רוצה פרטים על תואר בלוגיסטיקה וכלכלה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה

רוצה לדעת על תואר בלוגיסטיקה וכלכלה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר בלוגיסטיקה וכלכלה

לכלכלה חשיבות רבה בחיינו, אולם לא כולם יודעים כי גם לאנשי לוגיסטיקה תפקיד חיוני לניהול ותפעול של ארגונים במשק. עובדים אלה אחראיים על תכנון חכם ויעיל של תהליכים ופרויקטים. במסגרת תפקידם, יש צורך גם בידע כלכלי נרחב כדי לפקח על תקציבים, לקבוע מחירים ולבקר על מלאים. בעולם העסקים של היום יש צורך בשילוב בין שני התחומים, ועובדים בענפים כגון רכש, אפסנאות, תובלה ותחזוקה נדרשים להתמצא גם בסוגיות פיננסיות מורכבות כחלק מביצוע תפקידם.

 

לימודי הכלכלה (מקצוע מתחום מדעי החברה), המשלימים את לימודי הלוגיסטיקה, כוללים תחומים חשובים נוספים שמטרתם לסייע לעובדים להתנהל בצורה מקצועית ואיכותית יותר. לימודי כלכלה ולוגיסטיקה מתקיימים במרבית המקרים במסלול דו חוגי, שבו הסטודנטים לומדים קורסים משני ענפי הידע ומרחיבים את האופקים האקדמיים ואת סל הכלים הפרקטי שברשותם.

מה לומדים?

המטרה המרכזית של מסלול דו חוגי זה היא בראש ובראשונה להקנות לסטודנטים ידע נרחב בתחומים הללו, ידע שיסייע להם בעבודתם בעתיד. לימודי לוגיסטיקה כוללים קורסים במגוון תחומים, בין היתר - תפקיד הרכש והלוגיסטיקה, ניהול אופטימאלי של מלאי, יעילות תפעולית, התנהגות ארגונית, סטטיסטיקה, משאבי אנוש, ניהול רכש, חקר ביצועים, תמיכה לוגיסטית, ניהול פיננסי, ניהול תקציב, שיטות מחקר ועוד (כל אלה בתחום הלוגיסטיקה).

 

בתחום הכלכלה לומדים הסטודנטים קורסים חשובים כדוגמת כלכלת ישראל, סטטיסטיקה, היצע וביקוש, מחירים, התפתחויות במשק ועוד.

 


היכן לומדים?

  • המכללה האקדמית אשקלון: הלימודים מכינים את הסטודנטים להשתלבות בתפקידים ניהוליים בשרשרת האספקה. שילובים נוספים המוצעים במכללה הם עם חוגים כגון שוק ההון או חשבונאות. בשנה א' לומדים בתכנית משותפת עם שאר החוגים ולאחר מכן ניתן לבחור באיזה תחום להתמקצע.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): הלימודים מתקיימים במתכונת דו חוגית מתוך מטרה לסייע לסטודנטים להרחיב את סל הכלים המקצועי. שילובים נוספים אפשריים הם עם החוג למדעי המחשב, החוג ללימודי מידע ועוד. מתקיימת גם תכנית מואצת לתואר שני.

 

 

מהם תנאי הקבלה?

 

הקריטריונים בהם על המועמדים לעמוד משתנים ממוסד לימודים אחד למשנהו. עם זאת, ברוב המוסדות האקדמיים, מי שמעוניינים להתקבל לתואר זה, נדרשים להחזיק בתעודת בגרות מלאה, בציון פסיכומטרי, וכן לעמוד בקריטריונים נוספים. 

 

עם זאת, קיימים מסלולי קבלה ללימודי לוגיסטיקה ללא פסיכומטרי, וכן מסלולים ייעודיים למי שיש ברשותם תעודת בגרות חלקית. בין היתר, ניתן להשתתף במכינות קדם אקדמיות ומכינות 30+.

 

השתלבות בתעשייה לאחר הלימודים

ניתן לעבוד עם סיום הלימודים בשני התחומים. באפשרות הבוגרים להשתלב במגזר הציבורי (משרדי ממשלה ושאר רשויות המדינה) או במגזר הפרטי ככלכלנים. רבים המסיימים את התואר פונים לתחומים נוספים כמו ניהול השקעות, ניהול תיקים, ניהול פרוייקטים ועוד.

 

אלה מכן שירצו לפנות לתחום הלוגיסטיקה צריכים לזכור כי כמעט בכל חברה יש צורך באנשי לוגיסטיקה איכותיים עם ידע בכלכלה. בוגרי התואר המשולב יוכלו לנסות ולהשתלב במגזר הפרטי או הציבורי כאנשי לוגיסטיקה בתחומים כמו ניהול מערכות לוגיסטיקה, ניהול מערכות הובלה והפצה, ניהול מחלקות תפעוליות בחברות, סחר חוץ, ניהול מערכות מידע לוגיסטיות ועוד.

 

ניתן לעבוד גם במגזר הציבורי במערכת הביטחון או במערכת צבאיות. אין כל ספק כי תואר ראשון בתחומים הללו מהווה יתרון גדול לבוגרים ומסייע בהשתלבות מהירה בשוק העבודה.

 

ללא ניסיון

 

רבות מן המשרות בשוק כוללות דרישה לניסיון קודם אולם ניתן למצוא גם לא מעט משרות המיועדות לעובדים ללא ניסיון ויכולות להתאים במיוחד לבוגרים טריים. בין התפקידים הללו ניתן למנות אנשי רכש, מתאמי מלאי, קניינים, אנשי תפעול ועוד. גם בענף הפיננסי ניתן למצוא משרות ללא ניסיון כגון בתחום הבנקאות, מכירות, גבייה ועוד. יש לציין כי בחלק מן התפקידים יש צורך בתעודות מקצוע נוספות, שאותן ניתן להשלים בפרד ולעיתים גם במהלך התואר עצמו.


שכר - כמה מרוויחים בתחום?


משכורות הבוגרים משתנות בהתאם לתפקיד הנבחר, לסוג הארגון, לעבודה בסקטור הציבורי והפרטי ועוד. כמו כן, ככל שהעובדים צוברים וותק וניסיון רב יותר כל הם יכולים להעלות את שכרם.


באופן כללי, כלכלנים משתכרים בין 9,000 - 15,000 שקלים לחודש, כאשר עובדים בסקטור הציבורי ובשירות המדינה מגיעים לשכר גבוה מעט יותר. שכר אנשי לוגיסטיקה מתחיל בטווח שבין 13,000 - 15,000 שקלים, לאחר מספר שנים ניתן לעלות לטווח של 16,000 - 30,000 שקלים. בתפקידים בכירים מסוימים, כגון מנהלי מחלקות רכש, מנהלי מפעלים או עובדי תפעול בכירים, ניתן להגיע לטווחי שכר גבוהים אף יותר, בתלות בגודל הארגון ובהצטיינות אישית.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר בלוגיסטיקה וכלכלה?

רוצה לדעת יותר על תואר בלוגיסטיקה וכלכלה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר בלוגיסטיקה וכלכלה
שאלות הגולשים בנושא
בר אילן- כלכלה ומנהל עסקים או תואר בלוגיסטיקה
לוגיסטיקה ורכש לאחר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים
איזה תואר נחשב יותר - לוגיסטיקה וניהול או כלכלה וניהול?
האם תואר בלוגיסטיקה וכלכלה עוזר בתחום המקצועי?
תואר משולב בכלכלה ולוגיסטיקה במוסדות לימוד בצפון
תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה