ייעוץ חינוכי לגיל הרך לתואר שני באוניברסיטת תל אביב

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בייעוץ חינוכי לגיל הרך - אוני' תל אביב.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בייעוץ חינוכי לגיל הרך באוניברסיטת תל אביב

 

מתפתחים בגיל הרך

 

בשנים האחרונות החל משרד החינוך להפעיל מערך של ייעוץ חינוכי בגני הילדים. בעקבות מהלך זה, חלה עלייה בביקוש אנשי מקצוע מתאימים, ומשפחות מרגישות בנוח יותר לבטא את הזדקקותן לייעוץ ולעזרה. תפקידם של היועצים החינוכיים הוא לאבחן בעיות וקשיים אצל ילדים נורמטיביים, ואצל בעלי צרכים מיוחדים, כגון: לקויי שמיעה, אוטיסטים, היפראקטיביים. היועצים החינוכיים עושים שימוש בידע ובכלים המקצועיים שלהם על מנת לתת מענה לילדים ולמשפחות, באמצעות התערבויות, שיחות ממוקדות, משחקי דמיון ואסוציאציות, תרגול מדיטציה ודרכים יצירתיות נוספות.

 

תכנית הלימודים

 

בתכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי לגיל הרך, הסטודנטים מתרגלים שיטות מחקר וניתוח נתונים בייעוץ חינוכי, מכירים גישות פסיכולוגיות בהתפתחות הילד וסוגיות שונות בהתפתחות השפה, ונחשפים למודלים שונים של הורות. הסטודנטים מפתחים מיומנויות לביצוע ראיון ייעוצי, כגון: שיקוף המשמעות, הפידבק והעימות. הם מגבשים זהות מקצועית דרך סדנאות חווייתיות, לומדים דרכי התערבות בייעוץ במסגרות פרטיות וקבוצתיות, למען שיפור ההתמודדות של תלמידים עם לקויות קשב, לקויות למידה והיפראקטיביות. בנוסף, הם מכירים דרכי התמודדות במשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ועוד.

 

מבנה הלימודים

 

משך התואר השני הוא שנתיים וחצי, כשהלימודים העיוניים מתקיימים במהלך שלושה ימים בשבוע, ויום נוסף בכל שבוע מוקדש לעבודה מעשית. התכנית מורכבת משיעורי חובה עיוניים והתנסותיים ושיעורי בחירה. קיימת אפשרות לערוך תזה או ללמוד במסלול עיוני. הקבלה למסלול תזה אפשרית בתום שנת הלימודים הראשונה על סמך הישגים.

 

נושאי לימוד

 

  • התפתחות השיח בגיל הרך
  • מדיטציה ככלי חינוכי
  • הפרעות חרדה בקרב ילדים
  • הקשר בין הבעה להבנה
  • תפקודי הקשב בקבוצות שונות
  • מאפייני הייעוץ קצר המועד
  • מעורבות האב בהתפתחות הילד
  • הנחיית ייעוץ קבוצתי תומך     
  • תפקודים קוגניטיביים מתוך פגיעות מוח
  • ועוד
  • טכנולוגיות ידע לילדים עם צרכים מיוחדים     
 

 

 

פרקטיקום

 

במהלך העבודה המעשית, מתנסים הסטודנטים בעבודת הייעוץ במערכות חינוכיות לגיל הרך. את ההתנסות מלווה סדנה שבועית, שמטרתה לעזור לתלמידים לבנות זהות מקצועית, לפתח מודעות לערכים וליכולות אישיות, לשכלל מיומנויות מקצועיות, וליצור קשרים בין החומר העיוני לבין העבודה בפועל. במסגרת העבודה המעשית, הסטודנטים מכירים את אנשי המקצוע בארגונים השונים לגיל הרך, עובדים עם הורים, מתנסים בעבודה עם אוכלוסיות הסיכון ועוד.

 

סגל המרצים

 

ראש המסלול לתואר שני בייעוץ חינוכי לגיל הרך באוניברסיטת תל אביב, היא קלינאית תקשורת, המתמחה באבחון ובטיפול בילדים עם לקויות שפה שונות. במסגרת מחקריה עסקה בהתפתחות המשמעות הלקסיקאלית, התקשורת והשפה אצל ילדים עם הפרעות הקשת האוטיסטית, ובפיתוח תכניות להקניית שפה לילדים בעלי לקויות שמיעה. מרצה נוספת עוסקת במחקריה באינטראקציה של גננות והורים בזמן שיחה וקריאת סיפור, בהתפתחות ניצני האוריינות ובהתפתחות רגשית וחברתית אצל ילדים מקבוצות שונות.

 

קהל יעד

 

הלימודים לתואר שני בייעוץ חינוכי לגיל הרך באוניברסיטת תל אביב מתאימים לאנשים שרוצים לעבוד עם ילדים קטנים, ורואים את עתידם במתן ייעוץ הן להורים והן לילדים הנמצאים במצבי סיכון. מסיימי התכנית יוכלו לעבוד בגני ילדים, במעונות החינוך המיוחד ובמסגרות פרטיות.

 

 

תנאי קבלה

 

המועמדים נדרשים להיות בעלי תואר בוגר אוניברסיטה בממוצע 87 ומעלה או בעלי תואר ראשון במקצועות רלוונטיים, כמו: חינוך, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית. הקבלה לאוניברסיטה מותנית בראיון אישי בנוסף להישגים לימודיים. מועמדים חסרי רקע בסטטיסטיקה וביסודות הפסיכולוגיה יעברו סדרת השלמות.

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

פורום לימודי חינוך

התלבטות בין כמה מוסדות לימוד להוראה מתקנת
אפרת
ללא תגובה
האם חובה לעשות סטאז' כדי לקבל את התואר?
בר
ללא תגובה
יועצת אקדמית במכללה או אוניברסיטה
eynav
ללא תגובה
הסבה לאקדמאים עם MA
אבישג
1 תגובות
התלבטויות ושאלות לגבי תואר בחינוך מיוחד
שלי
1 תגובות
חינוך מיוחד התמחות בלקות שמיעה
שיר
1 תגובות
פסיכולוגיה וחינוך או חינוך חד חוגי
דוד
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,753 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל546 חוות דעת

  • 4.1

    האוניברסיטה הפתוחה1,252 חוות דעת

  • 4.1

    האקדמיה בבצלאל983 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp