רוצה פרטים על כלכלה ותקשורת?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר בכלכלה ותקשורת

רוצה לדעת על ההטבות שניתן לקבל בעקבות הקורונה? רוצה לדעת על כלכלה ותקשורת? אנחנו רוצים לעזור לך! דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

*חדש: לא החלטת מה ללמוד?
לחץ/י לסדנה דיגיטלית לבחירת לימודים עם המנטורים המובילים בישראל.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי כלכלה ותקשורת

כלכלה ותקשורת הם שני תחומים שהפכו לחשובים מאוד בחיינו בשנים האחרונות. זהו שילוב אקטואלי מאחר ואלה תחומים המשלימים במידה רבה זה את זה. שני הענפים תפסו תאוצה משמעותית ויעידו על כך אין ספור העיתונים והמוספים הכלכליים שיצאו בשנים האחרונות.

 

פריחת המדיה הגיעה במידה רבה בזכות האינטרנט וההתפתחות הטכנולוגית. כל אלו הביאו גם לעלייה חדה בביקוש ללימודי התחום ובמיוחד לשילוב של לימודי תקשורת עם לימודי כלכלה. בעשר השנים האחרונות הפכו מסלולים אלה בישראל למבוקשים מאוד. נראה כי כולם רוצים להיות עיתונאים, יועצי תקשורת או אנשי טלוויזיה, כאשר תחום הסיקור הכלכלי הוא אחד המבוקשים ביותר.

 

בפני בוגרי תואר בתקשורת וכלכלה נפתחות אפשרויות רבות בין אם בעבודה בטלוויזיה, בעיתונות, ביחסי ציבור או בשוק ההון. הם יכולים להשתלב גם כלכלכנים בכל תחומי המשק – בתעשייה, במסחר, במחקר ופיתוח ובעולם העסקי. כל חברה מכל סוג שהוא זקוקה לכלכלן ואם יש לכלכלן ידע תקשורתי הדבר יכול להוות יתרון. ידע תקשורתי עוזר מאוד לכלכלנים וידע כלכלי עוזר מאוד לאנשי תקשורת ולכן השילוב הזה מבוקש.


תכנית הלימודים

 

במסגרת התואר הדו חוגי, הסטודנטים לומדים נושאים מרכזיים הן בתחום המדיה והן בתחום הפיננסי והניהולי. דרך שילוב זה הם יכולים לבחון תהליכים המתחוללים במשק, ואת האופן שבו הסיקור במדיה והתהליכים בשוק מושפעים אלה מאלה.

 

במסגרת התואר הראשון בתקשורת, הסטודנטים מתמקדים במגוון פלטפורמות מדיה, כגון רשתות חברתיות, טלוויזיה ורדיו. הם גם לומדים בהרחבה על עולמות השיווק, הפרסום ויחסי הציבור ובוחנים את תהליכי בניית אסטרטגיות שיווקיות וקמפיינים עבור חברות וארגונים. לעיתים מאפשרים לסטודנטים לבחור התמחויות שדרכן שמים דגש על ענפים ייחודיים במדיה, כגון דיגיטל, ביו מדיה, שיווק, פרסום, ניהול מותגים ועוד.

 

במהלך לימודי כלכלה, הסטודנטים לומדים על כלים פיננסיים ועסקיים שנוגעים למתרחש בשוק הפרטי והציבורי. הם עוסקים במדיניות כלכלית, בכלים לקבלת החלטות פיננסיות ועסקיות, בטכנולוגיות פינטק חדשניות שמשנות את פני המשק ובאתגרים שעמם מתמודדים כלכלנים בתחום החברתי והארגוני כיום, בארץ ובעולם.


נושאי לימוד

הסטודנטים לומדים קורסים משני ענפי הידע, הנה כמה מהנושאים הנלמדים במהלך התואר הדו חוגי:

 

  • ניהול פיננסי
  • מדיה חזותית
  • ניתוח השקעות
  • טכנולוגיות מידע
  • תורת המשחקים
  • בניית אתרי אינטרנט
  • מערכות בינה עסקית
  • משברים פיננסיים גלובליים
  • מכירות ושיווק בשוק הפיננסי
  • ועוד


מתכונת הלימוד

 

אלה הם הם לימודים במסגרת דו חוגית, והם נמשכים 3 שנים. הלימודים נערכים בדרך כלל במסגרת יום שבה לומדים ארבעה עד חמישה ימים מלאים בשבוע. עם זאת, במוסדות לימוד מסוימים מאפשרים מתכונת לימודים גמישה יותר שבה ניתן להתאים את לוחות הזמנים לצורכים האישיים כגון לשילוב עם עבודה.

 

בתואר משלבים בין קורסים עיוניים בשני תחומי הדעת לבין קורסים מעשיים, שבהם מתנסים בניתוח תהליכים פיננסיים ובמקביל מכירים מקרוב את כלי המדיה, השיווק והפרסום ואת התהליכים המתחוללים בזירת האונליין. בדרך כלל הסטודנטים נדרשים לבצע פרויקט גמר בכל אחד מהמקצועות הנבחרים.

 

 

תנאי קבלה וקהל יעד

 

בעת הגשת המועמדות ללימודים אלה, חשוב להביא בחשבון כי מאחר ומדובר בלימודים דו חוגיים, על המועמדים לעמוד בדרישות של שני החוגים ובפרט הגבוהות מבין השניים.

 

קבלת מועמדים נעשית בדרך כלל על סמך ציון ההתאמה שלהם, כלומר שקלול הממוצע בבגרויות עם הציון בפסיכומטרי. במוסדות מסוימים מאפשרים קבלה ללא פסיכומטרי, לפי ציון גבוה בבגרויות. מאחר ומדובר במקצוע כמותי, במסגרת תנאי קבלה לכלכלה מושם דגש על ההישגים בבגרויות הריאליות, ובפרט הבגרות במתמטיקה, וכן על הציון בחלק הכמותי של הפסיכומטרי.

 

למועמדים שאינם עומדים בדרישות הסף מוצעות מכינות ייעודיות שונות. במכינה ניתן להשלים פערים, להכיר את עולם האקדמיה וגם להעלות את סיכויי הקבלה לתכנית.


תעודה

 

לסטודנטים המשלימים את הלימודים בהצלחה זכאים לקבל תואר ראשון דו חוגי BA מטעם מוסד הלימוד. במוסדות מסוימים מקבלים הסטודנטים גם דיפלומות שונות לאחר השלמת לימודי תעודה המשולבים בתואר במקצועות כגון יחסי ציבור, ניהול מדיה חברתית ועוד. כדי לקבל את התואר יש לעמוד בכל חובות הלימודים לרבות נוכחות, מעבר בחינות בסיום הקורסים, הגשת מטלות והשלמת פרויקט הגמר.


אפשרויות תעסוקה

 

בפני בוגרי התואר נפתחות כאמור מגוון של אפשרויות לפיתוח קריירה, הן בתחום המדיה והן בזירה הכלכלית והעסקית. בתחום הכלכלי ניתן להשתלב בחברות ביטוח, בנקים, חברות השקעות ועוד. הודות לידע בתחום המדיה, עובדים אלה יכולים לשמש יועצים בתחומי האסטרטגיה, השיווק והפרסום עבור אותם גופים.

 

בתחום התקשורתי, הבוגרים משתלבים בערוצי המדיה השונים, הן הכתובים והן המשודרים והדיגיטליים. בין התפקידים אותם הם יכולים למלא נכללים אנשי שיווק דיגיטלי, יח"צ, קופירייטרים, מנהלי קמפיינים פרסומיים, מנהלי מדיה חברתית, וכן תפקידים בתחום המדיה השיווקית והמרקום. בתחום הכלכלי, ניתן להשתלב בתפקידי פרשנים פיננסיים בערוצים השונים, כגון בעיתונות הכלכלית, באתרי החדשות ובפלטפורמות נוספות.

 

שכר העובדים משתנה מתפקיד לתפקיד, אולם באופן כללי ניתן לומר כי המשכורות בעולם הפיננסי גבוהות מאלו הנהוגות בתעשיית המדיה הישראלית. יחד עם זאת, שדרנים, פרשנים ויועצים בכירים וותיקים יכולים להגיע גם הם לתגמול גבוה במיוחד במסגרת עבודתם.


מוסדות

 

האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית): בין מגוון השילובים המוצעים באוניברסיטה הפתוחה ניתן לבחור בלימודי כלכלה עם חטיבה בתקשורת, או לחלופין חטיבה בכלכלה במסגרת התואר בתקשורת. משמעות החטיבה היא מספר מצומצם של קורסים בתחום הדעת שאותם לומדים לצד התואר הראשי. הלימודים מתקיימים במסלול גמיש המשלב למידה מרחוק, המותאם לאנשים עובדים.


אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): ניתן ללמוד שילוב זה במסגרת מסלול דו ראשי לא מובנה, באופן שמשלים את הידע הנרכש. אורך הלימודים שלוש שנים. שילובים דו ראשיים נוספים המוצעים באוניברסיטה (במתכונת מובנית) כוללים שילובים עם סוציולוגיה, עם מדעי המדינה או עם לימודי מזרח תיכון.

 

האוניברסיטה העברית (ירושלים): לימודי הכלכלה באוניברסיטה העברית מתקיימים במתכונת דו חוגית, כאשר בין מגוון הצירופים האפשריים לבחירת הסטודנטים נכלל גם שילוב עם החוג לתקשורת ועיתונאות.

 

אוניברסיטת תל-אביב: זהו אחד השילובים הדו חוגיים שבהם יכולים לבחור הסטודנטים באוניברסיטה. ניתן למצוא שילובים נוספים, בהם גם מסלולים למצטיינים ומסלולי לימודי מובנים בשילוב פסיכולוגיה והתנהגות, סטטיסטיקה וחקר הביצועים, הייטק ומדעים דיגיטליים ועוד.


המשך לימודים ומסלולי לימוד משיקים

 

קיימים מסלולי לימוד נוספים בתחומים משיקים היכולים לעניין את המועמדים כגון לימודי כלכלה ואסיה, לימודים המשולבים עם מדעי המדינה, לימודים בשילוב יחסים בין לאומיים ומסלולים רבים נוספים. ברבים מבין מוסדות הלימוד בארץ קיימת אפשרות ללימודים דו חוגיים ולעיתים גם תואר כפול.

 

בוגרים המעוניינים בכך יכולים להמשיך לתואר שני באחד התחומים הנלמדים. כך למשל בתואר שני בתקשורת פוליטית או אסטרטגית ניתן להמשיך לעסוק גם בנושאים פיננסיים וניהוליים. במהלך תואר המוסמך מפתחים הסטודנטים את הידע שברשותם ומשכללים את יכולות המחקר. במסלולים עם תזה נפתחת האפשרות להמשיך גם למשרות מחקריות במוסדות אקדמיים או גופי מחקר.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על כלכלה ותקשורת?

רוצה לדעת יותר על כלכלה ותקשורת?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מוסדות לימוד כלכלה ותקשורת

חוות דעת של סטודנטים: כלכלה ותקשורת

התקבלו 3 דירוגים בציון ממוצע 3.0 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא תואר בתקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
ד"ר תמי אמיר
תחום הנלמד לעיתים באופן תאורטי ולעיתים באופן מעשי, תחום המשיק לערוצי התקשורת הדיגיטלית והפרסום לצד עיתונאות, רדיו, טלוויזיה ועד שיווק.
מהעוסקים בתחום התקשורת נדרשת יכולת אנליטית לוגית, יכולת מילולית (בכתב ובע"פ) ברמה גבוהה. ידיעת שפה זרה אחת או יותר ברמה טובה מהווה יתרון.
תחומי העניין של העוסקים בתקשורת הינם רבים ומגוונים אך כוללים בעיקר עניין בתחומי חברה, תרבות ואומנות, לעיתים מופיע גם התחום העסקי בפרופיל המתעניינים בתקשורת.
תכונות האישיות – פתיחות בין אישית ויכולת יצירת קשר בקלות, רגישות, יצירתיות, עצמאות. תכונות כמו בטחון עצמי, יכולת עמידה מול קהל, כריזמה, אחריות וגמישות מחשבתית מהווה יתרון.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
Whatsapp Whatsapp