רוצה פרטים על לימודי תואר שלישי בעבודה סוציאלית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי דוקטורט בעבודה סוציאלית - על קשרים בין אנשים

רוצה לדעת על לימודי תואר שלישי בעבודה סוציאלית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שלישי בעבודה סוציאלית
 
ממשפחה טובה
 
כשילד רוצה שוקולד, מה עושה אמא? – עכשיו נניח שמדובר בילד חולה סכרת, מה תעשה אמא? איך מגיב אבא, שבית משפט מחליט להוציא את ילדיו מהבית? איך נראים חייהם של ילדים שעברו טראומה מינית? מה קורה כשסבא וסבתא מבלים יותר זמן עם הילדים מאבא ואמא? אילו קשרים מיוחדים נוצרים בין קשישים לעובדים זרים? עד כמה מוכנים בוגרי תיכון לחיים האמיתיים? – שאלות מרתקות אלו, ועוד רבות אחרות, הוצבו בעבודות דוקטורנטים במחלקות לעבודה סוציאלית באוניברסיטאות בישראל בשנים האחרונות.
 
מחקרי התלמידים לתואר שלישי בעבודה סוציאלית הופכים עם השנים למורכבים יותר, וכוללים כמות פרמטרים הולכת וגדלה. הסטודנטים בודקים את סוגי הקשרים (אם קיימים) בין גורמים, מודלים ומצבים מגוונים, על מנת להגיע למסקנות חשובות, שתוכלנה לקדם את איכות הטיפול בתכניות התערבות למיניהן. דוגמא למחקר חדש הכולל כמות גדולה של פרמטרים, הוא מחקר הבודק את תפקידי הסב והסבתא במשפחות יהודיות וערביות. כאן, למשל, נכנסים לתמונה הבדלים תרבותיים, הבדלים בין סבא לסבתא, דפוסי מעורבות של הדור הראשון בחיי המשפחה, כשחיי המשפחה כוללים – יחסי נישואין, כלכלת הבית, גידול ילדים ועוד.
 
על התואר
 
מסלולי הדוקטורט מיועדים לבעלי רקע קודם - אקדמי ומעשי – בתחומי הטיפול, הבריאות והרווחה. מטרת הלימודים היא להעשיר ולהעמיק את הידיעות, בכוונה לקדם מדיניות חברתית בנושאים שונים, ולהוביל את שירותי הרווחה בישראל. מסיימי תואר שלישי בעבודה סוציאלית יכולים לעסוק בפיקוח על מטפלים ועובדי רווחה, ולהשתלב בהוראה ובפעילות מחקרית בעלת השפעה. הלימודים כוללים היבטים מחקריים לצד התנסויות מעשיות, סדנאות ודיונים.
 
תכנית הלימודים
 
התכנית לתואר שלישי בעבודה סוציאלית נמשכת לרוב ארבע שנים, והיא מורכבת מקורסים וסמינרים, ומעריכת מחקר, ניתוח ממצאים וכתיבת דוח ממצה ומקיף בנושא נבחר. בין קורסי החובה הטיפוסיים המשולבים בתכנית הלימודים ניתן למנות קורסים, כשיטות מחקר מתקדמות, סטטיסטיקה (אם לא נלמדה קודם לכן), קריאה ביקורתית ועוד.
 
עבודת התזה (הדיסרטציה) יכולה להיות איכותנית או כמותית. במילים אחרות, המחקר יכול להתבסס על תצפיות ממוקדות וראיונות עומק, או על איסוף מאסיבי של נתונים לשם אפיון תופעות רחבות היקף. כתיבת עבודת מחקר מכל סוג דורשת השתתפות בקורסים הרלוונטיים לנושא העבודה, והמקנים את כלי המחקר המתאימים.
 
סדרי הרשמה, מסלולים ותנאי קבלה
 
תכניות לתואר שלישי בעבודה סוציאלית מוצעות במסלול רגיל (לאחר תואר שני), במסלול משולב (במהלך התואר השני) או במסלול ישיר לדוקטורט (לאחר התואר הראשון). על המועמדים לפנות לוועדה לקבלת תלמידי מחקר, ולהגיש בקשה לבחירת המנחה. התחלת הלימודים כפופה לאישור הוועדות המיועדות ולהסכמת המנחה להדריך את הסטודנט/ית במחקר הספציפי.
 
תנאי הקבלה למסלול רגיל לתואר שלישי בעבודה סוציאלית כוללים ציון שמעל 85 בעבודת התזה, וממוצע 85 ומעלה בתואר השני. כמו כן, נדרשת הגשת הצעת מחקר ראשונית, ואישורה על ידי המנחה ועל ידי איש סגל נוסף. קבלה למסלול ישיר אפשרית בסיום התואר הראשון או עם סיום השנה הראשונה ללימודי התואר השני, ובלבד שממוצע הציונים של המועמד/ת הוא מעל 90 (ולעתים אף יותר מכך). מי שמתקבל/ת לתכניות לתואר שלישי בדרך כלל זוכה למלגות סיוע מסוגים שונים.
 
מוסדות לימוד ותחומי מחקר
 
  • אוניברסיטת תל אביב - מפעילה מרכז לחקר רווחת הילד ושלומו, ופורום אקדמי ליזמות חברתית. במסגרת המרכז לחקר רווחת הילד נחקרו ונחקרים נושאים, כגון: חוסן נפשי אצל ילדים ונוער, תגובות בני נוער לטרור ועוד.

 

  • אוניברסיטת בר אילן - חברי הסגל, שיוכלו להנחות אתכם, עוסקים בחקר תחומים מגוונים, כגון: מטפלים זרים, שירותי בריאות הנפש לאוכלוסיות מעוטות יכולת, דיור מוגן, אובדן והתפתחות במעברי חיים, תנאיהם ואופי עבודתם של עובדים סוציאליים ועוד.

 

  • אוניברסיטת חיפה - מפעילה מרכזים לחקר השיקום, לימוד המשפחה ולהפקות מדיה בתחום השינוי החברתי. סגל המנחים עוסק בתחומים רבים, כגון: לחץ וקבלת החלטות, פוסט טראומה, שיקום, קבוצות תמיכה, טיפול בעבריינים ועוד.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב - מפעילה מרכזים למחקר איכותני של האדם והסביבה, לחקר וקידום בריאות האישה, וכן מרכז משאבים אזורי לשימוש לרעה בסמים ואלכוהול. כמו כן, האוניברסיטה מקיימת פורום סטודנטים ומרצים לצדק חברתי, הפועל על בסיס התנדבותי ומאפשר לחבריו לשתף פעולה במסגרת עשייה חברתית משמעותית.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - תומכת במספר קבוצות מחקר בנושאים, כגון: מדיניות חברתית, עבודה סוציאלית בבריאות, הזדקנות האוכלוסייה, פילנתרופיה וילדים בסיכון.

 

 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי תואר שלישי בעבודה סוציאלית?

רוצה לדעת יותר על לימודי תואר שלישי בעבודה סוציאלית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי תואר שלישי בעבודה סוציאלית