רוצה פרטים על פרמדיק - תואר ראשון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון ברפואת חירום - משתמשים במדע להציל חיים

רוצה לדעת על פרמדיק - תואר ראשון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון ברפואת חירום

 

מסלול מקיף לרפואה דחופה

 

כאשר אדם נפצע בתאונת דרכים, לוקה בליבו, או נפגע בכל דרך אחרת, לרוב מזמינים עבורו ניידת אמבולנס, שתוביל אותו לטיפול בבית החולים. הדקות הספורות הסמוכות לפגיעה, שבהן הפצוע מקבל טיפול של פרמדיק, ועד לרגע ההגעה לבית החולים, הן דקות קריטיות. הטיפול של הפרמדיק, לעיתים קרובות, מציל חיים ומונע נזקים בלתי הפיכים.

 

 

קהל היעד

 

לימודי תואר ראשון ברפואת חירום מיועדים לאנשים המעוניינים בקריירה מלאת שליחות, שברצונם ללמוד כיצד להעניק את הטיפול היעיל והטוב ביותר במצבי סכנה. המסלול מתאים לאנשים עם לב רחב, בעלי ראייה מרחבית, תושייה, אשר פועלים היטב במצבי לחץ. יש להביא בחשבון, שהעבודה היא מסביב לשעון וכוללת גם שבתות וחגים, כי לצערנו, אסונות ואירועים בלתי צפויים עלולים להתרחש בכל עת.

 

מה לומדים?

 

במהלך הלימודים, רוכשים ידע וכלים להתמודדות עם מצבים רפואיים דחופים מגוונים, תוך היכרות עם הפעולות שאותן רשאים הפרמדיקים לבצע בשטח למתן מענה טיפולי מתאים. הלימודים כוללים לימודי יסוד בתחומי המדעים השונים, וכן לימודים קליניים. נוסף על כך, מתקיימת התנסות מעשית בשטח, שבמסגרתה משתלבים באמבולנסים וכן במחלקות הטיפול הנמרץ בבתי חולים.


כמה שנים לומדים?


משך הלימודים 3 שנים (שישה סמסטרים). הלימודים מתקיימים במתכונת יום.

 

נושאי לימוד

  • ניהול אר"ן.
  • נוירופיזיולוגיה.
  • אבחנה פיזיקלית.
  • שליטה בנתיבי האוויר.
  • פיזיולוגיה של מערכות.
  • מצבי חירום פדיאטריים.
  • מצבים רפואיים דחופים.
  • ביצוע פעולות מצילות חיים.
  • פרמקולוגיה קלינית ויישומית.
  • מניעת תאונות וקידום בריאות.
  • ועוד.

  

מסלול עתודה

 

חיל הרפואה בצה"ל מציע מסלול עתודה, במסגרתו לומדים לתואר ראשון, משרתים שלוש שנים בסדיר ומתחייבים לשלוש שנים נוספות בשירות קבע, בתחומי הארגון הרפואי, רפואת השגרה ורפואת החירום. העתודה מיועדת לבוגרי תיכון עם ציון פסיכומטרי בסביבות 660 נקודות. הלימודים מתקיימים באוניברסיטת בן-גוריון, ומכשירים את המשתתפים למתן מענה רפואי ראשוני ברמה מקצועית גבוהה, ולטיפול במצבי חירום רפואיים, כגון: טראומה, הפרעות קצב לב ועוד. למסיימי מסלול העתודה מוענקת תעודת בוגר ברפואת חירום B.EMS והסמכה כפרמדיקים.

 

תכנית השלמה לפרמדיקים

 

פרמדיקים מוסמכים ומנוסים, המעוניינים להשלים את השכלתם לתואר אקדמי, יכולים ללמוד בתכנית השלמה ייעודית. התכנית מתקיימת בהיקף מצומצם, לאור ניסיונם המקצועי של הפרמדיקים, ובחלק מן המקרים מוענקים פטור מקורסים מסוימים. במסגרת התכנית מקנים ידע אקדמי נרחב שיכול לתרום לשיפור התפקוד של אנשי המקצוע, וכן יסייע לפתוח אפשרויות לפיתוח מקצועי בהמשך דרכם. התכנית מתקיימת באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי קבלה לרפואת חירום מתבססים על ציון הפסיכומטרי וממוצע הבגרות של המועמדים. יש צורך בציון פסיכומטרי רב תחומי של 500 - 520 ומעלה, וכן בממוצע בגרויות 85 ומעלה. כמו כן, נדרשת רמת "בסיסי" ומעלה באנגלית. המועמדים נדרשים לעבור ראיון קבלה. במקרים מסוימים, מוצעות מכינות למועמדים אשר אינם עומדים בתנאי הסף.

 

לימודים ללא פסיכומטרי


במקרים מסוימים מתאפשרים לימודים ללא פסיכומטרי, על סמך בגרות בלבד. יש להדגיש, כי האפשרות להתקבל ללימודי רפואת חירום ללא פסיכומטרי אינה מוצעת בכל מוסדות הלימוד, ומתקיימת נכון להיום באוניברסיטת בן-גוריון בלבד. במוסד זה, יש צורך בתעודת בגרות בממוצע 90 ומעלה. כמו כן, יש צורך בהצגת ציון במבחן אמי"ר או אמיר"ם לסיווג רמת האנגלית.
 

היכן לומדים? 

  • המכללה האקדמית צפת - בתכנית לימודי רפואת חירום לומדים להעניק טיפול רפואי ליחידים ובאירועים רבי נפגעים וכן לנהל צוותים באירועים מורכבים. היקפו של המסלול כשלוש שנים והוא משלב בין למידה עיונית לבין תרגול מעשי דרך הכשרה קלינית באמבולנסים ובבתי חולים החל מהשנה הראשונה.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע) - באוניברסיטת בן-גוריון ניתן ללמוד במסלול שהיקפו שלוש שנים, במגמת רפואת חירום. כמו כן, מוצעת באוניברסיטה תכנית להשלמת תואר ראשון ברפואת חירום, המיועדת לפרמדיקים מוסמכים, אשר מקבלים פטורים מהשתתפות בקורסים מסוימים ובהתנסויות מעשיות, על סמך הניסיון המקצועי שלהם בשטח. מסלולים אלה מתאימים למעוניינים בלימודי פרמדיק בדרום.

 

  • בית הספר האקדמי לסיעוד "אסף הרופא" (צריפין) - מציע מסלול לימודים בן ארבע שנים המקנה תואר בסיעוד ותעודת פרמדיק. כחלק מהתכנית ללימודי סיעוד ופרמדיק מתקיימים גם תרגילים מעשיים והתנסויות במערכת הבריאות.

 

אילו תעודות מקבלים?


לבוגרים העומדים בהצלחה בכל דרישות הלימודים מוענקות התעודות הבאות:

  • תואר ראשון B.EMS.
  • הסמכה למקצוע הפרמדיק מטעם מד"א.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


עם סיום לימודיהם וקבלת הסמכת הפרמדיק, באפשרות הבוגרים להשתלב בתפקידי פרמדיקים במגן דוד אדום, בבתי החולים, בארגוני ההצלה, ובמרכזים רפואיים ציבוריים ופרטיים כאחד. עם צבירת ניסיון וותק מקצועי, ניתן להתקדם גם לתפקידי הדרכה, ובהמשך גם לתפקידים ניהוליים. נוסף על כך, באפשרות הבוגרים להמשיך לתארים מתקדמים במקצועות רלוונטיים.
 

תואר ברפואת חירום או קורס פרמדיק?

 

אופי העבודה במגן דוד אדום והיקף הסמכויות אינם שונים בין בוגרי תואר ראשון ברפואת חירום ובין בוגרי קורס פרמדיק. אף על פי כן, בתואר הראשון רוכשים מעבר למיומנויות המקצועיות בשטח, גם ידע רפואי ומדעי עשיר. קיימת הנחה, שלבוגרי התואר ראייה רחבה יותר, ושהם מסוגלים להעניק טיפול טוב יותר לפגועים.

 

מנגד, יש הטוענים, כי דווקא הידע המעמיק והרחב פוגם בתפקודם של הפרמדיקים האקדמאים, הנצרכים אולי לזמן רב יותר כדי לשקלל את המידע הרב שבידיהם על מנת לנקוט בצעדים נחוצים בזמן אמת. בכל זאת, היתרון הברור שיש לבוגרי התואר הוא שהם רשאים להמשיך לתארים מתקדמים. יחד עם זאת, יש הממליצים, אם עסקינן בתואר ראשון, לפנות דווקא ללימודי ביולוגיה או ללימודי סיעוד.

 

 

משכורות - תואר מול קורס

 

לפי טבלת הנתונים בשוק המשכורות בארץ ניתן להסיק, כי בוגרי תואר ראשון ברפואת חירום מרוויחים מעט יותר מפרמדיקים שאינם בעלי השכלה אקדמית. בוגרי תואר ראשון ברפואת חירום עם וותק של שש עד שבע שנים, מרוויחים בין 10,000 - 14,000 שקלים לחודש בממוצע, לעומת בוגרי קורס פרמדיק עם אותן שנות ניסיון ובאותו אזור בארץ, המרוויחים בין 7,000 - 12,000 שקלים לחודש בממוצע.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על פרמדיק - תואר ראשון?

רוצה לדעת יותר על פרמדיק - תואר ראשון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד פרמדיק - תואר ראשון
שאלות הגולשים בנושא
תחילת לימודי רפואת חירום ותנאי הקבלה
פראמדיקים/רפואת חירום - ועדת חריגים
תואר ראשון ברפואת חירום לפארמדיק צבאי
השלמה לתואר ברפואת חירום
קבלה ללימודי רפואת חירום
לימודי רפואת חירום אחרי תואר ראשון
קבלה לתואר שני ברפואת חירום