקשורים לבריאות הציבור וכמו כן, מקנה הכרה מעמיקה עם התעשייה והמחקר הפועלים במסגרת תחום זה כגון: מחלות זיהומיות, קידום בריאות בתעסוקה, רפואה ראשונית ומונעת ועוד.

 

 

מסלולי לימוד

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בבריאות הציבור מתקיימת בשני מסלולי הלימוד הבאים:

 

  • מסלול מחקרי הכולל עבודת גמר (תזה) - הלימודים במסלול זה מיועדים לסטודנטים אשר מעוניינים בהמשך לימודים לתואר שלישי בבריאות הציבור (דוקטורט). במסגרת תוכנית הלימודים במסלול המחקרי נדרשים הסטודנטים למציאת מנחה אשר ילווה אותם בתהליך כתיבת עבודת הגמר (תזה) ולהגשת הצעת מחקר לעבודה ולהגשת עבודת הגמר.

 

  • מסלול עיוני ללא עבודת גמר - הלימודים במסלול זה מיועדים לסטודנטים אשר לא מעוניינים לבצע מחקר ולהמשיך ללימודי תואר שלישי (דוקטורט). במסגרת דרישות תוכנית הלימודים במסלול העיוני נדרשים, הסטודנטים להיבחן בבחינת גמר מסכמת על החומר הנלמד במהלך התואר.

 

נושאי לימוד

  • אפידמיולוגיה.
  • ניתוח עלות ותועלת.
  • איכות וניהול סיכונים.
  • סוציולוגיה של הבריאות.
  • מדיניות בריאות הציבור.
  • חשבונאות ניהולית ותמחיר.
  • קידום בריאות והתנהגות בריאותית.
  • שיטות סטטיסטיות בבריאות הציבור. 
  • הערכה כלכלית של טכנולוגיות רפואיות.
  • אתיקה והיבטים משפטיים במינהל הרפואי.
  • ועוד.

 

כמה זמן לומדים?


משך התכנית נע בין שנה אחת לשנתיים. בחלק ממוסדות הלימוד כוללת שנת הלימודים שני סמסטרים, ובמוסדות מסוימים (המציעים תכניות שהיקפן שנה אחת בלבד) כוללת השנה האקדמית שלושה סמסטרים רצופים. בדרך כלל, הלימודים מרוכזים ביום מלא אחד בשבוע, כדי להתאים ללוח הזמנים המקצועי של עובדים במערכת הבריאות.

 

היכן לומדים?

 

 

  • אוניברסיטת בר-אילן (רמת גן) - באוניברסיטת בר-אילן מתקיימת תכנית לתואר שני בניהול מערכות בריאות במגמת בריאות הציבור MHA. התכנית מתמקדת בסוגיות מתקדמות בקבלת החלטות, בניהול סיכונים, ובמדיניות בריאות. הלימודים מתקיימים במסגרת המחלקה לניהול של האוניברסיטה, היקף התכנית הינו שנה אחת הכוללת שלושה סמסטרים רצופים.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע) - תוכנית הלימודים באוניברסיטת בן-גוריון מתקיימת בשני מסלולי הלימוד הבאים: מסלול מחקרי ומסלול קליני. מוצעים תחומי ההתמחות הבאים: בריאות האם והילד, קידום בריאות ורפואה מונעת, מניעה ובקרה של מחלות זיהומיות, ובריאות הסביבה.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - באוניברסיטת תל-אביב מוצעים מספר מסלולים במסגרת התואר: מסלול כללי, מסלול בקידום בריאות, מסלול ניהול מערכות בריאות, ומסלול ייעודי המיועד לסטודנטים לרפואה ולרפואת שיניים. ניתן ללמוד בתכנית מחקרית עם תזה, או בתכנית ללא תזה.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) - מציעה תוכנית לימודים הכוללת את ההתמחויות הבאות: תואר שני באפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה, קידום בריאות, מינהל וכלכלת בריאות, ובריאות וסביבה. הלימודים מתקיימים במסגרת הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית, והיקפם שנתיים.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

קהל היעד


תכניות אלו מיועדות לאנשי מקצוע ממגוון ענפים רפואיים, כגון רפואה, סיעוד, רוקחות, רפואת שיניים, תזונה; לעוסקים במקצועות פרא רפואיים (כגון פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק); וכן לעוסקים בענפים במדעי החברה כגון סטטיסטיקה, סוציולוגיה, וכלכלה, שיש לעיסוקם נגיעה במערכת הבריאות. הלימודים יכולים להתאים במיוחד למכהנים בתפקידים ניהוליים במערכת הבריאות, בתעשיות הבריאות, במכוני מחקר, וברשויות, ומעוניינים להרחיב את הבנתם בענפי בריאות הציבור כדי לייעל ולקדם את הקריירה ולהצעיד קדימה את תפקוד הארגונים שלהם.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה לתואר שני בבריאות הציבור הינם:

  • בוגרי תואר ראשון בתחומי הבריאות מטעם מוסד אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בציון ממוצע של 80 - 85 ומעלה בלימודי התואר.
  • תינתן עדיפות למעומדים בעלי ניסיון תעסוקתי בתחום מערכות הבריאות.
  • בוגרי תואר ראשון החסרים בידע אקדמי הכרחי יידרשו ללימודי השלמה אשר מותאמת לרקע האקדמי של המועמד ולשיקולי וועדת ההוראה.
  • פטור אקדמי מאנגלית.
  • ראיון אישי או ועדת קבלה.

 

שכר לימוד

 

שכר הלימוד לתואר שני בבריאות הציבור במוסדות הלימוד הציבוריים הינו אוניברסיטאי, ונקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה. נכון לשנת הלימודים תשפ"ד, גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי הינו, 15265 שקלים. יש לציין כי גובה שכר הלימוד מתעדכן משנה לשנה בהתאם להנחיות המל"ג.


איזו תעודה מקבלים?


סטודנטים המשלימים בהצלחה את התכנית זכאים לקבל תואר שני M.P.H או Med.Sc.M בבריאות הציבור. במקרים שבהם בוחרים הסטודנטים בהתמחות, היא מצוינת על גבי תעודת המוסמך, או באישור נפרד. בתכניות בתחום מינהל מערכות הבריאות, סוג התואר המוענק לסטודנטים הינו MHA, בציון העובדה כי נלמדה התמחות בבריאות הציבור על גבי התעודה.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בסיום תואר שני בבריאות הציבור יכולים המוסמכים להשתלב במגוון אפשרויות תעסוקה במוסדות הבריאות בארץ, כגון במרפאות וקליניקות פרטיות, בקופות חולים, בבתי חולים, בחברות ביטוח, במשרד הבריאות, בתחנות לבריאות המשפחה, בלשכות הבריאות המחוזיות, בארגונים קהילתיים, במכוני מחקר ציבוריים ופרטיים, ועוד. במגמות מסוימות, מקנים לסטודנטים כלים להשתלבות בתפקידים ניהוליים בשירותי הבריאות ובמכוני המחקר, ולעסוק בניהול ובקידום של תכניות מדיניות במערכות השלטון המקומי והמרכזי.

 

 

תכנית לרופאים ולרופאי שיניים


זוהי תכנית ייעודית לבעלי תואר דוקטור לרפואה או דוקטור לרפואת שיניים, המעוניינים להרחיב את הידע שברשותם ולרכוש כלים לקבלת החלטות בענפים כגון אפידמיולוגיה ורפואה מונעת, וכן לניהול ולהערכה של תכניות בריאות בקהילה ושירותי בריאות. בתכנית מקנים גם ידע רלוונטי בתחומים כגון ניהול, סוציולוגיה, סטטיסטיקה, איכות הטיפול, ומדיניות. היקף התכנית בין שני סמסטרים לארבעה סמסטרים, בהתאם למסלול הנבחר (עם או ללא תזה) או למגמה הנבחרת (מסלול כללי, ניהול מערכות בריאות, או קידום בריאות). נכון לשנת תשפ"ד, המסלול מתקיים באוניברסיטת תל-אביב בלבד.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בבריאות הציבור?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בבריאות הציבור?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בבריאות הציבור
ראיון קבלה תואר שני בבריאות הציבור
תואר שני בבריאות הציבור מוכר לצורכי שכר?
תואר שני בבריאות הציבור - איפה לומדים?
ממוצע ציונים ללימודי תואר שני בבריאות הציבור
שעות ורישום - תואר שני בבריאות הציבור
קבלה אחרי הסבה - תואר שני בבריאות הציבור