תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במל"א - המרכז ללימודים אקדמיים

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בחינוך התמחות בניהול – מל"א .

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 תואר שני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך – המרכז ללימודים אקדמיים

 

מנהיגות חינוכית ממדרגה ראשונה

 

תחום החינוך וההוראה היה, מאז ומתמיד, אחד מעמודי התווך של כל חברה מתוקנת. חשיבותו אינה מוטלת עוד בספק, כתשתית ויסוד לכל חברה, ולכן בשנים האחרונות נעשים, גם בישראל, מאמצים לשפר את מערכת החינוך ככלל, ואת מוסדות החינוך כפרטים שבתוכה. לפיכך, נוצר צורך במנהלים מוכשרים ומומחים בהובלת מערכות חשובות אלה, ולכן מוסדות אקדמיים כיום מציעים תואר שני המיוחד לתחום ניהולי זה – תואר שני בחינוך, בהתמחות בניהול וארגון מערכות חינוך. אחד ממוסדות אלה הוא המרכז ללימודים אקדמיים.

 

על התכנית במרכז ללימודים אקדמיים

 

הפקולטה לחינוך של המרכז ללימודים אקדמיים, הנמצא בקמפוס אור יהודה, מציעה מסלול ללימודי תואר שני בחינוך בהתמחות בניהול וארגון מערכות חינוך. תכנית זו שמה לה למטרה להכשיר אנשי ניהול הבקיאים לחלוטין בכל ההיבטים הקשורים במערכות חינוך מסוגים שונים – הן ברמה הפדגוגית והן ברמה הארגונית והניהולית. המסלול מתמקד בצד המקצועי הנדרש בתפקידים אלה, בצד הארגוני ואף בצד האישי הקשור בתפקידים בכירים בתחום ההוראה. כך, ברובד האישי התכנית מתמקדת בפיתוח המנהיגות והתפישה החינוכית של התלמידים, ברובד המקצועי היא מתמקדת בשיטות הניהול המותאמות לענף ההוראה ולצרכיו השונים, וברובד הארגוני – התכנית מתמקדת בהכשרת המנהלים העתידיים לבניית ארגונים המתפקדים כמערכת אינטגרטיבית שרכיביה השונים משתלבים זה בזה בצורה מיטבית.

 

מתכונת הלימוד

 

התכנית נפרשת על פני ארבעה סמסטרים ברצף, היא נלמדת ביום לימודים שבועי אחד מלא ומרוכז. באופן זה, המסלול מאפשר לתלמידים לשלב לימודים והמשך עבודה. בסמסטרים ג' ו - ד' משתתפים בסמינריונים וגם כותבים פרויקטים מעשיים ליישום עקרונות הניהול החינוכי.

 

נושאי הלימוד

 

התכנים בתכנית הלימודים מורכבים משלושת האספקטים כאמור לעיל, והם כוללים בין השאר את הנושאים הבאים:

 

  • תכנון ובקרה בחינוך
  • כלכלת החינוך
  • ניהול המשאב האנושי
  • למידה וחשיבה
  • תרבות בית הספר וארגונו
  • מדיניות בחינוך
  • היבטים משפטיים בחינוך
  • מנהל כמנהיג שינוי
  • מדעי החינוך במאה ה-21
  • ועוד

 

סגל הוראה


בראש ההתמחות עומד חוקר בעל תואר דוקטור בפסיכולוגיה חברתית. בעברו ניהל מספר בתי ספר על יסודיים, וכן שימש סמנכ"ל תחום הפדגוגיה ברשת מוסדות אקדמיים.

 

תנאי הקבלה

 

התנאים לקבלה ללימודי תואר שני בפקולטה לחינוך הם תואר ראשון מוכר, ממוסד בארץ או בחו"ל, בממוצע של 80 לפחות. על המועמדים להגיש גיליון ציונים מלא בעת ההרשמה ובנוסף, מי שהתואר הראשון שלו אינו ממוסד בארץ, עליו להגיש אישור המכיר בתואר זה. עוד נדרש רקע אקדמי קודם בתחום החינוך, ומי שאינו בעל רקע כזה יידרש לקורס ההשלמה "מבוא למדעי החינוך", בציון מינימלי של 70.

 

לסיכום

 

הבוחרים במסלול ללימודי תואר שני בחינוך MA, בהתמחות בניהול וארגון מערכות חינוך במרכז ללימודים אקדמיים יזכו להכשרה מקיפה ויסודית בכל הדרוש להם כדי לנהל בהצלחה יתרה מערכות חינוך מסוגים שונים. תכנית זו מתמקדת בכל ההיבטים – המקצועיים, האישיים, הפדגוגים והארגוניים – ברמה המעמיקה הנדרשת כדי להוביל את מערכות החינוך הזקוקות כיום, יותר מאי פעם, לאנשים בעלי חזון ובעלי כישורים לנהלן בצורה מיטבית, מכל הבחינות.

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המרכז ללימודים אקדמיים - מל"א

עוד מסלולי לימוד - המרכז ללימודים אקדמיים

חוות דעת של סטודנטים על תואר שני בחינוך התמחות בניהול – מל"א

התקבלו 9 דירוגיםבציון ממוצע: 4.3 מתוך 5

המרכז ללימודים אקדמיים
29/11/2018

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את אווירת הלימודים החמה והתומכת, את היחס החם האישי מהמרצים. קיים פרגון הדדי בין הסטודנטים הבא קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס משרה אווירת לימודים, קיימות פינות ישיבה במתחם לזמן בהפסקות. הקפיטרייה נותנת שירותים נוחים לסט קרא עוד...

טיפים

אני ממליצה עבור הסטודנטים לבחור תחום לימודים המעניינים אותם, אשר יוכלו לתת להם סיפוק אישי. גם אם לפע קרא עוד...

המרכז ללימודים אקדמיים
06/11/2018

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את תוכן הלימודים והתמיכה שאני מקבלת מצוות ההוראה

על הקמפוס

מרכז לימודים מאוד חוויתי ותומך ,אפשר לקבל עזרה בכל דבר ,קל להגיע אליו והלימודים מעניינים

טיפים

צריך להתאים בין עבודה ולימודים,חייבים ללמוד מראש ו לקרוא הרבה


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

יש מסלולי הסבת אקדמאים לחינוך שמקבלים בהם תעודת הוראה?
מור
ללא תגובה
שכר של גננת לחינוך מיוחד
מאיה
1 תגובות
שכר לבוגרי תואר ראשון ותעודת הוראה אקווילנטית
אפרת
1 תגובות
מה עדיף מבחינת שכר? הסבת אקדמאים להוראה או תעודת הוראה?
אפרת
1 תגובות
אובדן תעודת הוראה
יעל חן
1 תגובות
תעודת הוראה או הסבת אקדמאים?
הילה גורן
1 תגובות
מה ללמוד כדי לעסוק בניהול מוסד חינוכי?
שלומית
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 29,043 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בן-גוריון1,090 חוות דעת

  • 4.1

    האוניברסיטה הפתוחה1,265 חוות דעת

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין660 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp