תואר שני במערכות מידע באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
תואר שני במערכות מידע באוניברסיטת חיפה

תואר שני במערכות מידע באוניברסיטת חיפה

 

החוג למערכות מידע משויך לפקולטה למדעי החברה של אוניברסיטת חיפה ומעניק לבוגריו ידע תיאורטי וטכנולוגי בתחום הנדסת התוכנה. ידע זה מסייע להם לעסוק בתחזוקה ופיתוח של מערכות מידע, לרכוש הבנה כלכלית וארגונית, דרכים לתמיכה בלקוחות, הטמעה בארגונים וניהול פרויקטים שונים ועוד.

 

לימודי תואר שני במערכות מידע

 

לימודי תואר שני במערכות מידע, הן במסלול עם התיזה והן במסלול ללא התיזה, כוללים לימודי חובה ולימודי בחירה. לימודי החובה הינם תיאורטיים ומטרתם להכשיר את הסטודנטים למחקר ולהקנות להם התנסות ראשונית במחקר אקדמי- מדעי ברמה מתקדמת.

 

תוכנית הלימודים חושפת את הסטודנטים לתחומי העיסוק העיקריים של עולם מערכות מידע ומאפשרת לכל סטודנט לבחור את קורסי הבחירה אשר מתאימים לו.

 

תוכנית הלימודים

 

  • מסלול לימודים עם תזה: מסלול לימודים זה כולל קורסי חובה בהיקף של 12 שש"ס, 2 קורסי בחירה חוגים, קורסי בחירה מתקדמים בהיקף של 16 שש"ס.

 

  • מסלול לימודים ללא תזה:קורסי חובה בהיקף של 15 שש"ס, 2 קורסי בחירה חוגים, קורסי בחירה מתקדמים בהיקף של עד 25 שש"ס. קורסי החובה הינם: כתיבה מדעית באנגלית- 0 שש"ס, קורס מתקדם בסטטיסטיקה- 3 שש"ס, לוגיקה ומפרטים פורמליים- 3 שש"ס, סמינר בשיטות מחקר- 3 שש"ס, סמינר בגישה מחקרית למערכות מידע - 3 שש"ס.

 

  • תכנית אינטראקציית אדם - מחשב - מסלול מחקרי בלבד, הוא מתמקד בעיצוב, בבנייה ובהערכה של ממשקי אדם - מחשב אשר בנויים לתועלתם של יחידים, קבוצות, ארגונים והחברה הכללית. 

 

תנאי המעבר משנת הלימודים הראשונה לשנייה

 

בכדי להמשיך לשנת הלימודים השנייה בלימודי תואר שני במערכות מידע על הסטודנטים להציג מצב אקדמי תקין וציון עובר בכל אחד מהמקצועות אליהם נרשמו, כמו כן יידרשו הסטודנטים להציג ממוצע משוקלל של 75 ומעלה וציון מעקב של 3 ומעלה (בסולם של 1-5) במשך שני סמסטרים צמודים.

 

לגבי סטודנטים שאינם נמצאים במצב אקדמי תקין, הועדה של החוג לתואר שני תחליט אם ימשיכו את לימודיהם, יסיימו אותם או אם יוצבו להם תנאים ספציפיים.

 

 

תנאי קבלה ולימודי השלמה

 

 

מתקבלים מועמדים בוגרי לימודים בתחום מערכות המידע בממוצע ציונים 82 ומעלה. לקבלת הפרטים המלאים לגבי תנאי הקבלה מומלץ לפנות ישירות אל מוסד הלימוד.

 

 

משך הלימודים

 

משך הלימודים לתואר שני במערכות מידע הינו שנתיים, כאשר תלמידי מסלול התיזה ממשיכים שנה נוספת, לצורך סיום כתיבת התיזה.

 

קבלת התעודה ואפשרויות תעסוקה בתום הלימודים

 

עם סיום הלימודים לתואר השני במערכות מידע הבוגרים אשר עמדו בכל דרישות אוניברסיטת חיפה והחוג, זכאים לקבל תואר שני "מוסמך במערכות מידע". לאחר קבלת התואר יוכלו הבוגרים להשתלב בתפקידי מפתח בתחום. הבוגרים מועסקים במיטב החברות בתעשייה הישראלית, ביניהן: אלביט, אינטל, מל"מ מערכות, רפא"ל, HP, Check-Point, חברת החשמל, בנק לאומי, הבנק הבינלאומי, "כללית" שירותי בריאות, עיריות שונות, עבודה באוניברסיטאות ובמכללות.

 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה