לימודי ריפוי בעיסוק לתואר שני באוניברסיטה העברית

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בריפוי בעיסוק - האוניברסיטה העברית.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בריפוי בעיסוק של האוניברסיטה העברית

 

הלימודים לקראת תואר שני בריפוי בעיסוק של הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית החלו בשנת 1990 ומאז מקיימים תוכנית לימודים אשר מקנה ידע וכלים מחקריים, כמו גם יישומיים לפיתוח תחום טיפולי זה. התוכנית ללימודי ריפוי בעיסוק שמה דגש נרחב על העמקת והרחבת הידע הטיפולי שנרכש במהלך הלימודים לקראת תואר ראשון באמצעות קורסים מכוונים העוסקים בדרכי טיפול, שיקום ומניעת מחלות בקרב אוכלוסיות בעלות לקויות שונות.

 

הלימודים כוללים קורסים מגוונים ממדעי הרפואה, מדעי הטבע והחברה (בדגש על פסיכולוגיה וסוציולוגיה), וכן קורסים אשר מעמיקים את הידע בתחומים כגון: תפקודי ילדים ומתבגרים בעלי לקויות למידה, ריפוי בעיסוק של פגים, יצירתיות ומשחק, נגידות והתאמת הבית, אוטיזם ועוד.

 

סגל המחלקה מורכב מאנשי מקצוע וחוקרים מנוסים המצויים בחזית המחקר והפיתוח האקדמי בתחום, ושואפים להכשיר את דור העתיד בפיתוח תחום טיפולי חשוב זה.

 

מסלולי לימוד

 

התוכנית ללימודי תואר שני בריפוי בעיסוק מתקיימת בשני מסלולי הלימוד הבאים:

 

  • מסלול מחקרי - תוכנית הלימודים במסלול המחקרי הינה בהיקף 32 עד 33 נ"ז.
  • מסלול עיוני - תוכנית הלימודים במסלול העיוני הינה בהיקף של 50 נ"ז.

 

התמחויות

 

במסגרת המסלול העיוני לתואר ניתן לבחור אחת מתחומי ההתמחות הבאים:

 

  • תחום הילדים העוסק באבחון, התערבות ומניעה.
  • תחום פיזיקאלי וטכנולוגיה שיקומית העוסק בשימוש בטכנולוגיה ובמחשבים למטרות אבחון, שיקום וטיפול בבעלי מוגבלויות.
  • תחום קוגניטיבי העוסק בשיקום וטיפול באנשים בעלי מוגבלויות קוגניטיביות ותפקודיות.

 

נושאי הלימוד

 

תוכנית הלימודים כוללת מגוון רחב של קורסי חובה ובחירה, להלן רשימה של קורסים לדוגמא:

 

  • מנגנונים קוגניטיביים בסיסיים בתהליך הלמידה
  • סוגיות נרחבות בהתערבות טיפולית נסמכת ראיות מחקר
  • חידושים בטכנולוגיה ושימושיה בשיקום
  • סוגיות נבחרות בנוירולוגיה התפתחותית
  • ריפוי בעיסוק ומשפחת המטופל
  • תפקידי הריפוי בעיסוק במערכת החינוך
  • גרונטולוגיה ותפקיד הריפוי בעיסוק באוכלוסיה עם דמנציה
  • קשיים בכתב יד - דרכי הערכה וטיפול בריפוי בעיסוק
  • גישה הוליסטית לייעוץ והדרכה של המרפא/ה בעיסוק

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לתואר שני בריפוי בעיסוק הינם:

 

  • תנאי הקבלה למסלול המחקרי הינם: בעלי תואר ראשון בציון ממוצע של 80 ומעלה בלימודי התואר.
  • תנאי הקבלה למסלול העיוני הינם: בעלי תואר ראשון בציון ממוצע של 75 ומעלה בלימודי התואר.
  • בוגרי תואר ראשון שאינו בריפוי בעיסוק יידרשו ללימודי השלמה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר יכולים להשתלב במגוון של אפשרויות תעסוקה, במוסדות וארגונים המעניקים שירות של טיפול באמצעות ריפוי בעיסוק, בפיתוח התחום באמצעות מחקר והוראה, במוסדות שיקומיים, גריאטריים, בבתי חולים, קופות חולים, עמותות חברתיות, בקליניקה פרטית, בייעוץ ועוד. בנוסף, בוגרי המסלול המחקרי יוכלו מלהמשיך ללימודי תואר דוקטורט ולהשתלב במחקר והוראה באקדמיה.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

ssssssssss

פורום לימודי חינוך

מה ללמוד כדי להיות גננת משלימה?
סופי
1 תגובות
לימודי הוראת מתמטיקה לתלמידי תיכון והכנה לבגרויות
מוריה
ללא תגובה
מי שלא מגיע מתחום החינוך המיוחד יכול לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
ענת לוי
1 תגובות
התמחות בליקויי למידה במסגרת תואר ראשון
טל גורסקי
1 תגובות
שכר לימוד להוראה מתקנת
ויג׳דאן
1 תגובות
התלבטות בין תעודת הוראה בחינוך מיוחד או יסודי
אופירה
1 תגובות
מסלול חינוך ללקויי שמיעה
זינב
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,956 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב966 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת חיפה1,566 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר686 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp