חינוך לשוני לתואר שני במכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בחינוך לשוני - המכללה הערבית לחינוך.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך לשוני במכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל

 

אחים ללשון

 

השפה הערבית הספרותית היא שפה עם כללי דקדוק אחידים וברורים, ומתוכה צמחו השפות הערביות המדוברות, המשתנות מאזור גיאוגרפי אחד למשנהו. הלימודים לתואר שני בחינוך לשוני במכללה האקדמית הערבית לחינוך שבחיפה מאפשרים לסטודנטים לעסוק בסוגיות פרקטיות הקשורות בלמידת השפות הערבית והעברית, ולהיחשף לסוגיות חברתיות ותרבותיות מרתקות. במסגרת תכנית הלימודים חווים המשתתפים גילוי של מצע לשוני ותרבותי משותף לשני עמים, לאורך ההיסטוריה וגם כיום.

 

תכנית הלימודים

 

תכנית הלימודים לתואר שני בחינוך לשוני כוללת קורסים מעמיקים בשפה, בלשון ובספרות הערבית והעברית, וקורסים בשיטות מחקר כמותניות ואיכותניות, בסטטיסטיקה תיאורית ובהסקה סטטיסטית בסיסית. הסטודנטים רוכשים כלים לביקורת, להערכה ולמיומנות מחקרית. הם מכירים את תולדות הלשון הערבית ואת התפתחות הדקדוק הערבי, נחשפים אל המונחים המקובלים בשפה הערבית הכתובה, וחוקרים את הלשון העברית בתקופותיה השונות, ואת מקורותיה. משתתפי התכנית בוחנים סוגות בשירה ובפרוזה קלאסית בערבית, מכירים אסכולות וגישות בניתוח הטקסט הספרותי, העברי והערבי, ומכירים יוצרים חשובים ויצירות שהשפיעו על התרבות שלנו.

 

מבנה הלימודים

 

הלימודים לתואר שני בחינוך אורכים כשנתיים ומתפרשים על פני ארבעה סמסטרים, בהם לומדים פעמיים בשבוע. תכנית הלימודים בנויה מלימודי תשתית וממוקדי התמחות בעברית ובערבית. לקראת סיום התואר, הסטודנטים מגישים פרויקט גמר. הפרויקט כולל חיבור פדגוגי מדעי בתחום ספציפי מתוך מגוון הנושאים שנלמדו בתכנית כולה, ועליו לשאת פן פרקטי יישומי. את הפרויקט מלווה מנחה מקרב סגל המרצים, ובנוסף הסטודנטים משתתפים בסדנת הדרכה לליווי תהליך המחקר החינוכי שלהם.

 

נושאי לימוד

 

  • ניתוח טקסט ספרותי באסכולות שונות
  • שירה ערבית קלאסית
  • הנושא הלאומי והפוליטי בשירה העברית 
  • יצירתו של יהודה עמיחי 
  • סמלים היסטוריים בשירה ערבית מודרנית
  • חקר הספרות העממית
  • הרומן הערבי והפרוזה הערבית המודרנית
  • הסופר נג'יב מחפוז' ויצירתו
  • הערבית הכתובה והמדוברת בעת החדשה
  • דקדוק משווה של שפות שמיות     
  • מפגשי תרבות בתקופת האסלאם הקלאסית     
  • ועוד

 

 

סגל המרצים

 

במכללה האקדמית הערבית לחינוך מלמדים מרצים ערבים ויהודים. ביניהם נזכיר את האישה החוקרת הראשונה מקרב ערביי ישראל, שזכתה לתואר פרופסור במערכת האקדמית בארץ. בתור ילדה למשפחת פליטים היטיבה לחקור את השפעת תופעת ההגירה בתוך תחומי המשפחה. לצידה נזכיר גם חוקרת יהודייה, ירושלמית במקור שנדדה עם משפחתה בילדותה לעיר חיפה, העוסקת בתחום הספרות והבלשנות, התרגום, הלשון המדוברת והסלנג. חוקרים ואנשי חינוך בולטים נוספים פועלים בתכנית זו.

 

קהל היעד

 

תכנית הלימודים מיועדת למורים בפועל המעוניינים להרחיב את השכלתם ולפתח את הפן המקצועי בהוראת שתי השפות, העברית והערבית.

 

תנאי קבלה

 

על מנת להתקבל למסלול הלימודים נדרשים תואר ראשון במקצועות: לשון עברית, שפה וספרות ערבית או ספרות עברית, ממוצע ציונים של 80 ומעלה, תעודת הוראה ושלוש שנות ניסיון בחינוך. המועמדים נדרשים להציג שני מכתבי המלצה, לעבור ועדת קבלה ולהיבחן בשפה האנגלית.

 

מלגות

 

מורים במסגרת תכנית "אופק חדש" זכאים להכרה עבור הלימודים לתואר שני בחינוך לשוני במכללה האקדמית הערבית לחינוך, בהיקף של 4 ש"ש.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל בחיפה

חוות דעת של סטודנטים על תואר שני בחינוך לשוני - המכללה הערבית לחינוך

התקבלו 3 דירוגיםבציון ממוצע: 4.7 מתוך 5

המכללה האקדמית הערבית לחינוך
01/11/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

שירותים ציבוריים כמו אין קפטיריה הבטיחו שיביאו מכונות למשקאות חמים. וקברים פשוטים דבר שגורם לסט קרא עוד...

על הקמפוס

אני לא מרוצה מהמיקום של המכללה אין מספיק חניה לכל רכבי הסתודנטים ואין קפיטריה להגשת מנות או אוכל בז קרא עוד...

טיפים

יש לבדוק את מערכת שעות וסילבוסים לפני תחילת הלימוד. ולוודא בקשר הקורסים הווירטואלים

המכללה האקדמית הערבית לחינוך
07/10/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהב את היחס האישי שנותנים לנו... וגם המערכת האישית לפי לוח הזמני שלנו ולא אוהב אשר אין חניון מתאים קרא עוד...

על הקמפוס

מקום יפה ויש אווירה לימודית וחינוכית סביבה לומדת ומהנה

טיפים

תלמד הוראה..העתיד של המדינה הוא החינוך . אין מצב היום לקליטת עובדים ללא תואר תואר הוא רישיון לחיים א קרא עוד...


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

מה ללמוד כדי להיות גננת משלימה?
סופי
1 תגובות
לימודי הוראת מתמטיקה לתלמידי תיכון והכנה לבגרויות
מוריה
1 תגובות
מי שלא מגיע מתחום החינוך המיוחד יכול לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
ענת לוי
1 תגובות
התמחות בליקויי למידה במסגרת תואר ראשון
טל גורסקי
1 תגובות
שכר לימוד להוראה מתקנת
ויג׳דאן
1 תגובות
התלבטות בין תעודת הוראה בחינוך מיוחד או יסודי
אופירה
1 תגובות
מסלול חינוך ללקויי שמיעה
זינב
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,956 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    הקריה האקדמית אונו1,096 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

  • 4.1

    שנקר, המכללה להנדסה ולעיצוב687 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp