חינוך בלתי פורמלי לתואר ראשון B.Ed במכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על לימודי תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי - דוד ילין.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי חינוך בלתי פורמלי לתואר B.Ed במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין
 
פרויקטים חשובים
 
המסלול לתואר ראשון B.Ed בחינוך בלתי פורמלי במכללה האקדמית ע"ש דוד ילין, הוא מסלול שמטרתו להכשיר אנשי מקצוע הבקיאים בתחום השילוב שבין חינוך ובין קהילה. במסגרת זו מקבלים הסטודנטים כלים ליוזמה ולניהול של פרויקטים חינוכיים מסוגים שונים, ולהובלה ומנהיגות חינוכית וחברתית במסגרת הקהילות שבתוכן הם פועלים.
 
תכנית הלימודים
 
התכנית משלבת בין תכנים ייחודיים ללימודי חינוך בלתי פורמלי ובין תכנים מן המסלול לחינוך על יסודי, והם ערוכים במתכונת של תואר חד חוגי. הסטודנטים בתכנית מכירים גישות תיאורטיות ואסכולות חינוכיות שונות, רוכשים הבנה באשר למטרות החינוך הבלתי פורמלי ובאשר לדרכי הפעולה במסגרתו. כמו כן, הסטודנטים מתוודעים לשטחי פעולה אפשריים שונים בחינוך, ומוכשרים בבניית תכניות לימודים המעודדות יצירה ויצירתיות. במקביל, הם לומדים כיצד מקיימים דו שיח חינוכי עם בני נוער השייכים לקבוצות אוכלוסייה שונות בישראל.
 
התמחויות
 
משתתפי התכנית יכולים להתמחות באחד משני תחומים לבחירתם: לימודי חינוך חברתי קהילתי – מסלול שבו מתמקדים בחינוך חברתי בבתי הספר ובמסגרות קהילתיות; לימודי קידום נוער – מסלול שבו מתמקדים באפשרויות הטיפול בבני נוער במצבים שונים של סיכון ושל מצוקה.
 
מתכונת הלימוד
 
מסלול זה לתואר ראשון בחינוך אורך ארבע שנים. בשנת הלימודים הראשונה מקבלים הסטודנטים ידע בסיסי בתחום, ומשתתפים בסיורים מודרכים במסגרות שונות. בשנה השנייה הם בוחרים בתחום התמחות ומרחיבים את הידע הקשור בו. בשנה השלישית ממשיכים הסטודנטים להעמיק בתחום התמחותם, בדגש על פיתוח זהותם המקצועית, פיתוח החשיבה הביקורתית והפנמת האתיקה המקצועית.
 
בשנת הלימודים הרביעית הסטודנטים מגישים סמינריון, ומשתתפים בהתמחות מעשית במסגרת של סטאז'. נוסף על אלה, הם אף מארגנים פעילויות חינוכיות לילדים בקהילות שונות, משתתפים בכנסים ובהרצאות בתחום, ונפגשים עם עובדים מתחום החינוך, עם עובדי נוער ועם עובדים סוציאליים ופסיכולוגים.
 
נושאי הלימוד
 
חלק מן הקורסים במסלול ללימודי חינוך בלתי פורמלי במכללת דוד ילין הם קורסי חובה, וחלקם ניתנים לבחירה – בהתאם להתמחויות ולקריטריונים נוספים. להלן כמה דוגמאות לנושאים בהם עוסק מסלול זה:
 
  • התנהגות ותהליכים בקבוצה
  • מנהיגות נוער
  • התערבות חינוכית מניעתית
  • קהילה וקהילתיות
  • החינוך במסגרות חוץ ביתיות
  • פדגוגיה ביקורתית
  • פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות
  • הגישה הקהילתית
  • בית הספר, הקהילה והממסד
  • חינוך ערכי מוסרי
  • התמודדות עם בעיות התנהגות 
  • הערכת תכניות חינוכיות
  • עבריינות, סמים והתמכרויות בקרב מתבגרים
  • יזמות חברתית בקהילה     
  • התמודדות עם אלימות וסטייה בקרב בני נוער     
  • ועוד
 
תנאי הקבלה
 
ללימודי חינוך בלתי פורמלי לתואר ראשון בדוד ילין יתקבלו מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה בממוצע של 85 לפחות, שהם גם בעלי ציון מינימלי של 475 בבחינה הפסיכומטרית. ציון הסף המשולב, נכון להיום, הוא 525. ניתן להתקבל גם באמצעות הצגת תעודת גמר של מכינה קדם אקדמית. כמו כן, המועמדים נדרשים לעבור בחינת סף לשליטה בכלים מתוקשבים בציון של 80 לפחות, וכן לעבור ריאיון קבלה אישי. כל המועמדים נדרשים להציג רמת "פטור" באנגלית עד לסיום התואר.
 
אפשרויות התעסוקה
 
בתום הלימודים יוכלו הבוגרים להשתלב בעבודה במרכזים חברתיים מסוגים שונים, במרכזים קהילתיים, בקיבוצים ובמושבים, בעמותות נוער ובתנועות נוער, וכן במחלקות העוסקות בנושא זה ברשויות מקומיות. בנוסף, הם יוכלו להשתלב בעבודה בפנימיות, במרכזים לשיקום נוער ולטיפול בנוער במצוקה, וכן ביחידות לקידום נוער. 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

עוד מסלולי לימוד - המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

חוות דעת של סטודנטים על לימודי תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי - דוד ילין

התקבלו 20 דירוגיםבציון ממוצע: 3.6 מתוך 5

המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
06/09/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני לא אוהבת את החוסר בארגון, חוסר ידיעה, מעבירים את האחריות מאחד לשני. אוהבת את החברה, החוג לחינוך קרא עוד...

על הקמפוס

האנשים ממש נחמדים, יש בעיה של חוסר ארגון במכללה, בעיה של חוסר וודאות.

טיפים

לברר בדיוק מה הדרישות מראש, יש למכללה נטייה לשנות דברים.

המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
10/06/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני לומדת במסלול העל יסודי שבו כל סטודנט מקבל יחס אישי חם מראש המסלול.

על הקמפוס

לא גדול ונוח להתמצא בו (לא לוקח הרבה זמן להכיר את כולו). יש פינות ישיבה נוחות הכוללות דשא, מועדון סט קרא עוד...

טיפים

למצוא מראש עבודה עם שכר מספיק למחייה, שמאפשרת לעבוד מעט שעות לפי הזמן הזעום שנשאר לאחר הלימודים, העב קרא עוד...


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

הרחבת הסמכה לגננת שילוב
אור
1 תגובות
אפשר להתקבל לתואר בחינוך עם ממוצע 70 בבגרות?
טקקל
1 תגובות
סדנת הכרות עם הזום
שאיימא
1 תגובות
תעודת הוראה - לימודי ערב
יעל מרמולד
1 תגובות
הסבה לחינוך מיוחד או ייעוץ חינוכי
אשרי נורית
1 תגובות
תעודת גננת לסעיית מנוסה
מאשה
1 תגובות
כמה מרוויח מנהל בית ספר מתחיל?
רוני לוטם
1 תגובות
לכניסה לפורום

התאמה לתפקיד בחינוך והוראה

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

מעל 28,927 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    שנקר, המכללה להנדסה ולעיצוב687 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל1,221 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן952 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp