רוצה פרטים על תואר שני באוריינות חזותית בחינוך?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני באוריינות חזותית בחינוך

רוצה לדעת על תואר שני באוריינות חזותית בחינוך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני באוריינות חזותית בחינוך

 

תואר שני בחינוך נחשב לאחד מהכלים הטובים ביותר בידיו של איש החינוך המעוניין להתקדם בענף עיסוקו. כיום, חשיבותו של תואר שני בחינוך נובעת ממספר גורמים עיקריים. ראשית, תואר שני בחינוך מאפשר לבוגר להרחיב את הידע בתחום מומחיותו. שנית, בעקבות כניסתה של רפורמת אופק חדש למערכת החינוך, קיימת חשיבות להשכלתו האקדמית של העובד, הן מבחינת השכר והן מבחינת אפשרויות הקידום העומדות בפניו. תואר שני באוריינות חזותית בחינוך פונה למורים בעלי ניסיון בענפי היצירה החזותית, המעוניינים להעמיק את הידע שברשותם, ובמקביל לבנות עצמם כאנשי הוראה וכיוצרים.

 

אוריינות חזותית היא היכולת להשתמש בדימויים ויזואליים על מנת לבטא רעיונות ומסרים. כיום אנו מוצפים במסרים חזותיים רבים המועברים אלינו באמצעות האינטרנט וכלי התקשורת. בתחום החינוך זיהו את הפוטנציאל הטמון בחזותיות לצורך פיתוח כישורי חשיבה, גירוי הסקרנות והעניין, וטיפוח תחושת השייכות לקהילה.

 

בוגרי המסלול יוכלו לקדם את מעמדם המקצועי במסגרות חינוך על יסודיות, בלתי פורמאליות, ואקדמיות תוך שהם משתלבים בתפקידי ייעוץ הוראתי ובתפקידי ריכוז המקצועות החזותיים והדידקטיים במסגרות אלה.

 

מה לומדים?

 

המסלול לתואר שני לאוריינות חזותית בחינוך שואף לתרום ולהשפיע על החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. במסגרת התכנית המורים לומדים לפתח ולשכלל את יכולותיהם לפענח מסרים חזותיים ולבסס מסרים חזותיים למטרות חינוך.

 

לימודי תואר שני כוללים לצד הרצאות עיונית גם התנסות במחקר יישומי. היכולת לפענח מסרים חזותיים והיכולת לבקר אותם, הפכה לאמצעי חיוני ביותר עבור מחנכים. המורים מסתייעים באמצעי המחשה ודימוי לצורך הוראה ולגירוי היצירתיות והמקוריות של תלמידיהם. כלי האוריינות החזותית עומדים אף לרשות אנשים המלמדים עיצוב, אמנות, מחול, ותיאטרון, שהוראתם נסמכת על הדגמה לעיני התלמידים.

 

לימודי תואר שני באוריינות חזותית כוללים קורסים כלליים בחינוך והוראה, העוסקים בשיטות מחקר מתקדמות, בעיצוב סביבות למידה ובגישות הוראה או למידה בעלי היבטים ביקורתיים וכיוונים אלטרנטיביים. בנוסף לכך, תוכניות הלימוד בתחום כוללות לימוד גישות תיאורטיות ולימודי מתודולוגיה, בקורסים כגון: אופני הקליטה, התרבות הדיגיטאלית, סוגיות שונות של יצירה ותרבות עממית. כמו כן, הלימודים כוללים התנסויות מעשיות הבאות לידי ביטוי בסדנאות ובמחקרים יישומיים בהוראה וביצירה חזותית.

 

מה משך הלימודים?

 

הלימודים נמשכים שנתיים אקדמיות, וכוללים 4 סמסטרים.

 

נושאי לימוד

  • אמנות ואקטיביזם.
  • צילום ככלי פדגוגי.
  • ייצוג חזותי וקוגניציה.
  • יצירה וחינוך לקיימות.
  • עיצוב חללים חינוכיים.
  • עיצוב תרבות חזותית לילדים.
  • הערכה וביקורת לפרויקטים חזותיים בלמידה.
  • ועוד.
     

למי מיועד התואר?


התכנית מיועדת למורים מנוסים, בעלי תואר ראשון ותעודת הוראה, ופונה למספר אוכלוסיות:

  • מורים בענפי היצירה החזותית, כגון אמנות, צילום, קולנוע, או תיאטרון, שברצונם להעמיק את השכלתם.
  • מורים ורכזים בתחום היצירה החזותית, שברצונם להשתלב בתפקידי ייעוץ הוראתי.
  • מרכזי פעילות יצירתית בחינוך הבלתי פורמלי, המעוניינים להצעיד קדימה את עשייתם הקהילתית.
  • מורים שהינם אמנים פעילים, שברצונם לקדם את עשייתם היצירתית.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה הינם:

  • תואר ראשון בתחומי האמנות החזותית, כגון אמנות, קולנוע, עיצוב, צילום, או תקשורת; או באמנויות הבמה כגון תיאטרון או מחול; או בלימודי חינוך יצירתי.
  • תעודת הוראה.
  • ממוצע 80 ומעלה בתואר הראשון.
  • ראיון קבלה.
  • קבלתם של מועמדים שאינם מורים תישקל במקרים מיוחדים בלבד.

 

היכן לומדים?

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב): מכללת סמינר הקיבוצים מציעה תכנית אוריינות חזותית בחינוך במסגרת הפקולטה לאמנויות, התכנית מתאימה למחנכים בתחומי האמנויות שברצונם לפתח עצמם מבחינה מקצועית, ולקדם עצמם מבחינה מחקרית ויצירתית. בתכנית משולבים למידה קבוצתית, שיח עמיתים, ועבודה מעשית בסטודיו או בסדנאות בקמפוס, כאשר בסיום התכנית מציגים תערוכה קבוצתית. ניתן ללמוד במסלול מחקרי עם תזה, או במסלול ללא תזה. משך הלימודים שנתיים.  

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בסיום לימודיהם, יכולים המוסמכים לפנות לתפקידי הוראה בענפים כגון אומנות, קולנוע תקשורת ועוד. הם משתלבים בבתי ספר על יסודיים כמורים וכרכזים, וכן, לימודים אלו מאפשרים פנייה לתפקידים בכירים במערכת החינוך וברשויות המקומיות. 

 

עבור אנשי הוראה, מציב התואר אפשרויות קידום שונות, וגם תורם להתפתחות האישית והיצירתית (הדרכת סדנאות בתנועות נוער, כתיבת מערכי שיעור למוסדות לימוד, וכדומה). כמו כן, באפשרות המוסמכים להשתלב גם בתפקידי ייעוץ או ריכוז מקצועות חזותיים ודידקטיים במסגרות החינוך העל יסודי, וכן במסגרת החינוך הבלתי פורמליות.

 

מה עלות הלימודים?


נכון לשנת תשפ"ד, גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי לתואר שני הינו 15,265 שקלים, סכום זה מתעדכן מדי שנה בהתאם להנחיות המועצה להשכלה גבוהה. למורים פעילים, שהינם בעלי הוותק המתאים, ישנה אפשרות להשתתפות בשכר הלימוד מטעם משרד החינוך. כמו כן, סטודנטים בתכנית יכולים להיעזר במלגות לימודים, המוענקות על סמך הצטיינות אקדמית, או על סמך התנדבות ומעורבות קהילתית.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני באוריינות חזותית בחינוך?

רוצה לדעת יותר על תואר שני באוריינות חזותית בחינוך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני באוריינות חזותית בחינוך